اقتصادی

ساخت دستگاه تصفیه و ضدعفونی‌کننده هوا بدون تولید گازهای مضر 

محققان دانشگاه کاشان در تلاش برای جلوگیری از شیوع ویروس Corona ، توانستند بدون ایجاد گازهای مضر ، وسیله ای اصلی برای تمیز کردن و خشک کردن هوا تهیه کنند.

به گزارش اخبار ایران من ، دکتر. مجید منم زاده معاون صدراعظم تحقیقات و فناوری دانشگاه کاشان گفت: این دستگاه با استفاده از فناوری پلاسما سرد برای تمیز کردن و ضد عفونی محیط زیست است.

وی همچنین با بیان اینکه سرعت و قدرت دستگاه مانع از شناسایی تاج بیگانگان ناشناخته در جو می شود ، افزود: مصرف برق دستگاه 300 وات بوده است. ریموت کنترل کارآمد است و بسته به موقعیت مکانی می تواند خروجی دستگاه را تنظیم کند.

معاون صدراعظم تحقیقات و فناوری دانشگاه کاشان با بیان اینکه این دستگاه در حال آزمایش و اعتبار سنجی است ، اظهار داشت: این دستگاه می تواند مزایای سلامتی بسیاری برای مردم ما به همراه داشته باشد.

دکتر. منم زاده بابیان گفت: این ویروس در کشور رواج دارد و به سرعت در حال شیوع است و پاسخ های علمی می تواند ثمره داشته و سلامت جهان و کشور ما را به مراتب بهبود بخشد. محافظت از پوست اتاق های بیمارستان ، جلوگیری از دسترسی به مناطقی مانند سالن های جلسات و سالن ها و سینما. و دولت و غیره را می توان به طور جدی در نظر گرفت و پاسخ به همه این موارد از طریق چنین ابزارهایی امکان پذیر خواهد بود.

براساس اعلام وزارت علوم ، محققان این دستگاه اکبر تكری ، حامد بنیانی فرد ، رضا محصل و سید علیرضا موسوی دانشجویان دانشگاه كاشان هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا