عمومی

بازدید بیش از ۳میلیون زائر از یادمان‌های شهدا در استان کرمانشاه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

سرهنگ یونس عزیزی در گفت و گو با خبرنگار آنلاین اظهار کرد: اعزام اقشار مختلف مردم به مناطق عملیاتی غرب و جنوب هر ساله با افتتاحیه اردوهای راهیان نور که همزمان با سالروز عملیات بازی‌دراز است آغاز می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس سال گذشته ۴۴ هزار و ۴۵۴ نفر در سالروز عملیات بازی‌دراز در این مراسم شرکت و به ارتفاعات سرپل‌ذهاب صعود کردند که نسبت به سال‌های گذشته با استقبال مردم مواجه شد.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه تصریح کرد: طی سال گذشته و پس از افتتاحیه اردوهای راهیان نور بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته اعزام اقشار مختلف مردم به مناطق عملیاتی شمال غرب، غرب و جنوب صورت گرفت که طی آن ۸۶ هزار و ۷۰۹ نفر به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.

وی ادامه داد: با توجه به آمارهای سال گذشته ۱۴۱ هزار و ۹۵۵ نفر روز اعزام به مناطق عملیاتی را در قالب اردوهای راهیان نور انجام شد و طی این مدت ۲۸۸ هزار و ۳۹۹ نفر در مراکز اقامتی استان کرمانشاه اسکان یافتند.

سرهنگ عزیزی خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه هشت زیارتگاه دفاع مقدس دارد که شامل یادمان مرصاد، شهدای پاوه، شهید بهشتی، مطلع‌الفجر، شیرودی، ابوذر و… است که در مجموع ۳ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۸۲۰ نفر از این یادمان‌ها به صورت کاروانی و شخصی بازدید کردند.

وی افزود: یادمان شهدای مرصاد در صدر پر بازدیدترین یادمان‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه قرار دارد.

وی اضافه کرد: امسال نیز در سالروز عملیات بازی‌دراز پیش‌بینی می‌شود که ۴۵ هزار نفر در این مراسم طی روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت‌ماه شرکت کنند که یادواره شهید شیرودی و شهدای بازی‌دراز عصر روز ۱۳ اردیبهشت‌ماه و صعود به ارتفاعات بازی‌دراز صبح روز ۱۴ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا