علمی

شناسایی چیزی شبیه به بشقاب پرنده در مدار ماه / عکس

تینا مزدکی: ناسا در بیانیه‌ای گزارش داد که شی دیده شده در تصویری که مدارگرد شناسایی ماه (LRO) ثبت کرده است، مدارگرد ماه رهیاب کره (KPLO) متعلق به مؤسسه تحقیقات هوافضای کره که با نام «دانوری»(Danuri) شناخته می‌شود. در واقع دیده شدن چنین چیزی در آن مکان، به خودی خود یک شاهکار مهندسی بود.

دانوری در آگوست ۲۰۲۲ پرتاب شد و اولین ماموریت کره جنوبی در ماه را رقم زد. این فضاپیما که در دسامبر ۲۰۲۲ وارد مدار ماه شد، برای کمک به برنامه‌ریزی ماموریت‌های آینده به قطب‌های ماه طراحی شده است.

شناسایی چیزی شبیه به بشقاب پرنده در مدار ماه / عکس

با توجه به سرعت نسبتا بالا بین دو فضاپیما که حدود ۱۵۰۰ کیلومتر در ساعت است، گروه عملیات مدارگرد شناسایی ماه ناسا برای نشان دادن مکان مناسب به دوربین‌های LROC، به زمان‌بندی دقیقی نیاز داشتند.

دلیل اینکه دانوری به جای یک فضاپیمای معمولی با دو پنل خورشیدی و یک آنتن، یک شی کوچک بنظر می‌رسد این است که زمان نوردهی دوربین مدارگرد شناسایی ماه بسیار کوتاه و تنها ۰.۳۳۸ میلی ثانیه بود. در نتیجه به دلیل سرعت بالا دو فضاپیما، در تصویر اینطور دیده می‌شود.

LRO همچنین بقایای فرودگرهای ماه را نیز شناسایی کرده است. اوایل امسال، حتی در تلاشی برای بهبود سیستم‌های موقعیت‌یابی فرودگرهای آینده، لیزری را از کاوشگر هندی پرتاب کرد. سال گذشته، ShadowCam دانوری که توسط ناسا توسعه داده شد، LRO را در یک جابجایی کامل نقش، نشان داد.

منبع: futurism

۳۲۳

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا