اقتصادی

صادرات ۵۷ میلیون دلاری در شان گلستان نیست/ هدفگذاری برای صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری

اخبار ایران من/ گلستان استاندار گلستان با اشاره به صلابت و قدرت منطقه گلستان گفت: با توجه به پتانسیل بالقوه گلستان، 57 میلیون دلار صادرات در منطقه وجود ندارد.

علی محمد زنگنه عصر امروز شنبه چهارم تیرماه در نشست تیم توسعه نفت سوز گفت: هدف از تشکیل این کارگروه ها بررسی وضعیت یک دهه گذشته و مشاهده چالش ها و چالش های پیش رو است. بگیرید.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد چشم‌انداز روشن برای توسعه صادرات غیرنفتی در گلستان، افزود: این چشم‌انداز باید کوچک و شفاف باشد و طی دهه گذشته صادرات از مرز 380 میلیون دلار عبور کرده است و امروز شاخص هدف گذاری شده است. 1401، “500 میلیون دلار تاسیس شد.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه 57 میلیون دلار صادرات در گلستان نیست، گفت: اقتدار و قدرت منطقه گلستان بی نظیر است و گوش دادن به چند منطقه صادرات نفت ایران را به بیش از 200 میلیون دلار می رساند. .

زنگنه با بیان اینکه ساخت و ساز منطقه گلستان باید به صورت برنامه ای ترویج شود، گفت: می خواهیم در استان گلستان مرکز صادرات ایجاد کنیم و این یکی از خواسته های من از رئیس جمهور و از سوی دیگر قدرت منطقه آزاد و تدارکات بود. مرکز.” ارتقای ظرفیت حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی و برگزاری نمایشگاه‌های منطقه‌ای، بین‌المللی و بین‌المللی در دستیابی به این هدف مؤثر است.

وی همچنین گفت که دولت از طریق مکاتبه با همسایگانمان از جمله ترکمنستان و قزاقستان، بستر مناسبی را برای دستیابی به چشم انداز تعیین شده فراهم کرده است.

استاندار گلستان تاکید کرد: اطمینان داریم که اهتمام دولت دموکراتیک همسایگان باعث شده تا گلستان صادرات خود را به کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان و قزاقستان افزایش دهد. قزاقستان می تواند غیرقانونی باشد و باید ارتقا یابد.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا