ورزشی

کره استاد کامبک‌های منظم / استرالیا حذف شد، شاگردان کلینزمن صعود کردند + فیلم

آفتاب‌‌نیوز :

دیدار تیم‌های ملی کره‌جنوبی و استرالیا از مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۹ در ورزشگاه الجنوب با قضاوت احمد الکاف برگزار شد که در نهایت با برتری ۲ بر یک کره‌جنوبی به پایان رسید.

تیم ملی فوتبال استرالیا در گروه B این مسابقات با ۷ امتیاز به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شد. کانگورو‌ها کار خود را با برتری ۲ بر صفر مقابل تیم ملی هند آغاز کردند. در ادامه با نتیجه یک بر صفر تیم ملی سوریه را مغلوب کردند و در نهایت این تیم با تساوی یک بر یک مقابل ازبکستان راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. در این مرحله استرالیا با برتری آسان ۴ بر صفر مقابل اندونزی پا به این مرحله گذاشت.

در مقابل تیم ملی کره‌جنوبی در گروه E این رقابت‌ها با ۵ امتیاز بعد از تیم ملی بحرین به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شد. ببر‌های آسیا کار خود را با برتری ۳ بر یک مقابل تیم ملی بحرین آغاز کردند و در ادامه با تساوی ۲ بر ۲ مقابل تیم ملی اردن و ۳ بر ۳ مقابل تیم ملی مالزی راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. در این مرحله کره‌ای‌ها مسیر دشوارتری نسبت به استرالیا داشتند و موفق شدند به سختی و در ضربات پنالتی تیم ملی عربستان را مغلوب کنند و راهی یک‌چهارم نهایی شوند.

این دیدار جدال بین یورگن کلینزمن و گراهام آرنولد هم بود که حذف هر کدام از آن‌ها یک شکست بزرگ برایشان محسوب می‌شد و شاید حکم اخراج آن‌ها را نیز به همراه داشته باشد.

در همان دقایق ابتدایی بازی برخورد بین اروین و بازیکن کره با واکنش شدید هافبک استرالیا همراه بود که با مداخله داور درگیری بین بازیکنان پیش نیامد.

شاگردان کلینزمن بازی را بهتر آغاز کردند و موفق شدند در دقیقه ۳۲ گل اول را به ثمر برسانند. کره روی یک حرکت تیمی زیبا روی پاس در عرض سئول یونگ وو توپ به هوانگ هی چان رسید و موفق شد دروازه متئو رایان را باز کند، اما این گل توسط VAR مردود اعلام شد.

سرانجام کانگورو‌ها موفق شدند روی اشتباه هوانگ این بئوم در دقیقه ۴۲ دروازه کره‌ای‌ها را باز کنند. پاس اشتباه هوانگ باعث شد تا در محوطه جریمه توپ به کریگ گودوین برسد و با پاس در عرض کونور متکلف را صاحب توپ کند و سپس پاس به اتکینسون ارسال شد و او توپ را روی دروازه فرستاد تا کریگ گودوین با یک ضربه دقیق دروازه را باز کند.

در حالی که کره نیمه دوم را تهاجمی آغاز کرده بود استرالیا در دقیقه ۵۴ فرصت این را داشت که اختلاف را به ۲ گل افزایش دهد، اما درخشش جو هیون وو مانع از این کار شد. این دروازه‌بان در ۲ مرحله ضربه سر و شلیک محکم جکسون ارواین را به زیبایی مهار کرد و در ادامه میشل دوک نتوانست دروازه را باز کند.

حملات تیم ملی کره همانند دیدار قبلی مقابل تیم ملی عربستان در وقت‌های اضافی نیمه دوم جواب داد. دقیقه ۶+۹۰ سون هیونگ مین با تکنیک فردی خود موفق شد یک ضربه پنالتی را برای ببر‌های آسیا به ارمغان بیاورد و هوانگ هی چان با یک ضربه محکم و دقیق دروازه متئو رایان را باز کرد و کره را در جام ملت‌ها نگه داشت.

درخشش ستاره باشگاه تاتنهام ادامه داشت و این بازیکن در دقیقه ۱۰۴ روی یک ضربه ایستگاهی تماشایی، یکی از زیباترین گل‌های جام را به ثمر رساند تا یک تنه کره‌جنوبی را به نیمه نهایی برساند. کار برای کانگورو‌ها در دقیقه ۱۰۵ سخت‌تر شد؛ زمانی که اونیل بعد از خطای خشنی که انجام داد توسط VAR با کارت قرمز مستقیم داور از زمین بازی اخراج شد.

ببر‌های آسیا در دقایق پایانی این فرصت را داشتند که اختلاف را به ۲ گل برساند، اما بی دقتی و درخشش متئو رایان مانع از این کار شد. با این حال، تیم ملی کره‌جنوبی توانست با درخشش کاپیتان سون هیونگ مین در این دیدار کامبک به یادماندنی داشته باشد و با نتیجه ۲ بر یک تیم ملی استرالیا را مغلوب کند. با این نتیجه تیم ملی کره‌جنوبی باید در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف تیم ملی اردن برود.

ترکیب ابتدایی استرالیا:

متئو رایان، عزیز بهیچ، هری سوتار، ناتانئیل اتکینسون، کی رولز، کونور متکلف، کینو باچوس، جکسون ارواین، مارتین بویل، میشل دوک، کریگ گودوین.

سرمربی: گراهام ارنولد

ترکیب ابتدایی کره‌جنوبی:

جو هیون وو، کیم مین جائه، پارک یانگ وو، هوانگ این بئوم، سون هیونگ مین، چو سوئه گونگ، هوانگ هی چان، لی کانگ این، کیم یونگ وون، سئول یونگ وو، کیم تائه هوان.

سرمربی:یورگن کلینزمن

بخش ورزشی

با استفاده از تحلیل‌های دقیق و ارائه‌ی آمار و ارقام، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی داده‌ها و آمارهای جالب و کاربردی درباره‌ی عملکرد تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در افزایش دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای داده‌های جذاب و آماری ورزشی همراه شوید.
دکمه بازگشت به بالا