اقتصادی

درخواست آلمان از غولهای فناوری برای پرداخت هزینه قانون جدید

آلمان می خواهد شرکت‌های بزرگ فناوری شامل آلفابت، آمازون، اپل، بایت دنس، متا پلتفرم و مایکروسافت، به تامین هزینه های پایبندی به مقررات دیجیتالی جدید اتحادیه اروپا، کمک کنند.

به گزارش اخبار ایران من، اسون گیگولد، مسئول نظارت بر سیاست رقابت در وزارت اقتصاد آلمان، اظهار کرد: چنین اقدامی به رگولاتورهای ضد انحصارطلبی اتحادیه اروپا کمک خواهد کرد قانون بازارهای دیجیتالی را بهتر اعمال کنند. این قانون با هدف محدود کردن قدرت شرکت‌های بزرگ فناوری، طراحی شده و ۶ شرکتی بزرگی که به عنوان دروازه بان تعیین شده اند، تا هفتم مارس مهلت دارند تا به این قانون عمل کنند.

این مقررات تاریخی، فهرستی از الزامات را برای این ۶ شرکت تعیین کرده است که شامل اجازه دادن به خدمات رقیب برای تعامل با سرویسهای آنها است. همچنین باید به کاربران تجاری اجازه دهند خدمات خود را ارائه کنند و در خارج از پلتفرمهای آنها، قرارداد با مشتریانشان منعقد کنند.

این ۶ شرکت اجازه ندارند سرویسها و محصولات خود را نسبت به سرویسها و محصولات رقیبانشان در پلتفرمهای خود، در اولویت قرار دهند یا مانع از آن شوند که کاربران، نرم افزار یا اپلیکیشن از پیش نصب شده در دستگاهشان را حذف کنند.

این مقام آلمانی در کنفرانس سازمان دهی شده توسط سازمان ضد انحصارطلبی آلمان گفت: کمیسیون اروپا به منابع اضافی برای اجرای قانون بازارهای دیجیتال نیاز دارد. ما پیشنهاد می کنیم برای قانون بازارهای دیجیتال، مانند قانون خدمات دیجیتال، هزینه فاینانس مشابهی معرفی شود.

تحت قانون خدمات دیجیتال که شرکت‌های بزرگ فناوری را ملزم می کند اقدامات بیشتری برای نظارت بر محتوا در پلتفرمهای خود انجام دهند، ۲۰ پلتفرم آنلاین بسیار بزرگ شامل متا، گوگل، اپل، تیک تاک و دو موتور جستجوی بسیار بزرگ، باید هزینه نظارتی را پرداخت کنند که بالغ بر ۰.۰۵ درصد درآمد خالص سالانه جهانی آنها است.

قانون بازارهای دیجیتال، چنین هزینه نظارتی ندارد.

گیگولد همچنین گفت: اجرا کنندگان قوانین ضد انحصارطلبی اتحادیه اروپا باید به بخشهای کلیدی با جنبه بین المللی، تمرکز بیشتری داشته باشد تا به شرکت‌های اروپایی کمک کنند در سطح جهانی، رقابت کنند.

بر اساس گزارش رویترز، این مقام وزارت اقتصاد آلمان گفت: هفته آینده، ما رسما پیشنهاد خود را که برای سطح اتحادیه اروپاست، مطرح می کنیم. ما مایلیم این پیشنهاد در اصلاحات ماریو دراگی و انریکو لِتا باشد. وی اظهار کرد: بخشهای کلیدی برای شرکت‌های اتحادیه اروپا، مواد خام، انرژی، حمل و نقل، نیمه رسانا و رایانش ابری است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا