علمی

۶۰ هزار پزشک متخصص و فوق‌ تخصص در ایران/ برنامه‌ریزی برای تحول در «توریسم سلامت»

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به توانمندی‌های کشور در حوزه پزشکی و سلامت، در عین حال از برنامه‌ریزی‌ها برای ایجاد تحول در توریسم سلامت خبر داد.

به گزارش اخبار ایران من، دکتر سعید کریمی در نشست هم‌اندیشی توسعه خدمات بین‌الملل سلامت که در محل وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: جایگاه پزشکی ایران در دنیا بر همه روشن است. اگر قرار باشد چند حوزه را نام ببریم که در آن در لبه دانش هستیم یکی از آنها پزشکی است. امروز دیگر نیاز به اعزام هیچ‌ بیماری به خارج از کشور نداریم؛ درحالی که در اوایل انقلاب هم پزشک از خارج می‌آوردیم و هم بیمار به خارج اعزام می‌کردیم؛ اما امروز به برکت پیشرفت‌ها ما در همه زمینه‌های پزشکی لبه دانش هستیم و این اعتماد ایجاد کرده است که مردم کشورهای دیگر هم به خدمات ما اقبال نشان دهند و به ایران بیایند تا خدمت سلامت دریافت کنند.

وی افزود: ۱۵۵ هزار تخت بیمارستانی در کشور داریم اگر ضریب اشغال متوسط ۷۰ درصد باشد یعنی ۳۰ درصد تخت‌ها به طور متوسط خالی است و با اندک هزینه یعنی ۴۵ هزارتخت خالی داریم که می‌توانیم برای توریسم سلامت استفاده کنیم. ۳۰ هزار مرکز درمانی به جز مطب‌ها داریم که در تمام نقاط کشور پخش و آماده ارائه خدمت هستند. ۲۵۰ مرکز دارای مجوز IPD داریم که کیفیت ارائه خدمت به بیماران بین‌الملل دارند و زمینه بسیار خوبی فراهم است.

کریمی گفت: حدود ۶۰ هزار پزشک متخصص و فوق تخصص داریم که توانمندی و مهارت ویژه دارند و نتایج درمان هم به دلیل تجربه بالای آنها درخشان است؛ پس باید از این پتانسیل استفاده کنیم.

او تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی، وزارت بهداشت، وزارت میراث فرهنگی و… همه در این حوزه نقش دارند و با هماهنگی بین بخشی قصد ایجاد تحول در توریسم سلامت را داریم. این کار برای کشور ارزآوری دارد و در عین حال سبب شناساندن توانایی‌های درمانی ما به جهان می‌شود. سال قبل بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزارنفر گردشگر سلامت داشتیم که اینها شامل اتباع ساکن در ایران نیست.

وی با بیان اینکه پتانسیل ارزآوری توریسم سلامت خیلی چشمگیر است، اظهار کرد: اگر هر کدام از این گردشگران ۱۰۰۰ دلار هم در ایران هزینه کرده باشند بالای یک میلیارد دلار ارزآوری داشتیم.

انتهای پیام

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا