علمی

موفقیت جراحان ژاپنی در پیوند همزمان ریه – کبد از اهداکنندگان زنده

جراحان ژاپنی می‌گویند نتیجه عمل «پیوند همزمان ریه – کبد از اهداکنندگان زنده» که اخیرا روی یک کودک بیمار انجام شده، موفقیت‌آمیز بوده است.

به گزارش اخبار ایران من، گروهی از پزشکان جراح در «بیمارستان دانشگاه کیوتو»ی ژاپن اعلام کردند اولین پیوند همزمان ریه و کبد با دریافت از اهداکنندگان زنده را با موفقیت انجام داده اند.

پروفسور «داته هیروشی» و تیم جراحانش روز گذشته (دوشنبه) در یک کنفرانس خبری، این موفقیت را اعلام کردند.

آنها گفتند این جراحی نوامبر ۲۰۲۳ میلادی روی پسری زیر سن ۱۰ سال که یک بیماری مادرزادی جدی داشت، انجام شد.

این تیم گفت بیمار، بخش‌هایی از ریه‌های والدین و کبد پدربزرگش را دریافت کرده است.

آنها افزودند این جراحی با استفاده از ۴ اتاق عمل، بیش از ۱۸ ساعت طول کشید. این پسر پس از اینکه توانایی راه رفتن به تنهایی را به دست آورد، ماه جاری میلادی از بیمارستان مرخص شد.

بنابر گزارش «اسپوتنیک» به نقل از تلویزیون ملی ژاپن، این تیم جراحی همچنین گفت والدین بیمار که در دهه ۴۰ ساگی هستند و پدربزرگ او که در دهه ۶۰ سالگی است، پیشتر از بیمارستان مرخص شده اند.

مسئولان این بیمارستان می‌گویند در خارج از ژاپن، حداقل ۲۰ مورد عمل جراحی پیوند همزمان ریه و کبد با دریافت از اهداکنندگان مرگ مغزی انجام شده است. به گفته آنها، این اولین مورد پیوند همزمان ریه و کبد در جهان است که با دریافت از اهداکنندگان زنده انجام می شود.

پروفسور داته گفت این پیوند اهمیت زیادی دارد زیرا نشان دهنده امکان پیوند برای بیمارانی است که آسیب اندام‌های متعدد دارند.

انتهای پیام

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا