اقتصادی

۸ هزار دانش‌آموز در جشنواره دانش‌پژوهان جوان خوارزمی ثبت‌نام کردند

معاون استعدایابی سازمان سمپاد؛

۸ هزار دانش‌آموز در جشنواره دانش‌پژوهان جوان خوارزمی ثبت‌نام کردند

معاون استعدایابی سازمان سمپاد گفت: 8 هزار دانش‌آموز در جشنواره دانش‌پژوهان جوان خوارزمی ثبت‌نام کردند.

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امید نقشینه، معاون استعدایابی سازمان سمپاد در آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره جوان خوارزمی (بخش دانش‌آموزی) که امروز بعدازظهر 15 اسفند در باشگاه دانش‌پژوهان جوان برگزار شد، با اشاره به گزارشی از جشنواره دانش‌پژوهان جوان خوارزمی، اظهار کرد: در این جشنواره در ۱۸ شاخه مختلف علمی، فرهنگی و هنری طرح‌های دانش‌آموزی را در برخی از حوزه‌ها دریافت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه قصد داریم با ترویج پژوهش‌ها، در تمام حوزه شاهد حضور و ظهور دانش‌آموزان باشیم، عنوان کرد: ۸ هزار دانش‌آموز در این جشنواره ثبت‌نام کردند و با قطعی کردن ثبت نام به جمعیت ۵ هزار نفری از دانش‌آموزان و دو هزار و ۷۰۰ طرح می‌رسیم که در این ۱۸ حوزه به تعداد مختلف پخش شده است.

نقشینه با بیان اینکه تیم‌های داوری، سرداور در این حوزه‌ها حضور دارند، اظهار کرد: تیم‌های متخصص از آموزش و پرورش و دانشگاه‌های برجسته کشور در این تیم‌ها حضور دارند.

وی با بیان اینکه ۱۳۰ داور در طی این مسیر به ما کمک می‌کنند، ادامه داد: در این مسیر چندین مرحله وجود دارد. در گام اول دانش‌آموزان باید در یک ویدیو کوتاه سه‌دقیقه‌ای نوآوری را نشان دهند و دو داور این ویدیو را ارزیابی می‌کند. گام بعدی برای کسانی رخ می‌دهد که توانستند در همین فرصت کوتاه اثبات کنند که طرحشان نوآوری در سطح استانداردهای جشنواره جوان خوارزمی دارد.

معاون استعدایابی سازمان سمپاد با بیان اینکه طرح‌ها در مرحله بعد مورد داوری دو متخصص قرار می‌گیرد، یادآور شد: از ۴ بعد مختلف این طرح‌ها بررسی می‌شود و از داوران می‌خواهیم که از طرح‌های تمام دانش‌آموزان یادداشت‌هایی داشته باشند، زیرا موجب رش و بالندگی دانش‌آموزان می‌شود.

وی افزود: طرح‌ها پس از بررسی توسط دو داور با جمع‌بندی نتایج به مرحله بعد راه پیدا می‌کند و در شورای داوری مطرح می‌شود. طرح‌هایی که شایسته رفتن به گام بعد هستند، برای رفتن به مصاحبه دعوت می‌شوند.

نقشینه ادامه داد: مصاحبه با دانش‌آموزان به‌صورت نیمه‌حضوری انجام می‌شود و در مرکز استان برای داوری دعوت می‌شوند. پس از مصاحبه همچنان بررسی می‌شود تا هر گروه علمی و طرح‌های نو شایسته معرفی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌شوند. امسال برای اولین بار به این نتیجه رسیدیم که طرح‌های دیگر نیز شایسته تقدیر هستند

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا