ایران کسب و کارعمومی

شرایط مهاجرت معلولین

شرایط مهاجرت معلولین

افرادی که از نظر جسمانی دچار مشکل هستند و به اصطلاح خوانده می شوند، برای مهاجرت به کشورهای مختلف در جهان نسبت به سایر افراد با شرایط سخت تری روبه رو هستند زیرا کشور مقصد باید هزینه بیشتری را برای این افراد در کشور خود اختصاص دهد. در نتیجه جهت اخذ ویزا و مهاجرت معلولین سخت گیری بیشتری انجام می شود و مهاجرت معلولان به صورت کامل مورد بررسی کشور مقصد قرار خواهد گرفت. روش های مختلفی از جمله کار، سرمایه گذاری و تحصیل و … برای مهاجرت افراد درارای برخی ناتوانی ها وجود دارد.

امتیازات معلولین | بهترین کشور برای معلولین

متقاضیان با توجه به شرایط خود می توانند هر یک از این مسیرها را انتخاب نموده و در مسیر انتخاب شده اقدامات لازم را صورت دهند. کشورهای مختلفی برای مهاجرت معلولین در جهان وجود دارند که برخی از آن ها را در مقاله زیر بیان می کنیم و به صورت مختصر شرایط هر یک از آن ها را توضیح خواهیم داد.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت معلولین

برای مهاجرت افراد معلول به کشورهای مختلف مدارک مختلفی نیاز است. در روش مهاجرت برای معلولین هر کشور مدارک خاص خود را طلب می کند اما برخی مدارک در تمام کشورها یکسان می باشند که مهم ترین آن ها مدارک اثبات معلولیت فرد متقاضی می باشد. در زیر به برخی از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای مهاجرت معلولین اشاره می کنیم:

  • ارائه مدارک معتبر جهت اثبات معلولیت
  • مدارک زبان مورد نیاز برای هر کشور
  • مدارک مالی
  • ارائه مدارک عدم سوء پیشینه
  • مدارک هویتی و شناسایی فرد
  • پاسپورت دارای اعتبار
  • مدارک پزشکی نوع و میزان معلولیت

مهاجرت معلولین به آلمان

از بهترین کشورهای جهانی برای ورود و مهاجرت معلولان، کشورهای اروپایی را می توان نام برد که آلمان یکی از آن ها است که شرایط لازم را جهت مهاجرت معلولین فراهم کرده است. باید بدانید که در مهاجرت معلولین به آلمان آزمون های شهروندی و همچنین آزمون های زبان قرار داده اند که انجام این کار را اندکی مشکل می سازد.
از دیگر شرایط مهاجرت معلولان جسمی به آلمان این است که این کشور هزینه های درمانی معلولین را به صورت کامل پوشش نمی دهد و متقاضیان باید از بیمه های خصوصی استفاده نمایند. افراد دارای سن بالای 55 سال نیز ممکن است برای بیمه درمانی خود دچار مشکل شوند زیرا باید هزینه بالاتری را پرداخت کنند.

مهاجرت معلولین به ترکیه

کشور ترکیه عضو اتحادیه اروپا می باشد. افراد زیادی قادر به مهاجرت به این کشور می باشند. یکی از قشرهایی که امکان مهاجرت به این کشور را دارا هستند معلولین می باشند. مهاجرت معلولان به کشور ترکیه طی چند سال اخیر افزایش زیادی داشته است. در این کشور برای معلولین امکانات رفاهی، درمانی، بهداشتی و … در نظر گرفته شده است.
مهاجرت معلولان به ترکیه بیشتر از کشورهایی مانند سوریه، ایران، افغانستان و … صورت می گیرد. جهت کسب اطلاعات دقیق و بیشتر در زمینه مهاجرت معلولین جسمی به ترکیه می توانید از موسسات معتبر مهاجرتی درخواست مشاوره نمایید.

مهاجرت معلولین به انگلیس

احتمال ورود معلولان به کشور انگلیس بسیار کم است زیرا در ابتدای ورود از افرادی که قصد اقامت بیش از 6 ماه یا یک سال را دارند گواهی پزشکی اخذ می شود. این معاینه پزشکی و دریافت گواهی جهت افرادی است که از مشکلات جسمی و روحی بالایی برخوردار هستند و ممکن است در این کشور مشکلاتی را سبب شوند، از این رو مهاجرت برای معلولین به کشور انگلیس سخت خواهد بود. از جمله مشکلاتی که افراد معلول و ناتوان جسمی ممکن است در کشور انگلیس ایجاد کنند عبارتند از:

  • به صورت مداوم نیاز به درمان و خدمات پزشکی داشته باشند.
  • سلامت سایر افراد جامعه را به خطر بیندازند.
  • افراد معلول توانایی حمایت و محافظت از خود را نداشته باشند.

شرایط مهاجرت معلولین به انگلیس

شرایط مهاجرت معلولین به انگلیس آسان نخواهد بود زیرا در این کشور برای مهاجرت معلولان سخت گیری هایی صورت گرفته است تا سلامت و آسایش سایر اعضای جامعه با مشکل مواجه نشود. از جمله شرایطی که برای مهاجرت معلولان در انگلیس در نظر گرفته شده است نداشتن معلولیت بالای فرد می باشد به طوری که فرد بتواند حداقل محافظت را از خود داشته باشد.
از دیگر شرایطی که کشور انگلیس برای مهاجرت معلولان جسمی در نظر گرفته است نداشتن خطر و عدم سلب آسایس از سایر افراد جامعه می باشد. به طور کلی مهاجرت برای معلولین در انگلیس باید به گونه ای باشد که فرد توان حداقلی را برای مراقبت از خود داشته باشد.

دانشگاه اروپایی لفکه به چشم‌اندازهای طبیعی جزیره قبرس، آب‌های دریای زیبا مدیترانه و طبیعت بکر آنجا مشرف است. زبان تدریس داروسازی در دانشگاه اروپایی لفکه ، انگلیسی است و مدت زمان تحصیل در آن 5 سال است.

وضعیت زندگی معلولین در انگلیس

بررسی وضعیت زندگی معلولین در انگلیس نشان می دهد این کشور برای معلولینی که موفق شده اند به این کشور مهاجرت کنند امکانات رفاهی و بهداشتی مناسبی در نظر گرفته است. امکان استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی برای معلولین در انگلیس همانند سایر اقشار جامعه فراهم می باشد.
امکانات رفاهی نیز مانند امکانات درمانی همان گونه که در اختیار سایر افراد جامعه می باشد، در اختیار معلولین نیز قرار داده شده است تا آن ها بتوانند همانند سایر سایرین از آن ها استفاده کنند. به طور کلی امکانات فراهم شده در انگلیس برای تمامی افراد می باشد که در نوع خود بهترین هستند.

مهاجرت معلولین به فنلاند

فنلاند یکی از کشورهایی است که برای مهاجرت معلولان و زندگی این دسته از افراد بسیار مناسب می باشد زیرا این افراد می توانند مانند سایرین از روش هایی مانند تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و… به این کشور مهاجرت کرده و مورد حمایت کشور فنلاند قرار گیرند. به طور کلی مهاجرت معلولین به فنلاند یکی از بهترین گزینه ها می باشد که در صورت انجام این کار فرد از شرایط مناسبی برخوردار می شود.

مهاجرت معلولین به کانادا

در گذشته کانادا مهاجرت معلولان را تحت هیچ گونه شرایطی قبول نمی کرد و درخواست ویزای آن ها را به سرعت رد می کرد زیرا ورود چنین افرادی را به جامعه خطری برای دیگران می دانست و مهاجرت معلولان را برای جامعه هزینه بر می پنداشت. به همین سبب برای این گونه افراد حتی با داشتن مهارت و استعداد خاص هیچ گونه ویزایی صادر نمی کرد.
در طی چند سال گذشته این کشور قوانین خود را در مورد مهاجرت معلولین به کانادا تغییر داد به گونه ای که معلولین دارای معلولیت جزئی به شرطی که بتوانند اثبات نمایند برای سایر افراد جامعه خطری ندارند، می توانند با شرایط خاص برخی از ویزاهای این کشور را دریافت کنند.

مهاجرت معلولین به استرالیا

کشور استرالیا برای مهاجرت معلولان محدودیت هایی قرار داده است به طوری که در گذشته افراد معلول در صورت نداشتن تاییدیه پزشکی امکان دریافت ویزای این کشور را نداشتند.
در حال حاضر طبق قانون جدید این کشور مهاجرت معلولین به استرالیا دارای هزینه هایی است که مسئولان این امر هزینه ها را ارزیابی می کنند و معادل ده سال از هزینه ها را از فرد متقاضی اخذ می نمایند. قوانین جدید این کشور برای مهاجرت افراد دارای معلولیت از سال 2019 به اجرا در آمد و افراد معلول می توانند با پرداخت هزینه این کار به استرالیا مهاجرت نمایند.

با توجه به شرایط جسمی و روحی همچنین نوع معلولیت، انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت معلولین می تواند متفاوت باشد زیرا برخی از کشورها معلولین را با درصد بالا قبول نمی کنند و برخی دیگر مورد حمایت قرار خواهند داد به همین دلیل این موضوع نیاز به بررسی کامل دارد.
اگر به عنوان یک فرد معلول قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارید می توانید آلمان را انتخاب کنید زیرا با وجود تمام سختی هایی که برای مهاجرت معلولان به این کشور وجود دارد، می تواند یک مکان مناسب برای افراد ناتوان محسوب شود.

سوالات متداول در مورد مهاجرت معلولین

  1. آیا امکان مهاجرت معلولین به کشورهای خارجی وجود دارد؟

بله معلولین نیز می توانند مانند سایر افراد جامعه به کشورهای مختلف مهاجرت کنند.

کشور آلمان در بین بهترین کشورها برای مهاجرت معلولین قرار گرفته است.

  1. آیا فنلاند شرایط لازم را برای مهاجرت معلولین فراهم کرده است؟

بله کشور فنلاند برای مهاجرت معلولان شرایطی مانند سایر افراد در نظر گرفته است تا آن ها بتوانند از روش های مختلف به این کشور مهاجرت کنند.

  1. خطراتی که افراد معلول می توانند برای کشور مقصد داشته باشند چیست؟

  • در خطر بودن جان و آسایش سایر افراد جامعه
  • نیاز مداوم و همیشگی به خدمات درمان و پزشکی
  • عدم توانایی نگهداری و مراقبت از خود

سخن پایانی

معلولین نیز می توانند مانند سایر افراد جامعه از روش های مختلف مهاجرتی برای مهاجرت و اخذ اقامت کشورهای مختلف اقدام کنند اما قبل از هرگونه اقدامی باید در این زمینه آگاهی و اطلاعاتی کاملی را به دست آورند و تمامی ابهامات را رفع کنند.
برخی از کشورها جهت مهاجرت معلولین محدودیت هایی قرار داده اند و برخی دیگر با آن ها مانند سایر افراد جامعه برخورد می کنند. به همین سبب باید بررسی های دقیقی در مورد کشور انتخابی جهت مهاجرت معلولان صورت گیرد.
بهتر است فرد ناتوان برای رسیدن به هدف خود یعنی مهاجرت به کشورهای دیگر از یک وکیل آگاه کمک بگیرد تا مسیر انتخابی برای وی آسان تر شود.

جهت آگاهی بیشتر و دریافت پاسخ سوالات خود می توانید با مشاوران مجموعه دکتر مهاجرت، از طریق در ارتباط باشید. کارشناسان ما با وکلای محلی حاضر در کشور مقصد در ارتباط هستند و می توانند اطلاعات کاملی را به صورت رایگان به شما ارائه دهند.

دکمه بازگشت به بالا