اقتصادی

وجود ۲.۷ میلیون نفر زیر سقف لرزان در کشور

اخبار ایران من/لرستان نماینده شرکت نوسازی شهری ایران گفت: بیش از 87 هزار نفر در خرم آباد زیر سقف های لرزان زندگی می کنند.

رضا حیدری امروز ۱۴ آذرماه در همایش آموزش زلزله بم که توسط راه و شهرسازی لرستان و در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه بر کارهای اولیه و ضروری باید نظارت ویژه شود، گفت: مدیرعامل گفت: بازسازی عضلات فرسوده یکی از نیازهای مهم و ضروری است.

وی افزود: شرکت نوسازی شهری با توجه به اینکه ایران جزو ده کشور خطرناک جهان است و 90 درصد جمعیت کشور در خطر بلایای طبیعی قرار دارند، می‌خواهیم پیگیری کنیم تا از بمباران دیگری جلوگیری شود. در هر جای ایران اتفاق می افتد.”

نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در ایران زیر سقف‌های تکان‌ناپذیر زندگی می‌کنند، گفت: هر ۱۰ سال یک بار زلزله‌ای به بزرگی ۶ ریشتر و بیشتر در کشور رخ می‌دهد.

شهرهای دورود، بروجرد و خرم آباد علیرغم اشتباه دشت سیلاخور دچار زلزله نمی شوند.

حیدری با بیان اینکه در مناطقی که هدف شرکت نوسازی شهری ایران مرمت، مرمت و ارتقای مقاومت این ساختمان ها است، تصریح کرد: متاسفانه در لرستان شهرهای دورود، بروجرد و خرم آباد از زلزله مستثنی نیستند. حتی با وجود وقوع زلزله وجود مشکل سیلاخور

وی گفت: در حوزه های متاثر از شرکت بازآفرینی ایران، موضوع فعلی نباید بر عهده وزارت راه و شهرسازی باشد، بلکه شهرداری ها، نظام مهندسی و مردم باید همکاری های بین المللی داشته باشند.

بسته تشویقی شورای عالی معماری و شهرسازی

نماینده شرکت نوسازی شهری ایران گفت: برای پیشبرد این اهداف متولیان باید مشوقی را در نظر بگیرند که خوشبختانه شورای عالی معماری و شهرسازی بسته هایی را که شهرداری ها، سازمان نظام مهندسی و مناطق اصلی جاده ها و روستاها. آنها باید با متقاضیان همکاری کنند تا مردم تشویق شوند و نوسازی منازل خود را تکمیل کنند.

حیدری با بیان اینکه شورای عالی معماری و شهرسازی تصمیم دارد وام نوسازی را به ساکنان و سازندگان ساختمان های آسیب دیده پرداخت کند، گفت: این وام پولی ندارد و بانک ها باید با مردم همکاری کنند، متأسفانه تاکنون بانک ها به این موضوع پرداخته اند. همکاری کرد. خیر با مردم و وزارت راه و هیچ توسعه ای در شهرک صورت نگرفته است، افزود: همچنین ودیعه موقت مکانی برای بازیابی به مبلغ 60 میلیون تومان و بازپرداخت 36 ماهه در نظر گرفته شده است. برای کسانی که سیستم تمام شده را بازیابی می کنند ، که به همکاری بانک ها نیز نیاز دارد.

وی همچنین گفت: تخفیف پروانه ساختمانی یکی از مشوق های شهرداری در شهرهای منطقه است که ظرف مدت یک ماه نسبت به صدور پروانه اقدام کرده و تخفیف های خوبی بین 50 تا 100 درصد به متقاضیان ارائه کنند.

نماینده شرکت نوسازی شهری ایران افزایش تراکم مسکن، کاهش ضوابط پارکینگ و ساخت و ساز را از دیگر موارد دلگرمی شورای عالی معماری و شهرسازی برشمرد و خطاب به خیرین گفت: امیدواریم اگر کسی خواست. تخریب سازه آنها و استفاده از انشعابات قبلی بر اساس بند 11 قانون کمک به احیا و توسعه اماکن آسیب دیده، امکان استفاده از شعب قبلی وجود دارد و ارائه دهندگان خدمات باید موافقت لازم را داشته باشند و در غیر این صورت. امکان استفاده از شعب قبلی، این ابزارها باید برای متقاضیان اخیر پشتیبانی و با تخفیف فراهم کنند.

ماده «ک» تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۱

حیدری با بیان اینکه فرم جیم در ادارات انجام می شود اما راه و شهرسازی با متقاضیان همکاری خوبی داشته است، گفت: 5 سال اقامت، تخفیف های سازمان نظام مهندسی و ایجاد پروژه های انتفاعی از جمله آنهاست. وی گفت: یکی از مهم ترین بحث هایی که در این مقاله می توانیم برای اهداف خود در نظر بگیریم، عنوان جمله «ک» اطلاعات 11 قانون بودجه 1401 است که بر اساس آن وزارت راه و شهرسازی عمران مجاز به استفاده از زمین هایی است که در تملک آن از روستاهای ایجاد شده قبل از سال 1393 در اختیار مردم قرار گرفته و عملیات عمرانی بر اساس نقشه های مصوب شهری انجام شده و هم اکنون در حال بهره برداری می باشد. به صاحبان داده شده است.

وی گفت: حتی در صورت واگذاری ملک نیز مراحلی برای استفاده متقاضی از وام و تسهیلات مصوب اداره دارایی در نظر گرفته شده است.

خرم آباد حدود 500 هکتار بافت فرسوده شهری دارد

نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: حدود 500 هکتار بافت فرسوده شهری در شهرهای لرستان به ویژه خرم آباد وجود دارد.

حیدری افزود: 26 هزار و 497 خانوار در قالب 87 هزار و 589 نفر در 500 هکتار بدون کار در بافت شهر زندگی می کنند.

وی گفت: این افراد به نوعی زیر سقف می لرزند و باید برای آنها تدابیر ویژه ای اتخاذ شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا