عمومی

انقلاب اسلامی معادلات سیاسی و دینی دنیا را به هم ریخته است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه چهارشنبه در جشن شب ولادت امام سجاد (ع) که در مسجد امام الهادی (ع) رشت برگزار شد، با اشاره به حضور پیر و جوان در مساجد، اظهار کرد: در بسیاری از مساجد، افراد، نوادگان خود را به همراه می‌آورند که امری بسیار پسندیده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مسجد مهم‌ترین سنگر برای دین‌داری مردم است، افزود: مساجد به غیر از برگزاری مراسم‌های مختلف باید برنامه‌های ویژه‌ای برای نوجوانان و جوانان و خانواده‌ها داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروز از اسلام در جهان تفسیر دیگری ارائه می‌شود، ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، حضور دین را در جامعه محدود کرده بودند.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه امروز در بیش از ۹۰۰ مکان در سراسر کشور نماز جمعه برگزار می‌شود اما اوایل انقلاب اسلامی فقط در چند مکان برگزار می‌شد، اضافه کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، مفاهیم و آموزه‌های دینی غریب بود.

وی با اشاره به اینکه هیچکس باور نمی‌کرد که در رأس انقلاب دینی، یک روحانی حوزه علمیه قم یعنی امام خمینی (ره) دنیا را به سیاست سالم نه فریبکارانه دعوت کند، افزود: کسی که نقش مهمی در هدایت جامعه داشت رهبری امام خمینی (ره) بود؛ امام خمینی (ره) نه فقط ایران را نجات داد بلکه اسلام را وارد عرصه اجتماعی کرد.

ایران به لحاظ سیاسی یک قدرت بین‌المللی است

وی با بیان اینکه گروه حماس با حملات طوفانی خود توانست رژیم صهیونیستی را به شدت بترساند و پیروز میدان جبهه مقاومت بود، تصریح کرد: قدرت اسلام از سوی امام خمینی (ره) قدرت اجتماعی شد؛ قدرت اجتماعی یعنی اگر توهینی به پیامبر اکرم (ص) شود غیرمسلمانان در کل دنیا نیز معترض می‌شوند.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه امروزه به برکت انقلاب اسلامی معادلات سیاسی بلکه معادلات دینی در دنیا به هم ریخته است، اظهار کرد: بزرگ‌ترین دانشگاه‌ها امروز اسلام و ادیان دیگر را بررسی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به لحاظ سیاسی یک قدرت بین‌المللی است، تصریح کرد: امام خمینی (ره) اقتدار خود را به جامعه ایرانی منتقل کرد و اگر رهبری نظام تقویت شود، خود نظام شکوفا و مقتدر می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه دین باید در اجتماع حضور پیدا کند و آزادی، معنویت و جایگاه زن را در جامعه محقق نماید، اضافه کرد: دین باید به لحاظ رشد معنوی برای انسان تعالی ایجاد کند.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری به دنبال اصلاح جامعه بین‌الملل است و با نامه نوشتن به جوانان اروپایی به عنوان مصلح زمانه شناخته می‌شود.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه مهم‌ترین وظیفه مجلس خبرگان رهبری تعیین و صیانت از نهاد و شخص ولایت فقیه است، افزود: باید با حضور در پای صندوق‌های رأی پاسخی کوبنده به توطئه دشمنان بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه وقتی قدرت اسلام رشد پیدا می‌کند، فتنه‌ها هم به میدان می‌آید و در طول تاریخ انقلاب اسلامی این دوران‌ها را گذراندیم، تصریح کرد: امروز هم میدان، میدان جنگ نرم و جنگ اقتصادی است.

دکمه بازگشت به بالا