عمومی

عملیات معاینات پزشکی حج تمتع ۱۴۰۳ در کردستان آغاز شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

پیام جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین با اشاره به آغاز روند انجام معاینات پزشکی زائران، اظهار کرد: طی برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر کشور، متقاضیان حج تمتع قبل از اعزام باید معاینات پزشکی را انجام داده واستطاعت جسمی ایشان توسط پزشکان معین تأیید شود و سپس اقدامات سفر را انجام دهند.

وی افزود: معاینات پزشکی قبل از اعزام حجاج برای یک‌هزار و ۲۰۰ زائر حج تمتع در محل جمعیت هلال احمر کردستان واقع در خیابان اکباتان آغاز شده که روزانه در دو نوبت صبح و عصر با حضور پزشکان مجرب و با سابقه در سنندج و شهرستان‌ها انجام می‌شود و در ادامه معاینات، واکسیناسیون حجاج هم صورت می‌گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان اظهار کرد: در صورت احراز استطاعت و تائید توانایی جسمانی و روانی متقاضیان، اسامی آنان در سامانه ثبت معاینات ثبت می‌شود تا زائران بتوانند در ادامه ثبت نام قطعی، حج ۱۴۰۳ را انجام دهند.

جلالی در ادامه با اشاره به نکات مهمی که ضروری است زائران در مراسم حج رعایت کنند، ادامه داد: زائران در مراسم حج باید برنامه‌های سفر را جدی و براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته عمل کنند و مهم است در جلسات آموزشی کاروان شرکت کرده و معاینات پزشکی قبل از سفر را با دقت انجام دهند.

وی اضافه کرد: همچنین باید پرونده سلامت تشکیل داده و از پزشک کاروان درخواست کنند که تمامی بیماری‌ها را به صورت کامل در پرونده پزشکی درج کنند. این اقدام برای دسترسی سریع پزشکان به پرونده الکترونیکی ضرورت دارد.

دکمه بازگشت به بالا