علمی

جزئیات خدمات هلال احمر به حجاج ایرانی در عربستان / ۶۶ زائر بستری در بیمارستان‌ها

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی در ایام حج تمتع و همچنین اشاره به گرمای هوا در عربستان و خدمت به زائران گرمازده، گفت: در مجموع بیش از ۴۳۸ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به حجاج ارائه شده که از این تعداد، ۵۵۲۰ مورد سرم تراپی بوده است.

به گزارش اخبار ایران من، دکتر پیرحسین کولیوند با اشاره به حضور و خدمات‌رسانی کادر بهداشت و درمان هلال‌احمر ایران در مراسم حج تمتع در کشور عربستان، گفت: از روز سوم خردادماه جاری و همزمان با اعزام حجاج به عربستان تا روز ۱۲ تیرماه، ۴۳۸ هزار و ۲۴۹ خدمت بهداشتی و درمانی در مراکز درمانی ثابت و سیار هلال احمر ایران به حجاج ارائه شده است.

وی افزود: در این مدت در مجموع ۳۲۶ هزار و ۹۹۹ مورد ویزیت عمومی و تخصصی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی، بیمارستان هلال‌احمر و بیمارستان‌های صحرایی هلال‌احمر در عرفات، منا و مشعر به حجاج ارائه شده است. همچنین ۷۸ مورد عمل جراحی و بخیه در حوادث و سوانح روی داده برای حجاج کشورمان انجام شده است.

کولیوند گفت: در این مدت ۱۷۹۴ مورد بستری، ۱۷ هزار و ۵۲۶ مورد خدمات پاراکلینیکی شامل نوار قلب، عکس رادیولوژی و …، ۷۱ هزار و ۹۳ مورد خدمات نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه به حجاج کشورمان ارائه شده است. همچنین ۵۵۲۰ مورد سرم تراپی برای حجاج در این مدت انجام شده که بخشی از آن مربوط به گرمای بیش از حد هوا در عربستان و گرمازدگی زائران بوده است.

وی ادامه داد: ۲۸۴۵ مورد امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از خدمات ارائه شده در این مدت بوده است.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌احمر، او در خاتمه تاکید کرد: در حال حاضر ۴۴ زائر ایرانی در بیمارستان هلال‌احمر ایران و ۲۲ زائر نیز در بیمارستان سعودی بستری هستند.

انتهای پیام

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا