اقتصادی

بیسکوییت و شکلات هم کالای لوکس شد

آفتاب‌‌نیوز :

دبیر انجمن بیسکوییت، شیرینی و شکلات با انتقاد از کمبود شکر در بازار گفت: شکر نایاب است و کارخانه‌های ما شدیدا درگیر تهیه شکر هستند.

هفته گذشته، قیمت جدید شکر اعلام شد. بر این اساس، قیمت عمده‌فروشی شکر ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت خرده‌فروشی آن ۲۸ هزار تومان تعیین شد، اما شکر همچنان کمیاب است و به دلیل کمبود عرضه این محصول در بازار، قیمت عمده‌فروشی آن به کیلویی ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان و قیمت بازار آزاد آن به ۵۰ هزار تومان رسیده است.

دبیر انجمن بیسکوییت، شیرینی و شکلات با تایید کمبود شکر در بازار گفت: شکر نایاب است و کارخانه‌های ما شدیدا درگیر تهیه شکر هستند. نرخ مصوب عمده‌فروشی شکر ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است که با این نرخ هم اصلا شکر در بازار نیست.

مغازه‌ای با بیان اینکه کارخانه‌های تولید بیسکوییت و شکلات مجبورند برای اینکه تولید با مشکل مواجه نشود به هر قیمتی شکر را تهیه کنند، افزود: در این میان، هر کسی با هر قیمتی که بتواند شکر می‌فروشد و کارخانه‌ها مجبورند برای اینکه کارشان لنگ نماند و تعطیل نشوند آن را خریداری کنند.

دبیر انجمن بیسکوییت، شیرینی و شکلات با عنوان اینکه قیمت بیسکوییت و شکلات و شیرینی‌جات صنعتی همچنان با قیمت شکر ۱۸ هزار تومانی تعیین می‌شود، گفت: ما همچنان با دید موقت به این قضیه نگاه می‌کنیم و تا زمانی که این قضیه تثبیت نشود نمی‌توانیم قیمت‌ها را تغییر دهیم، اما تولیدکنندگان با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند.

مغازه‌ای در ادامه با اشاره به کاهش تقاضا برای مصرف بیسکوییت و شیرینی و شکلات گفت: بازار ما امسال نسبت به سال‌های قبل ۳۰ تا ۴۰ درصد ضعیف شده است.

دبیر انجمن بیسکوییت، شیرینی و شکلات افزود: ما بازار را از دست می‌دهیم برای همین ما تمایل نداریم که محصولاتمان گران شود چرا که همانطور که اشاره کردم، در همین وضعیت هم ما بازارمان را ۳۰ تا ۴۰ درصد از دست داده‌ایم.

مغازه‌ای در ادامه بیان کرد: علاوه بر آن، تولید ما الان به اندازه سابق نیست و بنا به سفارش، تولید می‌کنیم.

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا