اخبار استانی

زیرساخت بهداشت و درمان جز اولویت‌های اساسی دولت است

اخبار ایران من/لرستان استاندار لرستان گفت: زیرساخت بهداشت و درمان جز اولویت‌های اساسی دولت سیزدهم است و طی سال‌های اخیر چندین مرکز بهداشتی و درمانی در سطح استان و شهرستان دورود مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

فرهاد زیویار امروز، ۱۵ بهمن در جلسه شورای اداری شهرستان دورود ضمن تبریک ایام الله دهه فجر چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ماحصل فراز و نشیب‌های زیادی در طول تاریخ تحولات کشور بود و بعد از تقدیم شهدای زیادی به سرانجام رسید، رویدادی که ماحصل آن یک نظام مقدس مبتنی بر حکومت مردم سالاری دینی و حکومتی که اصلی‌ترین شعار و خواسته آن استقلال و آزادی بود و در نهایت یک الگوی کامل بعد از دوره غیبت تحت عنوان جمهوری اسلامی و یک مدل منحصر به فرد بود که حاصل زحمات مردم کشور است.

وی با الگو خواندن انقلاب اسلامی ایران برای سایر ملت‌های منطقه گفت: در سایه‌سار این نظام مقدس می‌بینیم شعاع و نور این انقلاب هزاران کیلومتر اطراف خود را تحت تاثیر قرار داده و همه ملت‌ها از این عزت و اقتداری که ملت ایران به آن دست یافته، الگوبرداری می‌کنند و می‌خواهند به نحوی از سایه‌سار آن استفاده کنند.

استاندار لرستان گفت: در کشورهایی مثل عراق، یمن، سوریه، لبنان، پاکستان و سایر کشورها هر حرکت آزادی‌خواهانه‌ای که شکل بگیرد تحت الگوی انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: آفریقای جنوبی که به دنبال محکوم کردن رژیم غاصب صهیونیستی است تحت تاثیر انقلاب اسلامی و حرکتی است که ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری انجام داده است و در مقابل ظلم سینه سپر می‌کند.

استاندار لرستان افزود: معمولا در این ایام کارنامه دولت ارائه و بعضی از پروژه‌ها افتتاح می‌شود و امروز به رسم این سنت حسنه و ارزشمندی که بعد از انقلاب رواج یافته است، بین دستگاه‌های اجرایی و مردم برای پیگیری امورات و حل نظام مسائل و به نوعی بین دولت و ملت رابطه‌ای گرم و صمیمی بوجود آمده چون دولت ماحصل ملت است و در جمهوری اسلامی که جمهوری آن به معنای مردم  و اسلامیت آن یعنی اعتقاداتی در نظام برای خدمت به مردم و اجرای عدالت وجود دارد.

استاندار لرستان با اشاره به اهمیت بیان خدمات دولت گفت: امسال با تبیین خدمات دولت به مردم باید شرایط مناسب‌تر و نشاط بیشتری به منظور حضور حداکثری در راهپیمایی ۲۲ بهمن و همچنین برای برنامه اساسی انتخابات ۱۱ اسفند به وجود بیاید.

زیویار گفت: امروز در بدو ورود به دورود ابتدا برنامه غبارروبی از مزار مطهر شهدای شهرستان انجام پذیرفت، کسانی که بیشترین حق را بر گردن ما دارند و جز شناسنامه کشور به حساب می‌آیند و سپس دیدار با خانواده معظم شهدا از جمله خانواده شهید سید رضا چتر نور در دستور کار قرار گرفت.

استاندار لرستان در ادامه از افتتاح مرکز سلامت شهرستان دورود خبر داد و گفت: یکی از رویکردهای اساسی که در این دولت مد نظر قرار داده شده تقویت زیرساخت‌ها کشور است و زیرساخت بهداشت و درمان جز اولویت‌های اساسی این دولت است و طی سال‌های اخیر چندین مرکز بهداشتی و درمانی در شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

زیویار تصریح کرد: بیمارستان دورود علی رغم آنکه مشکلات فنی فراوانی داشت در ۸ ماه گذشته معادل آغاز به کار این پروژه پیشرفت فیزیکی داشته  و از ۱۷ درصد به ۳۴ درصد رسیده و سعی بر آن است با حمایت دولت به سرانجام برسد.

نماینده عالی دولت در استان لرستان در خصوص کنارگذر دورود گفت: این پروژه حتماً در دستور کار قرار دارد و در هر حدی که امکان داشته باشد اعتبارات لازم را در اختیار این بخش قرار خواهیم داد.

استاندار لرستان در خصوص کارخانه‌های سیمان و فارسیت دورود گفت: این موضوع به عنوان یک تکلیف مورد رسیدگی اساسی قرار می‌گیرد و جلسات ویژه‌ای در خصوص آن برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا