اقتصادی

حمایت تمام قد نماینده ساری از ساخت پتروشیمی میانکاله

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در پیامی توئیتری در حمایت از احداث مجتمع پتروشیمی میانکاله نوشت: بحث زیست محیطی بسیار مهم است اما نباید زندگی و اقتصاد مناطق شمالی فراموش شود.

به گزارش اخبار ایران من، علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس در مطلبی در صفحه توئیتر خود نوشت:

صنایع اکولوژیک (به ویژه در صنعت داروسازی) امروزه در بسیاری از کشورهای جهان در حال فعالیت هستند و راه حل این مشکل، دست از توسعه و اشتغال نیست.

ساخت مجتمع پتروشیمی میانکاله در دامنه های حسین آباد بهشهر مازندران از زمان بازطراحی این پروژه با گذرگاه های مرزی و اعتراضات متعددی به ویژه از سوی فعالان محیط زیست به دنبال داشته است.

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت 20 فروردین در اولین نشست خبری خود در سال جدید، تصمیم به دستگیری پتروشیمی میانکاله را در دولت قبل در اسفندماه 93 بر عهده دولت دانست و از وی تشکر کرد. علاقه. ذهن انسان اخذ مجوزهای محیطی

21 فروردین ماه علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست نیز در این باره اظهار نظر کرد و گفت: گاهی فشار بر نمایندگان مجلس برای ما عجیب است. مجوز زیست محیطی پروژه گرفته نشده است اما نماینده معتبری از من تقاضای بررسی دارد. به هر نحوی جمع آوری شد، اما به نظر ما کلنگی که روی این پروژه انداخته شد مورد تایید قرار نگرفت. در واقع ما معتقدیم که کلنگ به زمین نخورده است.

در 23 فروردین ماه، دادستان کل دیوان عالی کشور و مدیرکل حقوق عمومی کشور در راستای پیگیری حقوق بشر و پیشگیری از وقوع جرم با ارسال نامه ای به دادستان عمومی و انقلاب مازندران دستور توقف فعالیت پتروشیمی میانکاله را صادر کردند.

با این حال اختلافات بر سر توقف یا توقیف این مجتمع پتروشیمی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا