اقتصادی

خراسان جنوبی؛ اولویت نخست ایمیدرو در تأمین زیرساخت‌ها

اخبار ایران من/خراسان جنوبی مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) گفت: با پیگیری‌های استاندار، خراسان جنوبی اولویت نخست این شرکت در تأمین زیرساخت‌هاست.

وجیه الله جعفری، امروز چهارشنبه سوم اسفند در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: برای تأمین اقلام مورد نیاز در راستای اجرای خط انتقال تصفیه خانه فاضلاب مبلغ 200 میلیارد تومان اختصاص می‌یابد و برای ادامه برنامه‌های توسعه‌ای در کارخانه فولاد 500 میلیارد تومان اعتبار اختصاص می‌دهیم که 300 میلیارد آن تا پایان سال تخصیص می‌یابد.

به گزارش اخبار ایران من، وی با اشاره به پیگیری‌های استاندار برای تأمین زیرساخت‌های خراسان جنوبی با استفاده از ظرفیت‌های ایمیدرو، گفت: اجرای خط انتقال مزینو در طبس نیز در برنامه‌های ایمیدرو دیده شده است.

مدیرعامل ایمیدرو با تأکید بر ذخایر غنی زغال در طبس، افزود: برای طبس یک طرح جامع تدوین شده چراکه فکر می‌کنیم 80 درصد ذخایر زغالی را در این منطقه داریم که حجم ذخایر نیز نسبت به نقاط دیگر کشور بسیار بیشتر است.

جعفری با اشاره به پیشنهاد استاندار مبنی بر بهسازی و ترمیم محور قلعه زری، اظهار کرد: در این خصوص پیگیری‌های لازم صورت خواهد گرفت تا در شش ماهه اول سال آینده تعیین تکلیف شود.

وی، انتقال حساب‌ها به داخل استان را منطقی خواند و گفت: این اقدام می‌تواند در شهرستان‌ها تحول ایجاد کند، اما سیر مراحل قانونی لازمه تحقق این امر است.

مدیرعامل ایمیدرو با اشاره به اینکه پروژه اکتشاف معادنی که در سطح وسیع در خراسان جنوبی در حال اجراست، تصریح کرد: با توجه به تعدد و تنوع ذخایر معدنی در خراسان جنوبی، در بخش اکتشاف هیچ محدودیتی نداریم و هر چه بتوانیم سرمایه گذاری می‌کنیم.

جعفری ادامه داد: نتایج حاصله از اکتشافاتی که تاکنون صورت گرفته حکایت از وجود معادن غنی و ارزشمند زغال، آهن، سرب و روی در استان دارد و براساس تخمین‌های صورت گرفته، ارزش برجای ذخایر اکتشاف شده قطعی استان که  10 تا 15 درصد ارزش اصلی است، حدود 3 میلیارد دلار بوده که عدد قابل توجهی است و قطعاً در مدت دو تا سه سال آینده بیشتر خواهد شد.

وی با تأکید بر هزینه بر بودن عملیات اکتشاف، بیان کرد: این اکتشافات، کمک بسیار خوبی به ترغیب بخش خصوصی به سرمایه گذاری در خراسان جنوبی است.

مدیرعامل ایمیدرو به تشریح اقدامات این حوزه در تأمین زیرساخت‌های استان پرداخت و گفت: پست 400 کیلوولت نهبندان، تأمین برق شاهکوه، کمک به اجرای پروژه انتقال آب به خراسان جنوبی و اجرای پروژه تصفیه خانه فاضلاب قاین از جمله این اقدامات است که در راستای مسئولیت های اجتماعی ایمیدرو انجام می‌شود.

جعفری با اشاره به برنامه ریزی ایمیدرو برای سرمایه گذاری هزار میلیاردی در پروژه فولاد سازی کارخانه فولاد، اظهار کرد: طرح توسعه فولاد آلیاژی دنبال می‌شود و در نیمه دوم سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به ورود ایمیدرو به موضوع گوهرسنگ‌های استان، یادآور شد: در شهرستان‌های فردوس و نهبندان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای را فعال کرده‌ایم که قابل تعمیم به کل استان نیز است.

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا