علمی

غلبه بر تاج گران قیمت در بیمارستان

آفتاب نیوز:

ایرج حریریچی روز جمعه در مصاحبه با ایرنا در یاسوج اظهار داشت: ما از همه مردم کشور می خواهیم تا در هفته های آینده با وزارت بهداشت همکاری نزدیکی داشته باشند تا از بروز این بیماری و بستری شدن در بیمارستان به حداقل برسد.

وی افزود: با همکاری خوب مردم می توانیم وضعیت بهتری داشته باشیم و هزینه های جاری را در جای دیگر برای رفاه مردم هزینه کنیم.

حریرچی: مبارزه با تاج در بیمارستان ها گران است

معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به عملکرد بسیار موفق استانهای کهگیلویه و بویراحمد در زمینه بیماری تاج ، اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد در مقایسه با استانهای دیگر کمترین تعداد مرگ و میر افراد مبتلا به کوروی ویروس را دارند. ،

حریرچی اظهار داشت: تعداد بیمارانی که در بیمارستانهای کهگیلویه و بویراحمد تحت درمان هستند ، فقط 18 نفر است و هیچ بیماری قلبی در عروق کرونا در بخش مراقبت های ویژه وجود ندارد.

وی اظهار داشت: بیمارستانهای استان خصوصاً در یاسوج مرکز استان از نظر تختخواب بیمارستانی و تختخوابهای ECU بسیار مناسب و مجهز هستند.

معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی هشدار جدی در مورد این دستاورد صادر کرد و افزود: اگر تخلف از اصول فاصله هوشمند صورت گیرد ، با توجه به اینکه استان از نظر آب و هوا در بهار بسیار مطلوب است ، از این افراد می خواهیم استانها و استانهای دیگر را انجام ندهند. ممکن است به کهگیلویه و بویراحمد سفر کنند و ممکن است خود و مردم را به خطر نیندازند.

حریرچی با اشاره به مشکل مهاجرت عشایری در استان و خطرات پیش رو ، گفت: مهاجرت عشایری مبارزه با ویروس تاج را پیچیده می کند ، اما برنامه ریزی لازم توسط مسئولان در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

وی اظهار داشت: امیدواریم از تجربه این استان در استانهای دیگر استفاده شود.

استان های کهگیلویه و بویراحمد دارای 723 هزار نفر جمعیت است و تعداد مبتلایان به تاج در این استان به 326 نفر رسیده است.

به گفته رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، تاکنون 79 هزار و 494 نفر در کشور به ویروس کرونا آلوده شده اند و با فوت 89 نفر در 24 ساعت گذشته ، تعداد مرگ و میر تاج در کشور به 4 هزار و 958 نفر رسیده است.

از دیروز تا امروز ، 20 آوریل 2016 ، بر اساس معیارهای قطعی تشخیص ، 1499 بیمار جدید با تاج در این کشور شناسایی شدند و تعداد کل بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا در کشور به 79494 نفر رسید.

متأسفانه طی 24 ساعت گذشته 89 بیمار کرون از دنیا رفته اند و تاکنون 4،958 نفر فوت کرده اند.

تاکنون 54،644 بیمار درمان و مرخص شده اند و 3563 بیمار مبتلا به کروناویروس تحت مراقبت های ویژه قرار گرفته اند و تاکنون 319 هزار و 899 آزمایش کرونویروسی در کشور انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا