علمی

این آئودی به دلیل تکنولوژی بالا اجازه ورود به آمریکا را ندارد!/ عکس

امیرمسعود عابدین: آئودی Q۶ E-Tron، با فناوری جدید روشنایی فعال عرضه می‌شود که این خودروی برقی را هوشمندتر و ایمن تر می‌کند، اما این ویژگی در ایالات متحده ارائه نخواهد شد!

آئودی مدت‌هاست که خودروهای خود را، به چراغ‌های LED ماتریسی و تطبیقی مجهز کرده است که می‌توانند با تشخیص نور و اجسامی که از مقابل می‌آیند، کم‌نور یا روشن‌تر شوند.به عبارت دیگر، یک آئودی می‌تواند با چراغ‌های جلوی خود، با روشنایی کامل رانندگی کند و حداکثر دید را در شب به راننده بدهد، اما بخش‌های LED جداگانه می‌توانند به‌طور خودکار تاریک شوند تا دید افراد مقابل را کور نکنند.

این آئودی به دلیل تکنولوژی بالا اجازه ورود به آمریکا را ندارد!/ عکس

آئودی نزدیک به یک دهه است که فناوری LED ماتریس خود را روی برخی از خودروهای فروخته شده در ایالات متحده نصب کرده است، اما این عملکرد را خاموش کرده است.در فوریه ۲۰۲۲، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) استاندارد شماره ۱۰۸ ایمنی وسایل نقلیه موتوری فدرال را اصلاح کرد و به نورپردازی با پرتوهای تطبیقی (ADB)، مانند آنچه آئودی دارد، اجازه داد؛اما این حکم در واقع مسائل را پیچیده کرد و مسلما روشن کردن آن را دشوارتر کرد!

آئودی در بیانیه‌ای گفت: “ایالات متحده مقررات خاصی داشت که فقط نور بالا یا پایین را مجاز می‌کرد، اما هیچ چیز در این بین وجود نداشت! مقررات جدید به روش‌ها و معیارهای تست متفاوتی نسبت به سایر نقاط جهان نیاز دارد و به نظر می‌رسد هیچ سیستم فعلی نمی‌تواند این الزامات را برآورده کند”.

این آئودی به دلیل تکنولوژی بالا اجازه ورود به آمریکا را ندارد!/ عکس

جالب اینجاست که گروه‌های ایمنی، سال‌ها پیش به NHTSA نسبت به این موضوع هشدار دادند.موسسه بیمه برای ایمنی بزرگراه در نامه‌ای در سال ۲۰۱۸ گفت: “ما نگران این هستیم که این اصلاحات به طور غیرضروری مانع از اجرای سیستم‌های ADB توسط سازندگان شود که به طور کامل از پتانسیل خود برای به حداکثر رساندن دید و به حداقل رساندن تابش خیره کننده استفاده کنند.”

این آئودی به دلیل تکنولوژی بالا اجازه ورود به آمریکا را ندارد!/ عکس

اما NHTSA مخالف این موضوع است.متاسفانه مانند آنچه در قوانین خودرویی ایران دیده می‌شود و شامل برخی قوانینی غیرمنطقی است، این اتفاق در همه جای دنیا حتی آمریکا هم رخ می‌دهد.

آئودی Q۶ E-Tron، با ارائه نورپردازی فعال، فناوری پرتو ماتریس آئودی را توسعه می‌دهد.در صورت فعال بودن این گزینه، این خودرو می‌تواند بین هشت طرح مختلف، چراغ‌های جلو را تغییر دهد، که برخی از آنها دارای یک چشمک زن هستند که بلافاصله متوجه آن نخواهید شد، اما به اندازه کافی که به چراغ ها نگاه کنید، آشکار می شود.

بیشتر بخوانید:

افراد انگشت‌شماری در ایران سوار این پورشه می‌شوند!/عکس

تغییرات جذاب کیا سورنتو رقیب قدرتمند سانتافه جدید/ عکس

این آئودی به دلیل تکنولوژی بالا اجازه ورود به آمریکا را ندارد!/ عکس

همینطور در بخش عقب؛ چراغ های عقب OLED همان ظاهر درخشان را دارند، چیزی که هیچ خودروساز دیگری ارائه نمی‌دهد.اگر سیستم ناوبری آئودی، یک ترافیک یا تصادف پیش رو را تشخیص دهد، می تواند چراغ OLED عقب را برای نشان دادن یک مثلث هشدار تغییر دهد و به رانندگان پشت سر شما هشدار دهد که اتفاقی در پیش است!

به هر حال، آئودی Q۶ ای-ترون مخصوص ایالات متحده، دارای چراغ‌های LED متفاوتی خواهند بود و فقط ثابت هستند.اگر ایالات متحده استانداردهای روشنایی خود را برای مطابقت با سایر نقاط جهان تغییر دهد، آئودی می‌تواند مجموعه ویژگی‌های ماتریسی را برای هزاران وسیله نقلیه، از جمله مدل‌های قدیمی‌تر، روشن کند.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در اخبار ایران من مراجعه کنید.

۵۸۵۸

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا