عمومی

فرصت‌سوزی بزرگ در اسقاط خودرو

وی ادامه داد: اگر موضوع واردات خودرو از سه سال قبل حل می شد و مشکل مالی در این کشور وجود نداشت و بررسی منافع واردات خودرو انجام می شد، شاید این بند حذف می شد. ممکن بوده است.” او در زمان خودش شرکت کرد و حداقل «در سه سال گذشته 750 تا 1 میلیون خودروی فرسوده از خیابان ها و جاده ها خارج شد و آلودگی هوا در شهرهای بزرگ اینطور نبود».

به گزارش روزنامه اخبار ایران من ایمان وی نوشت: «سن مجاز خودرو در ایران حدود 20 سال است و بزرگتر از آن جزو خودروهای قدیمی محسوب می شود. خودروهای قدیمی به دلیل مصرف بالای انرژی و آلودگی محیط زیست شهرها را خراب می کنند و باید به مرور زمان از بین بروند. به همین دلیل از چند سال پیش طرح تعویض خودروهای قدیمی آغاز شد که یکی از مهم ترین تصمیماتی بود که توانست شهرها را از آلودگی هوا نجات دهد. اگرچه قانون پروژه در سال 1387 تصویب شد، اما در حین اجرا با مشکل مواجه شد و مسئولان اجرای آن را متوقف کردند.

خودروسازان در حال ساختن سنگ های طرح برای برداشتن هستند

آقای محمود مشهدی شریف رئیس انجمن وسایل نقلیه موتوری کشور گفت: خودروهای فرسوده منبع درآمد اقشار متوسط ​​و فقیر هستند که امرار معاش می کنند و منبع درآمد هستند. به قیمت خودرو، مردم علاقه ای به خلاص شدن از شر ماشین های خود ندارند. «تراست» بیان کرد: موضوع مربوط به طرح انتقال خودرو به کشورهای دیگر یکی از بزرگترین مشکلات و معضلاتی است که خوشبختانه پس از سه سال رفت و آمد بین مجلس شورای اسلامی. ، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام در نهایت به تصویب رسید و بند مربوط به حذف خودرو و گواهینامه. چهار خودروی جدید ساخته شده به وسیله اعداد (25 درصد مقررات) اما متاسفانه امروز شاهد مشکلات، سختی ها و سنگ های خودروسازان این کشور هستیم.

سه سال از فرصت طلایی کشور از دست رفت

رئیس اتحادیه صنف نمایندگی‌های خودرو کشور اضافه کرد: این در حالی است که سه سال پیش بحث لیزینگ خودرو حل شد و مشکل مالی در کشور وجود نداشت و الزامات مربوط به واردات خودرو بازنگری شد، شاید این موضوع نیز مورد بررسی قرار گرفت. حذف شد و به موقع پاسخ داد و حداقل در سه سال گذشته 750 تا 1 میلیون خودروی فرسوده از جاده ها و خیابان ها و آلودگی هوا حذف شد. در شهرهای بزرگ اینطور نبود.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز سه سال از فرصت طلایی این کشور از دست رفته است، اما خوشحالیم که قانون 25 درصد اجرایی شده و به ازای هر چهار خودرو تولید شده، یک خودروی فرسوده حذف می شود.

با تولید یک میلیون خودرو، 250 هزار خودرو اسقاط می شود

این فعال آزادی خودرو گفت: بزرگترین مشکلی که امروز در ساماندهی صنعت خودرو وجود دارد این است که اگر خودروهای کشور به یک میلیون تا یک میلیون و 200 هزار خودرو در سال برسد باید 250 تا 300 هزار خودرو فرسوده حذف شود. در مشارکت با ضعف هایی مواجه هستیم.

مشهدی شریف تصریح کرد: تولیدکنندگان موتورسیکلت که تاکنون از معافیت 100 درصدی برخوردار می شدند و قبلاً یک موتورسیکلت را در محاسبه موتورسیکلت جدید از دست داده بودند، با قانون جدید مجلس و به این ترتیب به قانون 25 درصد ملحق می شوند. ، حدود 300 هزار موتورسیکلت که قرار بود اسقاط شود، اکنون به 75 هزار رسیده است. دستگاه عوض شده است؛ همچنین برای هر خودروی سواری جدید باید هفت موتورسیکلت اسقاط شود و در این بخش بین 10 تا 11 هزار وسیله نقلیه برای اسقاط خواهیم داشت.

این فعال آزادی خودرو درباره خودروها و خودروهای دیزلی و دیگر خودروهای سنگین نیز گفت: باید گواهی امحای این گونه خودروهای سنگین تهیه شود و موضوع واردات خودروهای سه ساله از خارج از کشور به بحران رسیده است که نیاز به حذف دارد. از ماشین های سنگین مجوز صادرات آنها تمام شده و تقاضای کشور 400 هزار خودرو در سال است.

پتانسیل حذف یک میلیون خودرو وجود دارد

وی ادامه داد: کارگاه های اسقاط خودرو پتانسیل اسقاط میلیون ها خودرو تحت گواهینامه خود را دارند، اما موانعی وجود دارد که باید از آنها عبور کرد. برای تشویق صاحبان خودروهای فرسوده، خودروسازان بزرگ باید با ارائه خودروهای خود، مالکان خودروهای فرسوده را به خرید خودروهای جدید ترغیب کنند و در واقع دارندگان خودروهای فرسوده به بهره مندی از بازار و قیمت کارخانه ترغیب خواهند شد. لبه.

مشهدی شریف گفت: مصرف سوخت خودروهای فرسوده بیشتر از خودروهای نو است. علاوه بر این، این خودروهای فرسوده راهی برای رفع نیاز افراد ضعیف هستند و مهم است که دولت به فکر تجهیزات کار باشد.

با خلاص شدن از شر خودروی مستعمل در مصرف سوخت صرفه جویی کنید

وی ادامه داد: محاسبات نشان می دهد که قیمت بنزین خودروهای فرسوده 4.13 درصد بیشتر از خودروهای نو است و اگر قیمت بنزین را با قیمت فوب خلیج فارس محاسبه و با قیمت بنزین 3000 تومان مقایسه کنیم، تفاوت آن است. بستن. 18000 تن اگر این عدد را در 13/4 ضرب کنیم حدود 75000 تن می شود و اگر این خودروها دور ریخته شوند و با خودروی نو جایگزین شوند در مصرف بنزین صرفه جویی می شود.

مشهدی شریف گفت: این رقم در 365 روز حدود 25 میلیون تومان در مصرف بنزین صرفه جویی می کند و اگر دولت گواهی صرفه جویی (همین مبلغ 25 میلیون تومان) به صاحب خودروی فرسوده بدهد، یک مشکل بزرگ تشویقی برای دارندگان خودروهای دست دوم

وی گفت: در سال 1387 قیمت مجوز حذف خودرو یک میلیون تومان تعیین شد که در آن زمان حدود یک هفتم قیمت خودروی نو بود، بنابراین بازنگری در قیمت خودرو حائز اهمیت است. . گواهی تخفیف امروز و اگر قیمت امروز این گواهینامه یکی از هفت عدد باشد، اگر قیمت خودروی نو را در نظر بگیریم، قیمتی در حدود 25 تا 30 میلیون تومان خواهد داشت و برای دارندگان خودروهای فرسوده علاقه مند می شود. هنگام اهدای خودروی خود، باید در این سری گواهی انصراف پول دریافت کنند تا علاقه مند به اهدای خودروهای فرسوده خود باشند.

رئیس مرکز خودروسازی کشور ادامه داد: مرکز امحای خودرو کشور آمادگی دارد با خودروسازان تفاهم نامه ای برای ساخت گواهی حذف و امضای تفاهم نامه امضا کند. تا این گواهی بر اساس هزینه های کارشناسان تهیه شود، به گونه ای که نیاز کشور باید هر مقداری را برآورده کند.

وی بیان کرد: اگر به هر دلیلی قانون پس گرفته یا رها و متوقف شود و قانون اجرا نشود، شاهد آلودگی هوا در شهرها خواهیم بود. درست است که هوای پاک که یکی از حقوق اولیه بشر است با این راه های کوچک به دست نمی آید و برای دیدن هوای پاک و کاهش تصادفات جاده ای باید خودروهای خسته را دور انداخت.

الزامات بررسی جدول معادلات

مشهدی شریف با تاکید بر اهمیت بازنگری جدول معادل و نمادهای آن گفت: چند سال پیش جدول معادل در سازمان دولتی تصویب شد که می گوید موتورسیکلت جزء هفت قسمت گواهینامه است، تاکسی است. دو گواهینامه، خودرو زیر یک تن و دو گواهینامه، کامیون بیش از یک، تن دارای سه گواهینامه، کامیون سبک دارای پنج گواهینامه، متوسط ​​دارای 12 گواهینامه، کامیون سنگین دارای 14 گواهینامه، کامیون سنگین دارای پنج گواهینامه مجوزها 16 مجوز، اتوبوس و اتوبوس به ترتیب دارای پنج و 14 مجوز هستند و به نظر می رسد زمان بازنگری جدول معادلات با توجه به واقعیت بازار فرا رسیده است. بازار خودروهای فرسوده طبیعتا تغییر خواهد کرد و صاحبان این خودروها علاقه مند به اهدای این خودروها به گاراژ خواهند بود.

هیچ تحلیل فنی دقیقی در خصوص واردات و صادرات خودرو انجام نشده است

رئیس مرکز اسقاط خودروهای کشور گفت: بحث خودروهای سه ساله نیز در کشور مطرح است که متأسفانه از ابتدا با دقت و حرفه ای طراحی نشده اند و به نظر می رسد که در حال عقب نشینی هستیم. به قوانین مجلس اجازه خرید هرکدام را بگیریم.» یک خودروی اسقاط کافی است و مابه التفاوت تناژ کافی است و بر اساس جدول معادل هر تن می توان گواهی حذف صادر کرد. اوراق سبز مشابه خودروهای وارداتی که باید بازنگری شود تا این امکان فراهم شود و مشکل مالکان خودروهای فرسوده که قصد خرید خودروی نو یا علاقه مند به خرید خودروهای سه ساله دارند، برطرف شود.

وی در پایان گفت: تنها با پارو زدن و نوسازی خودروهایی که بتوان شاهد هوای پاک و آسیب های زیست محیطی، کاهش تصادفات و تصادفات جاده ای و کاهش آلودگی صوتی باشد و در صورت فراموشی این موضوع شاهد افزایش روزهای مدرسه خواهیم بود. در زمستان. و ادارات به دلیل آلودگی بسته هستند.»

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا