فرهنگی

کشف انگشتر طلای ۱۵۰۰ساله – اخبار ایران من

فردی با استفاده از یک دستگاه فلزیاب یک انگشتر طلای ۱۵۰۰ساله را در دانمارک کشف کرد.

به گزارش اخبار ایران من، فردی که با کمک یک دستگاه فلزیاب در دانمارک کاوش می‌کرد، انگشتر طلای کمیابی را کشف کرده که احتمالا به یک خانواده سطلنتی ناشناخته تعلق داشته است.

«لایوساینس» نوشت، «لارس نیلسن» این انگشتر طلای نفیس و بزرگ را که برای ساخت آن از یک سنگ نیمه‌قیمتی سرخ استفاده شده است حین کاوش در محوطه‌ای واقع در «یوتلاند» کشف کرده است. قدمت این انگشتر به قرن پنجم یا ششم میلادی بازمی‌گردد.

محققان موزه ملی دانمارک به این نتیجه رسیدند که این شیء از «اهمیت تاریخی» زیادی برخوردار است و احتمالاً متعلق به یک خانواده سلطنتی مرتبط با «مروونژی‌ها»، سلسله‌ای از پادشاهان فرانکی است که در فاصله قرن پنجم تا هشتم میلادی بر بخش‌هایی از فرانسه، بلژیک و آلمان کنونی حکومت می‌کردند.

«کریستین پامرگارد»، باستان‌شناس و مدیر موزه ملی دانمارک با انتشار بیانیه‌ای درباره این اکتشاف توضیح داد: «این انگشتر طلا احتمالا یک انگشتر زنانه است و احتمالا به دختر یک شاهزاده تعلق داشته که با شاهزاده‌ای در این منطقه ازدواج کرده بود.»

محققان تاریخچه احتمالی سلطنتی این انگشتر را با توجه مهارتی که در ساخت آن به‌کار رفته است، همچون خطوط منحنی که در قسمت زیرین به خوبی حکاکی شده، مطرح کرده‌اند. ویژگی‌هایی که در ساخت این انگشتر دیده می‌شود در اغلب اشیاء فرانکی نیز وجود دارد.

سنگ قرمز این انگشتر همچنین سرنخ‌هایی از مالک آن را آشکار می‌کند. این نوع سنگ‌های مشابه نمادی از قدرت در شمال اروپا محسوب می‌شدند، این درحالی است که حلقه‌های طلای مروونژی‌ها معمولاً با یک سکه یا پلاک ساخته می‌شدند. بر این اساس محققان توضیح دادند که این حلقه قرار بود به عنوان نماد قدرت در شمال اروپا استفاده شود.

این انگشتر در فاصله چند کیلومتری از محل کشف مجموعه‌ دیگری از آثار تاریخی از جمله سکه‌های طلا و نقره و ظروف سفالین که پیش‌تر پیدا شده بودند، کشف شده است. بر همین اساس محققان نتیجه گرفتند که این انگشتر گم نشده و به عمد در آن محوطه قرار داده شده است.

انتهای پیام

بخش فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا