اقتصادی

انتخاب پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی در بخش جایزه اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی

پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی، به عنوان یکی از پروژه‌های برتر اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS ۲۰۲۴) انتخاب شد.

به گزارش اخبار ایران من، پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی که به نشانی https://usw.msrt.ir در دسترس عموم قرار دارد و گام موثری در راستای هوشمندسازی خدمات دانشگاهی کشور به شمار می‌رود، سال گذشته و با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راه‌اندازی شده است.

هدف از ایجاد این پنجره، یکپارچگی و مدیریت دسترسی به خدمات مراکز ارائه دهنده خدمت تحت پوششِ وزارت عتف است. دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی وزارت علوم در قالب این سامانه قادرند به دانشجویان، اساتید، دانش‌آموختگان و عموم مردم، خدمات برخط ارائه دهند.

بخش جایزه اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS ۲۰۲۴)؛ هر ساله جهت ارزیابی پروژه‌ها و فعالیت‌هایی که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و در راستای توسعه پایدار با استفاده از ICT در کشورها انجام می‌شوند، برگزار می‌شود.

شایان ذکر است پروژه «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» در سال ۲۰۲۳ به‌عنوان یکی از پروژه‌های برتر خط عمل دولت الکترونیک، موفق به کسب جایزه WSIS Prize Champion ۲۰۲۳ شد.

طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، متولی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، سازمان فناوری اطلاعات ایران است و هم اکنون به نشانی my.gov.ir آماده خدمت رسانی است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا