علمی

«ارتقاء اخلاق؛ از آموزش تا تخصص»؛ شعار بیست و یکمین کنگره جراحان دهان، فک و صورت

دبیر علمی بیست‌ویکمین کنگره جراحان دهان، فک و صورت از برگزاری کنگره امسال با تمرکز بر شعار «ارتقاء اخلاق؛ از آموزش تا تخصص»، خبر داد.

به گزارش اخبار ایران من، دکتر علی حسنی- دبیر علمی بیست‌ویکمین کنگره جراحان دهان، فک و صورت با اشاره به طراحی لوگوی کنگره، گفت: از آنجا که بیست‌ویکمین کنگره جراحان دهان، فک و صورت در قرن ۲۱ در حال برگزاری است، لوگوی آن هم در همین راستا به صورت کره زمینی با نشان عدد ۲۱ طراحی شد.

وی افزود: در عین حال تم کنگره امسال عمدتا در زمینه اخلاق پزشکی متمرکز شده و شعار آن «ارتقاء اخلاق؛ از آموزش تا تخصص» است. همچنین همایش ایمپلنت خلیج فارس، همایش محققین جوان و کارگاه‌های تخصصی نیز در حاشیه کنگره برگزار خواهند شد. در عین حال فراخوان مقالات نیز انجام و تعداد قابل توجهی مقاله به دبیرخانه کنگره واصل شده است.

حسنی با اشاره به برگزاری وبینارهای تخصصی و به‌روز در کنگره، گفت: وبینارهایی با مباحث جدید اعم از لیفت صورت، ابرو، جراحی‌های اورتوگناتیک دیجیتال و … برگزار می‌شود.

دبیر علمی بیست‌ویکمین کنگره جراحان دهان، فک و صورت با اشاره به تعداد بالای مقالاتی که به دبیرخانه کنگره واصل شده است، اظهار کرد: به طور کلی ۱۲۰ مقاله ارسال شده که از این تعداد ۷۵ مقاله مربوط به بخش محققین جوان، ۲۵ مقاله در حوزه جراحی‌های فک و صورت و ۲۰ مقاله مربوط به همایش ایمپلنت خلیج فارس بوده است.

حسنی ادامه داد: یکی از تغییراتی که در پنل‌های کنگره نسبت به سال‌های قبل انجام شده، این بود که پنل‌ها را به صورت هیبرید برگزار کردیم؛ به طوری که ممکن است در هر پنل یک تا دو سخنرانی انجام شود و بقیه پنل به صورت panel discussion برگزار و البته به فراخور موضوع پنل‌ها تغییراتی ایجاد می‌شود؛ چراکه طبق تجربه سال‌های قبل متوجه شدیم که حاضرین به پیشبرد پنل‌ها به صورت پرسش و پاسخ علاقه‌مندند.

وی افزود: پنل‌های کنگره جراحی دهان، فک و صورت شامل تروما، تومور سرجری، دو پنل ارتوگناتیک، Surgery-First، Cosmetic Surgery، Cleft Surgery، Orthognathic، Rhinoplasty و … است. در بخش محققین جوان که ویژه همکاران جوان ما اعم از دانشجویان سال آخر دندان‌پزشکی، رزیدنت‌ها و جراحان فک و صورتی‌ست که به تازگی فارغ‌التحصیل شدند نیز تعداد مقالات بالا است. این مقالات به صورت blind بررسی شده، تعدادی به صورت سخنرانی و تعدادی به صورت ارائه و به منتخبین جوایزی اهدا می‌شود.

دبیر علمی بیست‌ویکمین کنگره جراحان دهان، فک و صورت با بیان اینکه باتوجه به تعداد بالای مقالات در حوزه جراحی دهان، فک و صورت دو پنل free paper نیز برگزار می‌شود، گفت: به طوری که در این پنل‌ها سخنرانان در حدود ۱۰ دقیقه موضوع مقاله خود را ارائه می‌کنند.

حسنی در ادامه صحبت‌هایش به برگزاری این کنگره از ۱۰ تا ۱۳ بهمن‌ماه و همچنین برگزاری کارگاه‌های تخصصی در حاشیه کنگره اشاره و اظهار کرد: در این کنگره دو نوع کارگاه برگزار می‌شود؛ یکسری کارگاه‌هایی که از سوی شرکت‌های اسپانسر در زمینه ایمپلنت برگزار می‌شود. یکسری از کارگاه‌ها نیز به صورت تخصصی برگزار خواهد شد که در زمینه موضوعات مورد علاقه جراحان دهان، فک و صورت است.

انتهای پیام

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا