اقتصادی

نرخ تسهیلات بانکی صنایع به ۴۰ درصد افزایش یابد

اخبار ایران من/ خراسان رضوی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در شرایط تحریم، بخش تولیدی و مالی می تواند کشور را نجات دهد، گفت: اکنون حوزه بانکی حوزه صنعت حدود 30 درصد است که این رقم باید به 40 افزایش یابد. ٪.

علی رسولیان عصر امروز 5 تیرماه در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن در نمایشگاه بین المللی مشهد اظهار داشت: امسال پس از گذشت بیش از 2 سال از محدودیت های کرونا، مراسم بزرگی در محل صنعت و معدن کشور برگزار شد. یک روز نسبت به سالها پیش همچنین امسال پس از چندین سال رئیس جمهور در مراسم روز ملی صنعت و معدن حضور یافت. حضور آقای رئیسی به معنای نگاه و علاقه منحصر به فرد به حوزه خلاقیت است.

وی گفت: در روز ملی صنعت و معدن، این وزارتخانه وارد عمل شد و از فعالان اقتصادی خواست تا ظرفیت های خود را اعلام و مشکلات و راهکارهای خود را بیان کنند. خوشبختانه حدود 53 واحد برای نگارش امتیاز خوبی دادند و 157 پاسخ نیز داده شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از افزایش تورم در سال جاری خبر داده و گفته است: یکی از مواردی که مروجین اقتصادی گفته‌اند بحث تورم است. . در سال جاری عوامل متعددی بر افزایش تورم تاثیرگذار بوده است. علاوه بر پول، عوامل دیگری مانند جنگ اوکراین و روسیه نیز بر تورم تاثیر گذاشته است به طوری که این موضوع تورم جهانی را 30 درصد افزایش داده و آثار آن بر کشور ما نیز قابل مشاهده است. را

رسولیان با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی یکی از عوامل موثر بر افزایش تورم در کشور بود، گفت: پایه تجارت و بازرگانی کشور 4200 بود که به پول ETS تبدیل شد. دولت برای حل مشکلات ناشی از این پول دو اقدام را اتخاذ کرد، یکی کاهش سود کالاهای تجاری و دیگری کاهش مالیات کالاهای اساسی از 4 درصد به یک درصد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات اقتصاد بحث پول است، ادامه داد: تقریبا بسیاری از بخش ها با مشکل پول برای بهره برداری، نگهداری و تعمیر ماشین آلات و … مواجه هستند. طبق آمار، هزینه های عملیاتی به ویژه در شرکت های کوچک نسبت به سال گذشته باید سه برابر شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرداری‌های کشور گفت: باید به اقتصاد و سرمایه در گردش بخش تولید توجه شود و برای این امر چاره اندیشی شود. راهکارها و معنای سیاست پولی که بسیاری از کسب و کارهای مالی می توانند از آن بهره مند شوند. انتظار می رود بانک ها توجه بیشتری به صنعت و معدن داشته باشند.

رسولیان با بیان اینکه بخش صنعت و معدن حدود 40 درصد از کل دارایی های کشور را تشکیل می دهد، افزود: علاوه بر این 45 درصد نیروی کار کشور نیز متولی این بخش هستند، اما دفاتر بانکی شرکت ها و معادن حدود 30 درصد هستند. .

وی بیان کرد: در حال حاضر ورزت صنایع، معدن و تجارت را به عنوان مواردی که باید توسعه یابد شناسایی کرده است. یکی از مهمترین موارد در این زمینه اطمینان از استفاده از بهترین نرم افزار در این بخش است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در خصوص اجرای الکترونیکی فرآیند درخواست کارخانجات و صنایع گفت: از ابتدای سال جاری. کل فرآیند صدور مجوز به صورت الکترونیکی انجام می شود و آن بخش نیز. این محصولات ساده هستند. یعنی کادر مشخص است.

رسولیان با تاکید بر لزوم توجه به تامین زیرساخت‌هایی مانند آب و برق در صنایع، گفت: امسال صنایع کوچک با همکاری بخش‌های مختلف و حداقل 5000 مگاوات برق در تولید برق مشارکت خواهند داشت. سال در ساخت 90 نیروگاه مشارکت خواهند داشت. همچنین تمام نقاط تامین آب را برای تامین آب کارخانه ها برای تامین آب پایدار مشخص کرده ایم.

وی در خصوص وضعیت صنعت گفت: بخش ثابت ظرفیت های زیادی در کشور دارد. اکثر واحدها توسط بخش خصوصی با موفقیت افتتاح و احیا شده اند. در حال حاضر بیش از 31 درصد از واحدهای غیرمنقول توسط مروجین اقتصادی در کشور احیا شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا