ایران کسب و کارعمومی

سایت یا اینستاگرام؟ کدام یک برای کسب و کار بهتر است؟

با گسترش خرید های اینترنتی برای همه ی کسب و کارها سوال پیش میاد که سایت یا اینستاگرام؟ شاید هم تصور می کنید  یکی از این دو کافی هست. اگه این فکر را می کنید که سخت در اشتباه هستید.در این مقاله به تحلیل سایت و اینستاگرام پرداختیم و خرید پروفایل ویزیت اینستاگرام میپردازیم. تا آخر این مقاله همراه من باشید.

داشتن اینستاگرام کافیه یا سایت هم لازم است؟

ممکن است شما از کسانی که در کسب و کار شما هستند سوال کنید که کدوم راه موفقیت بیشتری دارد و آنها مثلا با داشتن یک پیج اینستاگرامی موفق شدند و آن را به شما پیشنهاد دهند و یا برعکس با داشتن یک وب سایت به درآمد خوب رسیدند.اگر شما قصد داشتن یک فروشگاه اینترنتی را دارید قطعا توصیه ی مهمی که میتونم به شما بکنم اینه اگه اصلا به دنبال مقایسه و یا انتخاب بین اینستاگرام و سایت نباشید.

نکته ی خیلی مهم این قضیه اینه که مقایسه ی داشتن یکی از این دو اساسا کار اشتباهی است چون با استفاده ی همزمان این دو که مکمل هم هستند و میتونه تاثیر به سزایی براتون داشته باشه. داشتن پیج اینستاگرام دارای مزیت ها و معایبی هست که داشتن سایت اون ها را نداره و بر عکس که این نشونه ی مکمل بودن این دو است. داشتن پیج اینستاگرا به شما در پیدا کردن مخاطب به صورت رایگان و مستقیم کمک چشمگیری میکنه. اما امکاناتی که در داشتن وب سایت است در هیچ کدوم از اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی اصلا وجود ندارد.

مواردی مثل فروش مستقیم و رایگان بودن و کاربران و مخاطبان بیشتر و همچنین راحتی ارتباط با مخاطب باعث شده خیلی از افراد اینستاگرام را به داشتن سایت ترجیح بدن و احساس نیاز به سایت نداشته باشند.در صورتی که این ذهنیت کاملا از ریشه غلط و اشتباه است چون پایه و اساس تجارت الکترونیک بر اساس داشتن وب سایت قرار دارد.

درسته که داشتن یک پیج اینستاگرام ساده و راحت است و به درآمد هم میرسد اما اینها دلیلی برای کنار گذاشتن وب سایت نیست.یک دلیل خوب برای داشتن وب سایت در نظر گرفتن بزرگ ترین وب سایت های فروش از وب سایت است و این دلیل خیلی واضح و روشن شما را به داشتن وب سایت جذب می کند.

Website or Instagram? Which one is better for business?

✅ مزایای داشتن پیج اینستاگرام:

1- اسفاده ی رایگان از اینستاگرام:

برای شروع کسب و کار و درآمدزایی اگر سرمایه ی زیادی ندارید میتوانید رایگان یک پیج در اینستاگرام بسازید و بدون پراخت هزینه ای کسب و کارتان را شروع کنید.

2- استفاده ی راحت و آسان از اینستاگرام:

هر کسی که گوشی هوشمند دارد و کار کردن با آن را بلد باشد خیلی راحت میتواند در این اپلیکیشن کار کند و به اشتراک محتوای خود و بازدید آن توسط اکانت تجاری خود بپردازد.

3- تعامل مستقیم با کاربر:

با استفاده از اینستاگرام خیلی راحت و مستقیم میتونید با مخاطبینتون ارتباط و تعامل بیشتر داشته باشید.

4- موفقیت بیشتر با بازاریابی درست:

روز به روز به تعداد کسانی که در اینستاگرام فعالیت می کنند اضافه میشه و همچنین به درصد کسانی که از طریق اینستاگرام خرید می کنند رو به افزایش است. برای دیده شدن در اینستاگرام و بالا بردن فالوئرهاتون و فروش بیشتر محصولاتتون باید بازاریابی درستی انجام بدید تا ببینید به راحتی درآمدتون رو به افزایش است.

خوب تا اینجای مقاله در مورد مزایای داشتن پیج در اپلیکیشن محبوب اینستاگرام صحبت کردیم اما این اپلیکیشن دوست داشتنی معایبی هم داره.

❌ معایب کسب و کار در اینستاگرام:

1- عدم دسته بندی برای محصولات:

دسته بندی محصولات برای مخاطبان خیلی راحت است و مخاطب خیلی راحت در زمان کمی محصول مورد نظر خود را پیدا میکنه که متاسفانه امکان دسته بندی برای محصولات در اینستاگرام وجود ندارد و مخاطب باید با بالا و پایین رفتن در پیج اینستاگرامی محصول مد نظر خود را پیدا کند.

2- عدم درگاه پرداخت در ایستاگرام:

در اپلیکیشن اینستاگرام امکان اتصال به درگاه بانکی و پرداخت آنلاین وجود ندارد. برای خرید در اینستاگرام ابتدا باید شماره کارت شما را بگیرند بعد عملیات کارت به کارت انجام شودو بعد عکس فیش واریزی برایتان ارسال شود و بعد از تایید آن سفارش انجام شده کامل شود. در بعضی از مواقع این پروسه آنقدر طولانی میشود که خیلی ها مایل به ادامه ی انجام آن نیستند. حال تصور اینکه در روز حجم سفارش ها بالا هم برود قطعا خیلی از این سفارش ها به دلیل کندی روند ثبت سفارش کنسل خواهند شد.

3- فیلتر شدن ناگهانی اینستاگرام:

در کشور ما ایران متاسفانه امکان فیلتر شدن شبکه های اجتماعی وجود دارد. تا الان بارها زمزمه های فیلتر شدن اینستاگرام به گوش رسیده و هیچ تضمینی برای فیلتر نشدن این اپلیکیشن وجود ندارد. اگه فقط شما پیج اینستاگرام داشته باشید و آن هم مثل تلگرام فیلتر شود درآمد شما از بین میرود.

4- عدم آپدیت محصولات:

با بالا و پایین آمدن قیمت ها و موجودی محصولات باید زمان زیادی را برای آپدیت کردن محصولاتتان قرار بدهید که این کار اصلا معقول نیست چه بسا اگر محصولاتتان زیاد باشد یا در حال گسترش کسب و کارتان باشید که دیگر اصلا کار راحتی نیست.

مزایای داشتن وب سایت:

جستجو کاربران:

اگر فروشگاه شما محصولات زیادی دارد کاربر به راحتی با سرچ محصول مورد نظرش در کوتاه ترین زمان اون پیدا میکنه که در اینستاگرام اینگونه نیست.

عدم فیلترینگ:

خطر فیلترینگ فقط برای شبکه های اجتماعی است نه وب سایت های فروشگاهی.

امکان پرداخت آنلاین:

در این امکان دیگر نیاز نیست حتی مشتری برای کارت به کارت به ای تی ام مراجعه کند و شما هم دیگر نیاز به چک کردن مبلغ واریزی ندارید . همه چیز در پنل کاربریتان ثبت میشود.

داشتن وب سایت علاوه بر مزایای بالا دسته بندی مناسب و به روز رسانی و مدیریت راحت محصولات هم به شما امکان میدهد.

خوب حالا سراغ معایب یا بهتر بگم چالش های داشتن یک وب سایت اشاره کنم.

هزینه ی طراحی سایت:

طراحی سایت برای شروع هزینه دارد. قیمت و تعرفه ی طراحی سایت بستگی به نوع سایت و امکانات اون داره که در یک مقاله ی دیگه در موردش صحبت کردیم. البته اگه برای شروع هزینه ی طراحی سایت برایتان سخت است میتوانید خودتان آموزش ببینید و انجام بدهید چون هزینه ی آموزش خیلی کم تر از هزینه ی طراحی سایت است.

مدت زمان طولانی تر برای شناخته شدن:

فکر نکنید با ساختن یک وب سایت کار تمام میشود. نه اصلا تازه کارتان شروع میشود. با یک سئو مناسب و تولید محتوای منظم در یک بازه ی زمانی دنیای دیجیتال، نحوه عملکرد و کسب درآمد کسب‌وکارها را تغییر داده است. انتخاب بهترین پلتفرم برای ارتباط با مشتریان و جذب مخاطبان برای کسب‌وکارها امری حیاتی است. در این امر، دو ابزار مهم به چشم می‌خورند: داشتن سایت یا اینستاگرام؛ اما کدام یک از این دو برای کسب‌وکارها بهتر است؟ در این مقاله به بررسی مزایا و معایب سایت و اینستاگرام برای کسب‌وکارها می‌پردازیم و نتیجه‌گیری می‌کنیم که کدام یک می‌تواند گزینه بهتری برای شما باشد.

مزایا و معایب وب‌سایت برای کسب‌وکار

در دنیای پررقابت کنونی، داشتن حضور آنلاین برای کسب‌وکارها امری بسیار حیاتی و ضروری است. وب‌سایت به عنوان یکی از ابزارهای اصلی در این حوزه، اهمیت ویژه‌ای دارد. در این قسمت به بررسی مزایا و معایب داشتن سایت برای کسب‌وکارها می‌پردازیم.

مزایای وب‌سایت برای کسب‌و‌کار

۱. افزایش دسترسی به مشتریان

وب‌سایت به مشتریان اجازه می‌دهد تا به سرعت و به راحتی به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. این دسترسی آسان به اطلاعات، باعث افزایش رضایت مشتریان می‌شود و بازخورد مثبتی را ایجاد می‌کند.

۲. تبلیغات و بازاریابی

در پاسخ به سؤال سایت یا اینستاگرام باید بگوییم که وب‌سایت یک پلتفرم قدرتمند برای تبلیغات و بازاریابی است. محتوای جذاب و خلاقانه می‌تواند توجه مشتریان را جلب کند و اطلاعات لازم را به آن‌ها ارائه دهد. همچنین، تبلیغات در فضای آنلاین می‌تواند به طرح تبلیغاتی کمتری نیاز داشته باشد و هزینه‌ها را کاهش دهد.

۳. افزایش اعتماد مشتریان

وب‌سایت به کسب‌وکار، اعتبار می‌بخشد و به مشتریان اطمینان می‌دهد که شما یک کسب‌وکار حرفه‌ای و معتبر هستید. نمایش اطلاعات تماس، نظرات مشتریان و گواهی‌نامه‌ها می‌تواند به افزایش اعتماد مشتریان منجر شود.

۴. امکان پرداخت آنلاین

با داشتن وب‌سایت، مشتریان امکان پرداخت از طریق را دارند. این امکان به مشتریان اطمینان می‌دهد که معاملات مالی‌شان با امنیت انجام می‌شود.

۵. آمار و تحلیل

با داشتن وب‌سایت، می‌توانید به طور دقیق آمار و تحلیل‌های مربوط به عملکرد کسب‌وکار خود را دریافت کنید. این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تا استراتژی‌های بهتری را برای آینده تدوین کنید.

۶. کنترل کامل بر وب‌سایت

در مقایسه سایت یا اینستاگرام باید بگوییم که با داشتن وب‌سایت، شما کنترل کاملی بر روی محتوا، طراحی و اجزای مختلف سایت خود دارید. این امر به شما اجازه می‌دهد تا سایت را بر اساس نیازها و مشتریان خود شخصی‌سازی کنید.

دکمه بازگشت به بالا