علمی

جزئیات تازه‌ای از آیفون 16 لو رفت!

طبق شایعه‌ای جدید، تمام مدل‌های سری آیفون 16 به تراشه خانواده A18 مجهز می‌شوند که تمام آن‌ها با لیتوگرافی 3 نانومتری تولید خواهند شد.

«جف پو»، تحلیلگر بازار، در یادداشتی تحقیقاتی برای شرکت سرمایه‌گذاری هنگ‌کنگی Haitong International Securities به استفاده از تراشه‌های A18 در نسل بعدی آیفون‌ها اشاره کرده است. این منبع باور دارد که تمام این چیپ‌ها با نسل دوم فرایند 3 نانومتری TSMC ساخته می‌شوند.

تراشه‌های A18 برای خانواده آیفون 16

A17 پرو اولین تراشه 3 نانومتری دنیای موبایل محسوب می‌شود که در آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس مورد استفاده قرار گرفته است. این چیپ با نسل اول لیتوگرافی 3 نانومتری TSMC موسوم به N3B ساخته شده است، اما خانواده A18 با نسل دوم این فرایند به تولید خواهد رسید.

آیفون 16

براساس نظر پو، باید منتظر تراشه‌های زیر در خانواده آیفون ۱۶ باشیم:

  • آیفون 16: A18 با فرایند N3E
  • آیفون 16 پلاس: A18 با فرایند N3E
  • آیفون 16 پرو: A18 پرو با فرایند N3E
  • آیفون 16 پرو مکس: A18 پرو با فرایند N3E

به گفته TSMC، هزینه ساخت تراشه‌ها با لیتوگرافی N3E کاهش می‌یابد و همچنین عملکرد آن‌ها بهتر از لیتوگرافی N3B است.

درحال‌حاضر آیفون 15 و 15 پلاس به تراشه A16 Bionic مجهز شده‌اند، بنابراین مهاجرت به چیپ A18 یک پیشرفت چشمگیر برای آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس خواهد بود. البته هنوز فاصله زیادی تا معرفی نسل بعدی آیفون‌ها داریم و شاید تا آن زمان اپل رویکرد متفاوتی را در پیش بگیرد.

درنهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که پو تا به امروز اطلاعات دقیق زیادی درباره محصولات آینده اپل منتشر کرده است. برای مثال پو اولین منبعی بود که اعلام کرد اپل برنامه‌اش برای استفاده از دکمه‌های حالت جامد را در مدل‌های پرو آیفون 15 کنار گذاشته است. همچنین پو استفاده از 8 گیگابایت رم در مدل‌های پرو آیفون ۱۵ و همچنین افزایش قیمت نسخه پایه آیفون 15 پرو مکس را به‌درستی پیش‌بینی کرده بود.

227227

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا