اخبار استانی

افزایش مسمومیت غذایی دلیل شلوغی اورژانس بیمارستان‌ها

زالی عنوان کرد؛

افزایش مسمومیت غذایی دلیل شلوغی اورژانس بیمارستان‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در بازدید از مراکز درمانی به تشریح مهم‌ترین دلایل مراجعات مردم و بیماران به اورژانس بیمارستان‌ها پرداخت.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا زالی، از بخش‌های مختلف بیمارستان‌های مهدیه، لقمان حکیم و شهدای گمنام بازدید کرد و به ارزیابی نحوه خدمت سانی به مراجعان و بیماران در تعطیلات نوروزی پرداخت.

در این بازدید شبانه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضمن حضور در بخش‌های مختلف از جمله اورژانس، دیالیز، داروخانه، درمانگاه، پذیرش و… از نزدیک با بیماران بستری به گفتگو پرداخت و ضمن تبریک سال نو برای آنان شفای عاجل آرزو کرد.

زالی در این بازدیدها، فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۳ را به همکاران و پرسنل بیمارستان‌ها تبریک گفت و از زحمات و تلاش‌های بی شائبه آنان در راستای خدمت رسانی به بیماران و مراجعان تقدیر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در خصوص بازدید‌های نوروزی از مراکز بهداشتی و درمانی عنوان کرد: همچون سال‌های گذشته، امسال نیز توفیق پیدا کردیم به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تابعه دانشگاه به منظور عرض خسته نباشید و خداقوت به همکاران پرتلاش که در ایام تعطیل نیز به مردم خدمت ارائه می‌دهند، سر بزنیم.

وی ادامه داد: در بررسی‌های به عمل آمده تاکنون، همکاران در بخش‌های مختلف درمانی، مراکز بهداشتی و جامع سلامت که مشغول به ارائه خدمت شبانه روزی هستند، نهایت تلاش خود را به کار گرفتند.

به گفته زالی، همکاران به رغم تمام سختی‌های موجود، به دلیل وجدان کاری و شأن بالای حرفه‌ای با هدف زدودن آلام بیماران و مراجعان در مراکز حضور دارند.

وی افزود: بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به دلیل ماهیت ارجاعی در ایام تعطیل شلوغ‌تر هستند و حجم بالاتری از بیماران را پذیرش می‌کنند، از همین‌رو عمده بخش‌های اورژانس بیمارستانی تاکنون بسیار پرتراکم بوده‌اند.

زالی عنوان کرد: از طرفی بسیاری از بیمارانی که به اورژانس مراجعه می‌کنند، بیشتر با پیچیدگی‌های خاص درمانی هستند که سختی‌های خود را دارد که البته همکاران تلاش دارند خدمات با استاندارد و کیفیت مناسب را ارائه دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: بخش بسیار مهمی از بخش‌های اورژانس را علاوه بر بیماران تصادفی، بیماران با عوارض قلبی، مشکلات مغزی و بروز سکته‌های قلبی و مغزی تشکیل می‌دهند. به خصوص در بخش اورژانس اطفال، عمده مراجعین با مشکلات تنفسی با بیماری‌های زمینه‌ای حضور داشتند.

وی ادامه داد: مراکز جامع سلامت نیز میزبان شهروندان به صورت شبانه روزی هستند. در کنار این خدمات، فعالیت‌های معمول بهداشتی از قبیل واکسیناسیون، خدمات به مادران باردار و خدمات اساسی و ضروری در مراکز بهداشتی در حال انجام است.

به گفته زالی، در بررسی‌های اخیر در شهرستان ورامین، تلاش همکاران در حوزه غربالگری کم کاری تیروئید نوزادان قابل توجه و در خور تقدیر بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته خدماتی نیز به افراد دچار حیوان گزیدگی در مراکز ارائه شد و به دلیل شبانه‌روزی بودن مراکز، حجم قابل توجهی مراجعه به ویژه در مرکز بهداشت شمیرانات صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه مسمومیت‌های غذایی نیز به دلیل مصرف جمعی و عدم رعایت استاندارد در طبخ و نگهداشت مواد غذایی در این ایام بیشتر رخ می‌دهد، افزود: در بازدید‌های شهرستان‌های اطراف تهران شاهد فعالیت چشمگیر همکاران در بخش بهداشت حرفه‌ای و بهداشت محیط بودیم که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مشغول بازدید از مراکز هستند. این دو حوزه از تیم‌های فعال در حوزه بهداشت دانشگاه هستند و امسال نیز از لحظات آغازین سال برنامه فشرده‌ای داشتند.

زالی تصریح کرد: بازدید‌ها در مراکز درمانی و بهداشتی در طول شبانه روز ادامه پیدا خواهد کرد و تلاش داریم ضمن حضور در مراکز، به همکاران خداقوت عرض کنیم. همچنین هدف اصلی این بازدید‌ها رفع کاستی‌های خدمت رسانی خواهد بود.

وی در پایان گفت: علاوه بر بازدید‌های رئیس دانشگاه، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه نیز طبق برنامه بازدید‌های ادواری خود را انجام خواهند داد.

بر اساس این گزارش در این بازدیدها، ناصر خرمی مدیر حراست، مژگان کریمی مدیر روابط عمومی و فضل هاشمی معاون فنی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز حضور داشتند.

دکمه بازگشت به بالا