ورزشی

استقلال با پیروزی به استقبال دربی رفت

آفتاب‌‌نیوز :

تیم‌های فوتبال استقلال خوزستان و استقلال تهران در. هفته نوزدهم لیگ برتر باشگاه‌های ایران به مصاف یکدیگر رفتند.

قضاوت این مسابقه را موعود بنیادی‌فر با کمک‌های علی‌ضا ایلدروم و علی احمدی بر عهده داشتند.

استقلال خوزستان در شرایطی پا این مسابقه گذاشت که هفته گذشته در تبریز به تراکتور باخت، آن‌ها در خانه به دنبال جبران این شکست مقابل صدرنشین لیگ برتر بود.

استقلال تهران که با شکست تلخ مقابل مس رفسنجان از گردونه رقابت‌های حذفی کنار رفت کیلومتر‌ها دور‌تر از تهران به دنبال پیروزی و کسب سه امتیاز کامل مسابقه بود تا با روحیه مناسب به پیشواز دربی بزرگ پایتخت برود.

آبی‌پوشان پایتخت نسبت به بازی با مس رفسنجان چند تغییر در ترکیب تیم خود داشت و با همان ترکیبی به زمین رفت که مقابل سپاهان به برتری رسید.

دقایقی حساس:

دقیقه ۴: جواد آقایی پور از ضعف خط دفاعی استقلال استفاده کرد و در محوطه جریمه این تیم صاحب موقعیت خوبی شد، اما ضربه آرام او به راحتی در دستان سید حسین حسینی قرار گرفت.

دقیقه ۱۷: مهدی‌مهدی‌پور روی دروازه استقلال خوزستان با ضربه گوستاوو بلانکو همراه شد، اما در چهارچوب جایی نداشت.

دقیقه ۱۸: اشتباه مدافعان استقلال خوزستان این فرصت را در اختیار بلانکو قرار داد تا موقعیت خطرناکی برای تیمش ایجاد کند، اما تکل به موقع مطلق‌زاده مانع از باز شدن دروازه گروسیان شد در ادامه نیز ضربه رافائل سیلوا با فاصله بسیار کمی از کنار دروازه استقلال خوزستان به بیرون رفت.

دقیقه ۲۵: ضربه آسو رستم در محوطه جریمه استقلال تهران با دخالت محمد حسین مرادمند به کرنر رفت تا خطری دروازه سید حسین حسینی را تهدید نکند.

دقیقه ۴۰: ارسال دقیق جلال‌الدین ماشاریپوف در داخل محوطه شش قدم استقلال خوزستان روی سر گوستاوو بلانکو فرود آمد و او با ضربه‌ای محکم آن را به گل تبدیل کرد تا طلسم گل نزدن‌هایش پس از هفته‌ها بشکند.

دقیقه ۴۸: ضربه گوستاوو بلانکو از زاویه بسته در دستان گروسیان قرار گرفت تا او شانس دبل کردن را از دست بدهد.

دقیقه ۵۰: شوت جلال‌الدین ماشاریپوف با اختلاف اندک از کنار دروازه استقلال خوزستان به بیرون رفت.

دقیقه ۵۷: ارس رضاوند برای گلزنی در این مسابقه فرصت مناسبی پیدا کرد، اما فرزین گروسیان با واکنش به موقع خود این فرصت را به وی نداد، در ادامه ابوالفضل جلالی صاحب توپ شد و شوت زد که داور در سوت خود به نشانه آفساید دمید تا ضربه رضاوند که در ریباند تبدیل به گل شده بود مردود اعلام شود.

دقیقه ۶۶: ضربه سر آسو رستم در آستانه ورود به دروازه استقلال به مرا‌مند برخورد کرد که بازیکنان استقلال خوزستان اعتقاد داشتند این صحنه باید پنالتی اعلام شود، اما بنیادی فر دستور ادامه بازی داد.

دقیقه ۸۷: توپ گیری مهدی پور و پاس او برای پیمان بابایی با ضربه عجولانه این بازیکن همراه شد و توپ با اختلاف به بیرون رفت.
ترکیب استقلال خوزستان:

فرزین گروسیان، عثمان اندوگ، محمود مطلق‌زاده (حسن شوشتری)، متین کریم‌زاده (علی‌رضا کاظمی)، حسین ساکی، علیرضا خوشکفا (بهروز بارانی)، داستونبک تورسونوف، حسین احمدی (امیرمحمد محکم کار)، ساویو روبرتو |، جواد آقایی پور، آسو رستم

ترکیب استقلال تهران:

سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، آرمین سهرابیان، محمدحسین مرادمند، ابوالفضل جلالی، صالح حردانی، روزبه چشمی، آرش رضاوند (,امید حامدی فر)، مهدی مهدی‌پور، گوستاوو بلانکو، جلال‌الدین ماشاریپوف (پیمان بابایی)

بخش ورزشی

با استفاده از تحلیل‌های دقیق و ارائه‌ی آمار و ارقام، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی داده‌ها و آمارهای جالب و کاربردی درباره‌ی عملکرد تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در افزایش دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای داده‌های جذاب و آماری ورزشی همراه شوید.
دکمه بازگشت به بالا