علمی

بودجه کلان بن‌سلمان برای ورود به صنعت هوش‌مصنوعی!

به گزارش خبرگزاری اخبار ایران من و براساس گزارش زومیت، خبرگزاری نیویورک تایمز در گزارشی اختصاصی به‌نقل از منابع آگاه می‌نویسد که دولت عربستان سعودی در پی تشکیل صندوق جدیدی با ارزش ۴۰ میلیارد دلار است و قصد دارد این بودجه را به سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی هوش مصنوعی اختصاص دهد.

ظاهرا نمایندگان صندوق سرمایه‌گذاری عمومی (PIF) عربستان سعودی در هفته‌های اخیر درباره‌ی همکاری احتمالی با شرکت آمریکایی Andreessen Horowitz و سایر مؤسسه‌های مالی، مذاکره کرده‌اند. به‌عنوان بخشی از این مذاکرات، به Andreessen Horowitz پیشنهاد شده است که در ریاض، پایتخت عربستان، نمایندگی باز کند.

مقامات رسمی صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان درباره‌ی نقشی که Andreessen Horowitz در پروژه‌های هوش مصنوعی این کشور ایفا خواهد کرد، بحث کرده‌اند. آن‌ها همچنین در حال بررسی هستند تا بفهمند که نحوه‌ی کارکرد صندوق ۴۰ میلیارد دلاری جدید چگونه خواهد بود. هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است و احتمال دارد که برنامه‌های دولت عربستان تغییر کند.

بودجه کلان بن‌سلمان برای ورود به صنعت هوش‌مصنوعی!

ممکن است سایر شرکت‌های حوزه‌ی مالی در پروژه‌ی بزرگ عربستان نقش ایفا کنند. نیویورک تایمز می‌گوید که پروژه‌ی موردبحث در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ کلید می‌خورد.

ظاهرا نمایندگان عربستان سعودی به شرکت‌های مختلف گفته‌اند که این کشور علاقه‌ی زیادی به حمایت مالی از استارتاپ‌های حوزه‌ی هوش مصنوعی دارد، ازجمله تراشه‌سازان و دیتاسنترهای بزرگ.

ماه گذشته‌ی میلادی رئیس PIF گفت عربستان سعودی به‌لطف منابع انرژی و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، به مرکز هوش مصنوعی در خارج از ایالات متحده تبدیل خواهد شد. او همچنین اشاره کرد که عربستان میل سیاسی به راه‌اندازی پروژه‌های بزرگ هوش مصنوعی و ایفای نقش در پرورش صنعت فناوری دارد.

227227

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا