اقتصادی

اقدامات اروپا برای کاهش ریسک انتخاباتی در ایکس، تیک‌تاک و فیس‌بوک

یک مقام کمیسیون اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد بر اساس دستورالعمل‌های اتحادیه اروپا که احتمالا هفته آینده تصویب می‌شود، انتظار می‌رود ایکس، تیک‌تاک، فیس بوک و سایر پلتفرم‌های آنلاین بزرگ برای کاهش ریسکهای انتخاباتی اقدام کنند، در غیر این صورت با جریمه روبرو خواهند شد.

به گزارش اخبار ایران من، کمیسیون اروپا در فوریه، پیش‌نویس دستورالعمل‌ها را که بخشی از قانون خدمات دیجیتال هستند، اعلام کرده بود. این مقررات، شرکت‌های بزرگ فناوری را ملزم می‌کند برای مقابله با محتوای غیرقانونی و مضر در پلتفرم‌های خود، اقدامات بیشتری انجام دهد.

نگرانی ها نسبت به مداخله در انتخابات و محتوای گمراه کننده تولید هوش مصنوعی در آستانه انتخابات پارلمان اروپا در ژوئن، افزایش یافته است.

یک مقام کمیسیون گفت: کمیسیون از این دستورالعمل‌ها به عنوان نوعی چک لیست استفاده خواهد کرد. آنها از نظر قانونی برای پلتفرم‌ها الزام آور نیستند. شرکت‌ها در انتخاب نحوه کاهش ریسک ها، آزادند. اگر پلتفرم‌ها به ریسک ها رسیدگی نکنند، می‌توانند تحت قانون خدمات دیجیتال، جریمه شوند.

سخنگوی کمیسیون گفت، از آنجایی که شرکت‌های بزرگ فناوری و موتورهای جستجو، نقش بزرگی در شکل دادن به افکار عمومی و رفتار رای دهندگان، ایفا می‌کنند، مهم است که اقدامات موثری برای کاهش ریسک های مربوط به فرآیندهای انتخاباتی انجام دهند. دستورالعمل‌های کمیسیون، اقدامات کاهنده ریسک و بهترین شیوه‌ها، به خصوص در مورد محتوای مولد هوش مصنوعی را بیشتر مشخص خواهد کرد.

شرکت‌ها در صورت نقض قانون خدمات دیجیتال، با جریمه هایی بالغ بر شش درصد از گردش مالی سالانه جهانی خود مواجه خواهند شد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت متا، گوگل و تیک‌تاک در هفته‌های اخیر، اقدامات مختلفی از جمله تشکیل تیم‌هایی برای مقابله با اطلاعات نادرست، سوء استفاده از هوش مصنوعی و نفوذ پنهان مربوط به انتخابات پارلمان اروپا را اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا