اقتصادی

بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به چراغ قرمز رسید

تولید صنعتی آلمان در ماه ژوئن برای دومین ماه کاهش یافت و چالش‌های پیش روی صنعت این کشور را در بحبوحه رکود بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا ارائه کرد.

به گزارش اخبار ایران من، بر اساس گزارش اداره آمار فدرال آلمان در ویسبادن، تولید نسبت به ماه مه ۱.۵ درصد کاهش یافته است. پیش‌بینی نظرسنجی بلومبرگ از اقتصاددانان برای کاهش ۰.۵ درصدی بود. شاخص تولید پایین‌ترین سطح از دسامبر را نشان داد.

کارخانه‌های آلمانی در بحبوحه تقاضای ضعیف چین، کمبود کارگر، سیاست‌های پولی سخت‌تر و پیامدهای طولانی‌مدت بحران انرژی سال گذشته، در حال تحمل ضعف طولانی‌مدت هستند.

این گزارش نشان دهنده شواهد بیشتری از وخامت اقتصاد منطقه یورو است که قبلاً در آخرین تصمیم خود در مورد نرخ بهره در ماه گذشته مشاهده کرده بودند. شواهد اندکی مبنی بر پایان رکود صنعتی آلمان وجود دارد. در حالی که سفارشات کارخانه در ماه ژوئن به بیشترین میزان در سه سال اخیر پس از افت حتی بیشتر در ماه مارس افزایش یافت.

چشم‌انداز کارخانه‌های آلمانی در بحبوحه ادامه اخبار ناخوشایند از چین تیره و تار باقی مانده است. بر اساس شاخص رسمی مدیران خرید کشور، فعالیت اقتصادی در جولای با کاهش دوباره تولید، قدرت بیشتری را از دست داد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا