اتفاقات

اعلام محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد در جاده‌های کشور در تعطیلات آتی

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی پیش‌بینی شده برای جاده‌های کشور در تعطیلات آخر هفته و ابتدای هفته آینده را اعلام کرد.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با اخبار ایران من به تشریح محدودیت‌های ترافیکی اعمال یا پیش‌بینی شده برای جاده‌های کشور در تعطیلات پیش رو پرداخت و گفت: پلیس راهور یکسری محدودیت‌های ترافیکی را از روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه تا روز دوشنبه ۲۳ بهمن ماه در جاده‌های کشور اعمال کرده است.  بر این اساس تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه تا ساعت شش صبح روز دوشنبه ۲۳ بهمن ماه از محورهای کرج – چالوس ، هراز ، فیروزکوه ، محور تهران – سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع است. البته تردد موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

اعلام ساعات یکطرفه شدن جاده چالوس در تعطیلات آتی

وی درباره محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای تردد خودروهای سواری در جاده چالوس نیز گفت: در این محور و در صورت افزایش حجم تردد، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ امروز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران ممنوع شده و در صورت اعلام مأموران پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ امروز از ابتدای پل زنگوله به سمت چالوس به‌صورت یکطرفه خواهد بود.

شیرانی درباره محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور چالوس در روز پنجشنبه نیز گفت: در مسیر شمال به جنوب جاده چالوس از ساعت ۸:۳۰ از محدوده مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می‌شود و از ساعت ۱۰ صبح از ابتدای پل زنگوله در محدوده انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) تردد بصورت یک طرفه انجام می‌شود. همچنین از ساعت ۲۳ این روز طرح تمام شده و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه خواهد شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور چالوس برای روز یکشنبه نیز گفت: در محور چالوس از ساعت ۱۲ همین روز و از ابتدای آزادراه تهران – شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می‌شود. همچنین از ساعت ۱۳ این روز از ابتدای پل زنگوله در محدوده انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس ممنوعیت تردد اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: از ساعت ۱۵ روز یکشنبه ۲۲ بهمن در مسیر شمال به جنوب جاده چالوس از مرزن آباد به سمت تهران محدودیت تردد یکطرفه اعمال می‌شود و از ساعت ۲۴ همان روز طرح تمام شده و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه خواهد شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در عین حال گفت: تردد از محور چالوس تا محدوده پل نگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد است.

محدودیت‌های ترافیکی جاده هراز در تعطیلات پیش رو اعلام شد

شیرانی درباره محدودیت‌های پیش‌بینی شده برای محور هراز نیز گفت: در این محور و در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید ماموران پلیس راه محدودیت یک طرفه مقطعی در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و یکشنبه به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره محدودیت تردد برای وسایل نقلیه سنگین در جاده‌های کشور نیز گفت: تردد وسایل نقلیه سنگین به استثناء حاملان موادسوختی و فاسدشدنی در این ایام با برخی محدودیت‌ها مواجه خواهد بود. بر این اساس تردد انواع تریلر ، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است. در  محور هراز نیز تردد کلیه تریلر کماکان ممنوع است. همچنین تردد کلیه کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری و همچنین از ساعت شش تا ۲۴ روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه از محور هراز ممنوع است.

به گفته وی در محور قدیم قزوین – رشت و بالعکس نیز تردد کلیه کامیون‌ها و تریلرها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هشت تا ۲۴ روزهای چهارشنبه، جمعه و یکشنبه ممنوع است.

شیرانی با بیان اینکه در محور آستارا – اردبیل و بالعکس نیز محدودیت تردد خواهیم داشت، گفت: تردد کلیه کامیون‌ها و تریلرها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هشت تا ۲۴ روزهای چهارشنبه، جمعه و یکشنبه از این محور ممنوع است.

وی همچنین گفت: رانندگان و مسافران توجه داشته باشند که اجرای محدودیت‌های مذکور منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد، با هماهنگی اجرای محدودیت ها کان لم یکن خواهد بود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در پایان با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر با این دو شماره تماس گرفته و با اطلاع از وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفر خود انتخاب کنند.

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا