علمی

رسیدن میزان واکسیناسیون به حدود ۲۰ هزار دز در روز/ تزریق واکسن کرونا را جدی بگیرید

به گزارش ناشناس، به گفته کارشناسان، یکی از مهم ترین و مهم ترین عوامل شیوع بیماری کرونا در جهان و حتی کشور ما، موضوع واکسیناسیون است. زیرا کارشناسان متوجه شده اند که تزریق این واکسن تا 20 برابر از مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در کشور جلوگیری می کند و از تعداد افراد بستری در بیمارستان ها و شدت بیماری برای افرادی که واکسن دریافت کرده اند می کاهد.

حدود 75 درصد از مردم دو بار واکسن کرونا را دریافت کرده اند و این باعث شده است که سیستم ایمنی بدن در بین مردم قابل قبول باشد.

به مرور زمان، مردم باید یادآوری واکسن کرونا را دریافت کنند تا در ابتدای شیوع و شناسایی انواع جدید ویروس کرونا، سیستم ایمنی بدن کاهش نیابد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکنون 65 میلیون و 161 هزار و 739 نفر رتبه اول، 58 میلیون و 570 هزار و 485 نفر رتبه دوم و 31 میلیون و 511 هزار و 793 نفر رتبه سوم را کسب کردند. . و تعداد واکسن ها در کشور به 155 میلیون و 244 هزار و 17 دوز رسیده است.

17 هزار و 750 دوز واکسن کرونا در کشور در شبانه روز تزریق شده است.

در هفته های اخیر، تعداد واکسیناسیون ها به شدت کاهش یافته است و این موضوع به تهدیدی برای امنیت عمومی تبدیل شده است. زیرا این داستان مربوط به افرادی است که از بیماری کرونا رنج می برند.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت گفت: توصیه ما به مردم این است که واکسیناسیون را در دستور کار قرار دهند و به ویژه افرادی که در گروه های پرخطر قرار دارند یا 6 ماه از آخرین واکسیناسیون آنها گذشته است.

به گفته وی، در حال حاضر 6 نوع پلتفرم ساخت واکسن کرونا در دنیا وجود دارد که این نوع پلت فرم ها در ایران نیز موجود است.

وی همچنین گفت: اکنون 50 میلیون دوز واکسن کرونا در سکوهای مختلف کشور ذخیره شده است و آمادگی داریم به سرعت تولید واکسن را افزایش دهیم. 75 درصد مردم کشور ما واکسن ویروس کرونا را دریافت کرده اند.

شهنام عرشی رئیس مرکز کنترل بیماری های واگیر وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ گفت: در گذشته دوز روزانه واکسن کرونا بین 2 تا 3 هزار دوز بود که این تعداد افزایش یافته است. 15000 تا 20000 در چند روز گذشته. به منظور حفظ ایمنی عمومی، مردم نباید از تزریق واکسن تقویت کننده غافل شوند.

وی همچنین گفت: به مردم توصیه می شود واکسن کرونا را یادآوری کنند و شستن مکرر دست ها را فراموش نکنند.

دکمه بازگشت به بالا