عمومی

تاکسی خطی با نرخ دربست!

مسافران می گویند اتوبوس، خط مترو و تاکسی وجود ندارد! بعد از مردم می خواهد که رانندگی نکنند! افزایش نرخ داره ولی سرویس نه! این را در حومه تهران نیز می توان دید.

به گزارش اخبار ایران من ایران وی نوشت: ترافیک سنگین امروز تهران تخلفات جدیدی را در تاکسی ها به دنبال داشته است، برخی از رانندگان تاکسی با خودداری از مسافرکشی به بهانه ترافیک سنگین، به ویژه در ساعات اوج بار، راه های جدیدی را برای فرار از قانون در پیش گرفته اند که این امر باعث گرانی شده است. تا چند برابر افزایش پیدا کند مثلا قیمت نوع که اکنون در روزهای عادی ۱۲ هزار تومان است و مصوبه شورای شهر تهران است، برای مسافرانی که ساعت ها در محل مشخص شده منتظر تاکسی بوده اند تا ۴۰ هزار تومان قیمت دارد. زیرا رانندگان تاکسی با تغییر جایگاه تاکسی خود مسافران را در شرایطی قرار می دهند که گران ترین تاکسی ها را دریافت کنند این قیمت ها به گونه ای است که رانندگان تاکسی در خارج از ایستگاه توضیح می دهند به این ترتیب چند متر بالاتر و خارج از مدیر خط. و مسافران معمولی در یک مکان از پیش تعیین شده منتظر آنها هستند و مسافران عادی که می دانند چگونه این را فریب دهند، amakw تاکسی عصر در چهار گروه و دست. در دست ها در حال حاضر مسافرانی که از این روش اطلاعی ندارند، باید ساعت ها منتظر تاکسی در همان صف بمانند و منتظر تاکسی های خیالی باشند که هرگز نمی آیند. البته برخی باید به تاکسی های خیابانی یا حتی تاکسی های آنلاین بسنده کنند.

خانم ریاحی یکی از مسافرانی است که بارها این موضوع را تجربه کرده است. وی با بیان اینکه این اتفاق روز چهارشنبه در ایستگاه سید خندان رخ داد، گفت: بعدازظهر چهارشنبه حوالی ساعت 15 صف طولانی برای ورود به مسیر چیپونک ایجاد شد. حدود یک ساعت و نیم مردد بودم و تاکسی و ماشینی نبود. چون مدیر خطی نبود که از اعتراضات شکایت کند و اگر اصرار داشتیم تا پیدا شدن راننده تاکسی بمانیم، وقت و سلامت خود را تلف کرده ایم! زیرا حتی برخی از مسافران از سرما و اقامت طولانی مدت بیمار شدند.

می گوید در این صورت مسافران هزینه را بین خود تقسیم می کنند.

یکی دیگر از مسافران از خطوط «آریاشهر» به «میدان آزادی» گلایه دارد. وی همچنین در مورد مشکل تاکسی ها صحبت کرد و گفت: بحث تاکسی از روزهای بارندگی به روزهای عادی افزایش یافته است و کاهش قیمت نسبت به افزایش قیمت تاکسی های آنلاین ارزان تر است زیرا احتمالا تاخیری وجود ندارد. چند ساعت. بله، وی از مسافران نیز انتقاد می کند و می گوید: ما خودمان این سیستم را برقرار کرده ایم و تاکسی ها به جای اینکه ساعت ها در جاده ها بنشینند و باعث ارزان شدن خودروهایشان شوند، این را ناعادلانه پذیرفته اند. زیرا در نهایت به نفع همه ما خواهد بود!»

خستگی در ترافیک در شرایط ترافیکی خطرناک

بله، این موضوع توسط بسیاری از رانندگان تاکسی مردود است. آنها معتقدند که داستان را نباید از یک طرف به نفع مسافران نوشت. چون از شلوغی چند ساعته تهران و گرانی وسایل ماشین خیلی متاثر می شوند تا اینکه بعضی روزها از ساعت 4 صبح به بعد فقط 2-3 خط تردد می کنند. آقای روزبهانی با بیان اینکه وقتی ترافیک خیلی زیاد است، خیلی خسته کننده است، گفت: برخی از رانندگان از ساعت 4 به بعد گیر می افتند، چون خطی که می روند برنمی گردد، در حالی که راننده حتی سوار نشد. 50000 پول همین تاکسی های اینترنتی کنتور را روی دومی می گذارند و هیچ کس شکایت نمی کند. آنها همچنین گزینه “من عجله دارم” را اضافه کرده اند تا بیشترین استفاده را از آن ببرند. اکثر این رانندگان به جای پرداخت عوارض جاده های شلوغ به سمت شمال شهر می روند و فقط یکی دو جریمه می پردازند. به همین دلیل است که تاکسی های آنلاین زیاد است که گاهی در چند جاده 70 هزار تن می گیرند و هیچکس شکایت نمی کند! برخی از مسافران نیز از کرایه تاکسی گلایه دارند و معتقدند تاکسی های توریستی برایشان ارزان تر است.

مسافری گفت: کمبود تاکسی بی دلیل نیست. «بسیاری از مردم ون خریده‌اند اما آن‌ها را مانند یک ماشین برای فروش در گاراژ خود پارک کرده‌اند.

یکی دیگر از مسافران با اشاره به مسیر یوسف آباد به ونک می گوید: عوارضی از مقصد 8 هزار تومان تعیین شده است اما در این جاده مناسب نیست راننده به مقصد برود و در نهایت می گوید: مسافر را در کلانتری رها می کند و همان 8000 تومان را می گیرد. اگر می خواهید تمام راه را بروید یا برعکس، باید آن را بپوشانید. قیمت 32000 تن برای 4 سرنشین برای شما 70000 تن هزینه دارد. به همین دلیل از مقصد و مبدا تاکسی اطلاعی در دست نیست و صف مسافران به دنبال تاکسی های آنلاین برای مقایسه قیمت ها هستند! برخی از مسافران بارها از مدیر خط شکایت کرده و با 137 تماس گرفته اند.

برخی می گویند راننده ها با رئیس تبانی می کنند و پول زیادی به عنوان جریمه به آنها می پردازند! موضوعی که هنوز تایید نشده است. مسیر وانک به شهرها کمتر از این مسیر نیست و ماشین های خسته پول دار در کنار تاکسی های معمولی مسافران را آزار می دهد. مسافران می گویند اتوبوس، خط مترو و تاکسی وجود ندارد! بعد از مردم می خواهد که رانندگی نکنند! افزایش نرخ داره ولی سرویس نه! این را در حومه تهران نیز می توان دید. مسافری از ورامین به تهران به صف‌های طولانی اشاره می‌کند که حتی ساعات کم پیک را نیز غیرقابل تحمل می‌کند. تاکسی هست اما آنقدر کم است که جوابگوی تعداد مسافران ورودی مترو شهرری نیست. این پروسه حدود یک ساعت طول می کشد، حدود دو سه ساعت انتظار برای تاکسی لازم است وگرنه قیمت آن به جای 15000 تومان (قیمت رسمی تاکسی) 150 هزار تن است که برای تاکسی آنلاین غیر ممکن است! اینجا اتوبوس، ون یا قطار نیست!

علت اصلی مشکلات اتوبوس

علی اصغر قائمی، یکی از اعضای شورای شهر تهران به «ایران» می گوید که این اتفاق غیرقابل قبول است و شرکت های تاکسیرانی که نام اصلی آنها نظارت و کنترل است باید وظایف نظارتی خود را انجام دهند و در غیر این صورت ما باید وارد شدن در این مورد به عنوان یک شورا. !

وی معتقد است: «تاکسی در جاده ها نوعی حمل و نقل عمومی نیست، اما به دلیل نبود اتوبوس و قطار، بدون شک خدمات عمومی را ارائه کرده ایم، در حالی که خصوصی است».

قائمی می گوید: ریشه این مشکلات در حمل و نقل عمومی است. در تهران باید 9000 اتوبوس وجود داشته باشد، اما ما حدود 2400 اتوبوس داریم و بیش از 6000 اتوبوس کمبود داریم یا باید 2000 ماشین دیگر به شبکه مترو اضافه شود، نتیجه را در تاکسی ها و عصبانیت و تردد در داخل نشان می دهد. تهران. فراهم می کنند. مردم مجبورند به ماشین شخصی بروند، چون ماشین عمومی وجود ندارد! من شخصا با این مشکل مواجه شدم که در جاده میدان مادر در بلوار میرداماد به بهارستان 200 تومان پرداخت کردند که بی انصافی بود! ما چندین جلسه با مسئولان حمل و نقل عمومی داشته ایم و دولت قول داده است که این مشکل را برطرف کند. حدود 150 اتوبوس به ناوگان اضافه شده و قرار است 180 دستگاه دیگر تا پایان سال اضافه شود. اگر شبکه حمل و نقل عمومی هر سه ماه یکبار تقویت شود، قیمت ها تغییر می کند. البته رانندگان هم مشکلات خود را دارند. چندین بار در مورد کسب درآمد از طریق فروش صحبت کرده ایم، اما به دلیل عدم همکاری مجموعه های کوچک دست اندرکار شهرداری، تاکنون این اتفاق نیفتاده است».

با این توضیح این موضوع مشکلی ایجاد نمی کند! موضوع این کویل گیج کننده به چند نکته ختم می شود که یکی از آنها «رانندگان تاکسی» است. حتی اگر تخلفاتشان توقیف شود، هیچ تضمینی وجود ندارد که راه دیگری برای کسب درآمد و فرار از پول هنگفت ترافیک تهران پیدا نکنند!

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا