اقتصادی

بهره برداری از ایستگاه راه آهن باباکمال در دهه فجر

اخبار ایران من / همدان معاون وزیر راه و شهرسازی از بهره برداری از ایستگاه های راه آهن بابکمال تویسرکان و جابجایی مسافران از مسیر در فجر امسال خبر داد.

خیرالله خادمی چهارشنبه شب 22 آبان در سفر خود به بابکمال تویسرکان اظهار داشت: کمبود بودجه و گزارش های اعتباری دیررس دلیل اصلی تأخیر در راه اندازی و تکمیل دو کار از راه آهن بابا کمال و بستن جاده ها است. تویسرکان به کنگاور رفت.

وی در مورد چهار مسیر تویسرکان به کنگاور گفت: به طور کلی طول چهار محور جاده 33 کیلومتر است که 15 کیلومتر آن تکمیل شده و همچنان در حال انجام است و اکنون 5 کیلومتر آماده است و امیدواریم علائم ایمنی 10 باشد. برای 15 روز آینده تأسیس و عملیاتی می شود.

خادمی ادامه داد: یک پروژه بزرگ 5 کیلومتری دیگر نیز در دست اجرا است که امیدواریم تا تابستان فردا به اتمام برسد و امروز 8 کیلومتر باقیمانده در منطقه را تأیید کرده ایم تا در پایان سال و در پایان ساخت شروع شود. بیایید سال 1400 را زیر حجم ترافیک قرار دهیم.

وی افزود: خوشبختانه با ظهور فرستاده تویسرکان به خانه جهانی ، بودجه 12 میلیارد دلاری برای عملیات ایستگاه و مداخله در بین مدیران تویسرکان به کنگاور اختصاص داده شده است که به تکمیل این پروژه ها کمک می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با تأکید بر اینکه پرداخت هزینه های کارگران بسیار مهم است ، اصحاب رسانه را اصرار کرد و گفت: به دلیل محدودیت های مالی ، مطالبات کارکنان و کارکنان جهاد نصر پیمانکاری که پروژه ملایر را تاسیس کرده است. در کرمانشاه ، تاخیری رخ داد که اتفاقاً به دنبال انتصاب سفیر کرمانشاه ، شرکت به پرداخت 40 میلیارد دلار دستور داده شد و با پرداخت هزینه به شرکت جهاد نصر ، مطالبات کارمندان و شرکت به پایان رسید.

وی گفت: در حال حاضر حدود 14000 کیلومتر راه آهن در سراسر کشور داریم که 12000 کیلومتر راه آهن اصلی است و اکنون 3400 کیلومتر راه آهن داریم و طبق آن 1600 کیلومتر راه آهن داریم که ما یک سال “جهش تولید” را به عنوان پروژه پیش بینی کرده ایم. هشت راه آهن است و ما انتظار داریم 470 کیلومتر از این پول را تا پایان سال 1999 هزینه کنیم و بقیه را در سال 1400 کامل کنیم.

خادمی افزود: یکی از مهمترین پروژه های خارجی که به زودی ماه آینده راه اندازی می شود راه آهن بافق – هرات – افغانستان است که برای بنادر جنوبی به خوبی کار می کند و افغانستان را در معرض خطر قرار می دهد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل یادآور شد: ساخت راه آهن ما 170 کیلومتر در سال است و نصب 1600 کیلومتر در دو سال بهترین پیشرفت در مذاکرات راه آهن کشور است.

خادمی گفت: 2400 کیلومتر راه در کشور در حال استفاده داریم و 1200 کیلومتر راه در دست ساخت است ، در حالی که 660 کیلومتر بسیار مهم است و امیدواریم تا پایان سال 1400 کار کنیم و اگر بتوانیم تمام این پروژه ها را به سرانجام برسانیم. در کمتر از دو سال ، افزایش 25 درصدی در طول بزرگراه های کشور ، و این کمک زیادی به بحث در مورد ایمنی راه خواهد کرد.

وی در خاتمه گفت: ما 7800 کیلومتر راه اصلی در کشور داریم که امسال 1860 کیلومتر و مطابق با الزامات “سال در حال گذراندن” 1400 کیلومتر مسافت را تأمین می کنیم و پروژه تویسرکان-کنگاور نیز در خط مقدم است و امیدواریم اگر 800 کیلومتر از این پروژه ها را اهدا کنیم و 160 کیلومتر باقیمانده در سال آینده ارائه می شود ، به ویژه تفکیک خطوط و افزایش قدرت در محورهای لازم.

وی نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه روند ساخت و اجرای چهار مسیر تویسرکان – کنگاور نامناسب است ، گفت:
جاده تویسرکان – کنگاور راهی خطرناک و ناامن است که شاهد تعدادی تصادف مرگبار در جاده به ویژه تصادف مرگبار و کشته شدن چند شهروند غیرنظامی در جاده بوده ایم و همین امر موجب نگرانی و نگرانی رانندگان شده است. آنها این راه را طی کرده اند.

محمدمهدی مفتح افزود: عمده پروژه اجرای این پروژه ها در سال جاری آنطور که انتظار می رفت نبود و خیلی جلوتر نرفت و باید کارهای عمرانی تسریع شود تا دیگر شاهد این امر نباشیم.

سرانجام ، وی در مورد اجرای روان سیستم ریلی در رشد و توسعه شهر تویسرکان و تأکید بر افتتاح اخیر ایستگاه در تویسرکان ، اظهار داشت: این ایستگاه تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و معتقدیم کار تسریع می شود. راه اندازی این پروژه شاهد رانندگی و حمل و نقل مسافران در ده سال فجر امسال است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا