اخبار استانی

فولادمبارکه بزرگ‌ترین شریک دولت در تامین برق است

به گزارش اخبار ایران من از اصفهان، همواره شرکت‌های بزرگ تولیدی فولاد، سیمان و … که برای ما تولید اقتصادی، ارزش افزوده و اشتغال ایجاد می‌کنند، متهمان اصلی مصرف برق بودند و امروز بزرگترین شریک دولت در تولید برق، شرکت فولاد مبارکه است و همینطور در ایجاد خط انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس، مجموعه‌های بزرگ معدنی کشور امروز به یاران ملت ایران در جبران ناترازی‌ ها تبدیل شده‌اند.

در این ارتباط علی بهادری جهرمی اظهار کرد: اوایل سال به باشگاه دانش‌ پژوهان جوان رفتیم که قرار بود به مسابقات جهانی المپیاد بروند، در آن جلسه درباره اینکه یک فضای رسانه‌ای ایجاد شده که می‌گوید ایران عقب افتاده، من اصل این سوال را از جوانان نخبه پرسیدم که «آیا واقعاً عقب‌افتادیم؟» و چند آمار برای آنان اعلام کردم که آنها را متعجب کرد.

سخنگوی دولت افزود: چرا اینقدر در ذهن‌ های ما موفقیت‌ ها و رشدهای ما که حتی در مراجع جهانی در ستایش آن مدح زیادی گفته‌اند دیده نمی‌شود، این امر دو دلیل دارد و آن روایت ضعف، تلخی و تاریکی برای کشور است، این امر را در حوادث اخیر و به ویژه متروپل شاهد بودیم که چه تعداد تصویر تلخ از این حادثه منتشر شد و این در حالی است که همزمان یک نفر در ایالات متحده با ورود به یک مدرسه و تیراندازی ۲۰ نفر را کشت اما حتی یک تصویر هم از او منتشر نشد و دلیل آن تلاش دشمن برای سیاه‌نمایی در ایران است.

سخنگوی دولت دلیل دیگر عدم نشان دادن پیشرفت‌های کشور را عدم روایت آن اعلام کرد و گفت: ما خود روایت نمی‌کنیم اما دشمن ما را به دروغ و با فاصله از واقعیت‌ها روایت می‌کند.

وی گفت: طی ۴۵ سال گذشته هزاران موارد رشد، موفقیت و پیشرفت در کشور داشته‌ایم که کمتر روایت شده و کمتر به آن توجه شده است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم مدیریت بحران کرونا و فوتی ۷۰۹ کشته کرونایی طی ۲۴ ساعت را برعهده داشتیم، ادامه داد: وقتی ملت ایران اراده کرد که معطل FATF برجام برای واکسن کرونا نماند طی ۱۰۰ روز از قعر به صدر جدول در حوزه تولید واکسن رسید. در ابتدای دولت با بحران‌ های مختلفی درگیر بودیم، در ابتدای دولت انبار کالاهای اساسی کمتر از دو هفته ذخیره داشت و این به معنای بحران غذایی بود و این در شرایطی بود که همه منابع برای این بخش نیز مصرف شده بود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه بحران تورم ۶۰ و ۱۰۳ درصدی تولید را مهار کردیم، گفت: قطعی‌ های برق و گاز را مدیریت کردیم، بحران پرداخت حقوق کارکنان دولت را التیام بخشیدیم و همه اینها جای روایتگری دارد. ما در ۳۰۰ نقطه در کشور دچار بحران آب بودیم، همه استان‌ها دچار این بحران بودند، تمام این بحران‌ها و تنش‌ها در ماه‌های ابتدایی مدیریت شدند.

بهادری جهرمی با بیان اینکه چگونه یک ملت می‌تواند وقتی کل برق تولید برق ۸۵ هزار مگاوات است، طی دو سال هشت هزار و ۵۰۰ مگاوات و معادل ۱۰ درصد کل تولید برق را به این میزان بیفزاید، گفت: همواره شرکت‌ های بزرگ تولیدی فولاد، سیمان و … که برای ما تولید اقتصادی، ارزش افزوده و اشتغال ایجاد می‌کردند، متهمان اصلی مصرف برق بودند و امروز بزرگترین شریک دولت در تولید برق شرکت فولاد مبارکه است. امروز شرکت‌های معدنی بزرگ خالق طرح انتقال آب دریا به مرکز ایران هستند و می‌توان گفت امروز صنایع بزرگ یاران ملت ایران در جبران ناترازی‌های در حوزه‌های آب، برق و انرژی هستند.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه همه این دستاوردها با با تغییر عینک‌ها، فاصله گرفتن از التماس به بیرون و همدلی و با نگاه به ظرفیت‌های درون به دست آمده است، گفت: دولت به سمت برنامه‌ریزی برای پیشرفت و توسعه حرکت کرد. این شما و این عرصه بزرگ جهاد تبیین که حضرت آقا بر دوش ما نهاده است؛ من به واسطه جایگاهم بیشتر و شما عزیزان نیز تا حدودی بار مسئولیت‌مان را آنگونه که ولی‌مان امر کردند، از زمین برنداشتیم.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا