اقتصادی

از آغاز بررسی ۱۰ سند همکاری تا امضای نقشه راه تجاری

در نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عمان، دو کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری، نقشه همکاری‌های اقتصادی و تجاری در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، حمل‌ونقل، بانکی، بهداشتی و درمانی را امضا کردند. ورزش و جوانان، آموزش و فرهنگ و توسعه گردشگری در هم تنیده شدند.

به گزارش اخبار ایران من، به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)، نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عمان 19 بهمن ماه به ریاست وزیر صنعت در مسقط برگزار می شود. معدن و تجارت و وزارت صنعت، تجارت و توسعه. سرمایه گذاری پادشاهی عمان انجام شد.

در این همایش اقتصاد و تجارت، صنعت و معدن، بانکداری، مناطق آزاد، کشاورزی و شیلات، حمل و نقل، نفت و گاز و پتروشیمی، آب و برق، گردشگری، ورزش و جوانان، فرهنگ، استاندارد، فرهنگ، سلامت و به نمایندگی شرکت های بزرگ دو کشور در قالب پنج کمیته ویژه.

همچنین 10 سند همکاری ایران و عمان بررسی شد که اسناد در رده های مختلف استاندارد، گمرکی، تجاری، مسافرتی و ورزشی بود و قرار شد مذاکرات بر سر اجلاس تا زمان توافقات ادامه یابد. مهم است که امضا کنید.

نتیجه این مذاکرات در بند 19 کمیسیون مشترک همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عمان در قالب توافق‌نامه‌ای به امضای وزیر صمت و وزیر صنعت، تجارت و سرمایه‌گذاری رسید. درباره پادشاهی عمان در مراسم پایانی. در این اجلاس، دو طرف در مورد طیف گسترده ای از مسائل اقتصادی و تجاری، امضای نقشه روابط اقتصادی و تجاری، گمرک، حمل و نقل، بانکداری، بهداشت، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و فرهنگ و توسعه گردشگری به توافق رسیدند. .

وزیر صمت به همراه مدیرعامل سازمان توسعه تجارت ایران و سایر نمایندگان دستگاه های دولتی که نمایندگان اصلی بخش خصوصی در راستای سیاست دولت سیزدهم برای برقراری روابط تجاری با کشورهای منطقه هستند. پادشاهی عمان در نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک شرکت کرد.

نمایندگان دستگاه های بزرگ از جمله سازمان توسعه تجارت ایران، وزارت امور خارجه، وزارت نیرو، وزارت دادگستری، سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان بنادر و دریانوردی، بانک مرکزی، سازمان ملی استاندارد، گمرک، وزارت کشاورزی، وزارت بهداشت. و رضا فاطمی امین وزیر نفت – با همراهی وزیر صامت در این سفر.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا