ورزشی

فنونی‌زاده: کنعانی‌زادگان نباید از کوره در می‌رفت/ نکونام ادامه دهد پیشکسوتان پرسپولیس جواب او را می‌دهند

فنونی‌زاده: کنعانی‌زادگان نباید از کوره در می‌رفت  نکونام ادامه دهد پیشکسوتان پرسپولیس جواب او را می‌دهند

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: بهتر است سرمربی استقلال به حاشیه نپردازد، چون پیشکسوتان پرسپولیس آرام نخواهند نشست.

مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص شکست پرسپولیس در خانه آلومینیوم و دیدار با تراکتور اظهار کرد: پرسپولیس در بازی با آلومینیوم باز هم از دو هافبک دفاعی استفاده کرد و بازی تهاجمی را در دستور کار نداشت. بازی محتاطانه در مصاف با حریفی که یک مساوی هم نتیجه خوبی برایش محسوب می‌شد استراتژی مناسبی نبود. ضمن اینکه بازیکنان خط دفاعی پرسپولیس اصرار زیادی دارند تا زمانی که کوچک‌ترین فشاری به آنها وارد می‌شود با علیرضا بیرانوند بازی کند. بیرانوند گلر خوبی است، غرور بالایی دارد و اعتماد به نفس او بیش از حد است، گهگاه پی آمده که اعتماد به نفس او ایجاد مشکل کرده و در بازی با آلومینیوم هم غافلگیر شد و دروازه‌اش باز شد. در تیم ملی هم اعتماد به نفس برای او ایجاد مشکل کرده است.  

گولسیانی تنها خارجی خوب پرسپولیس است

وی ادامه داد: بیرانوند تمرکز بیش از حد دارد و هر از چندگاهی تلنگری می‌خورد. او می‌تواند جبران کند و قبلاً این کار را انجام داده است. فراموش نکنید پرسپولیس در بازی با آلومینیوم فرصت‌های گلزنی زیادی را از دست داد و اگر موقعیت‌سوزی نمی‌کرد تا این اندازه اشتباه بیرانوند بزرگ نمی‌شد. بازیکن بی کیفیت مثل نبیل باهویی موقعیت از دست می‌دهد و فرصت صددرصد گلزنی از دست می‌دهد، در نتیجه به اندازه دروازه‌بان مقصر است. بلانکو که استقلال جذب کرده بازیکن باکیفیتی است. اگر گئورگی گولسیانی را کنار بگذاریم، دیگر خارجی‌های پرسپولیس خوب نیستند. امیدوارم با اضافه شدن بازیکنان جدید تیم، شرایط بهتر شود. عبدالکریم حسن، اوستون اورونوف و عیسی آل کثیر می‌توانند کیفیت تیم را بالاتر ببرند.

پرسپولیس ملک شخصی کسی نیست

پیشکسوت تیم پرسپولیس خاطرنشان کرد: امیدوارم هر چه زودتر مالیات بوژیدار رادوشوویچ پرداخت شود و پنجره نقل و انتقالاتی تیم باز شود. پرسپولیس در بازی با تراکتور باید با تمام قوا بازی کند. بازیکنان جدید آمده‌اند تا به تیم کمک کنند. اگر قرار باشد در بازی با تراکتور هم اورنوف، آل کثیر و مدافع قطری بازی نکنند پس به چه دلیل این نفرات جذب تیم شده‌اند. هر بازی حکم فینال را دارد و پرسپولیس با توجه به اینکه استقلال برنده شد، فاصله‌اش با صدر جدول زیاد شد، باید این فاصله را جبران کند. اوسمار هم باید از تمام ظرفیت تیم استفاده کند و بتواند از همه نفرات خود استفاده کند تا برنده شود. تراکتور تیم خوبی است، از نفرات خوبی بهره می‌برد، کادرفنی حرفه‌ای دارد و می‌آید تا با امتیاز به تبریز بازگردد. باید برای بازی با این حریف آمادگی تیم در بالاترین سطح باشد. پرسپولیس ملک شخصی کسی نیست و باید بازیکنانی که لیاقت داشته باشند بازی کنند.  

همیشه حق با هوادار است

وی در خصوص برخورد محمدحسین کنعانی‌زادگان با هوادارانی که علیه او شعار دادند، عنوان کرد: فحاشی و دادن شعار‌های زشت نه در ایران که در همه جای دنیا محکوم است. تماشاگر حق ندارد توهین کند و مسئولان برگزاری مسابقات هم نباید اجازه دهند هواداران تیم رقیب تا این اندازه به اتوبوس پرسپولیس نزدیک شوند ولی همه این موارد دلیل نمی‌شود کنعانی‌زادگان واکنش نشان دهد. تیم باخته بود و بازیکنان عصبی شدند. با این حال نیاز به خویشتن داری است و نباید از کوره در رفت. در مغازه‌ها یا بانک‌ها نوشته شده «همیشه حق با مشتری است»، بازیکنان هم همیشه حق را به هوادار بدهند، حتی با وجود آنکه ناسزا بگویند. به نظرم روی اتوبوس، رختکن یا ورزشگاه این متن نوشته شود.

سرمربی استقلال به تیم خودش بپردازد

فنونی‌زاده در خصوص اینکه جواد نکونام در خصوص مسائل مختلف به اسم پرسپولیس اشاره کرده و این موضوع باعث اعتراض هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس شده است، تصریح کرد: نکونام کاپیتان تیم ملی بوده و در فضای ملی و خارج از استقلال و پرسپولیس باید همه جوره به او احترام گذاشت. اینکه برای رقیب سنتی کری بخوانی شرایط فرق می‌کند. اگر سرمربی فولاد بود اصلاً کسی حسابی روی او باز نمی‌کرد. حالا که سرمربی استقلال شده نباید کری خوانی را ادامه دهد. یحیی گل‌محمدی ترجیح داد تا جواب او را ندهد، چون ملاحظه نمی‌کرد. سرمربی تیم استقلال با توجه به زحماتی که برای تیم ملی کشیده بهتر است به تیم خودش بپردازد، وگرنه جواب او را خواهیم داد اگر این رفتار را تکرار کند. الان که تیمش صدرنشینی است دلیلی برای کری خوانده ندارد، اگر تیمش پنجم بود چه می‌گفت. بهتر است به حاشیه نپردازد، چون با ادامه این کارها، پیشکسوتان پرسپولیس آرام نخواهند نشست.

بخش ورزشی

با استفاده از تحلیل‌های دقیق و ارائه‌ی آمار و ارقام، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی داده‌ها و آمارهای جالب و کاربردی درباره‌ی عملکرد تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در افزایش دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای داده‌های جذاب و آماری ورزشی همراه شوید.
دکمه بازگشت به بالا