ایران کسب و کارعمومی

چرا لیوان کاغذی از لیوان پلاستیکی بهتر است؟

عدم نیاز ظروف یکبار مصرف به شستشو، یکی از اهداف مهم افراد مصرف کننده از این نوع ظروف می‌باشد.

استفاده از ظروف پلاستیکی و کاغذی یکبار مصرف اگرچه رفاه نسبی را برای انسان‌ها ایجاد کرده است، اما اگر خوب بنگریم می‌توانیم معایب آنها را متوجه شویم و با آگاهی از این محصولات استفاده کنیم.

آمارها حاکی از این است که تولید کاغذ از سال 1960 تا 2007 بیش از 300 درصد افزایش داشته است. این داده‌ها برای پلاستیک بسیار تکان‌دهنده‌‎‌تر می‌باشد و اکثر این ظروف پس از یک بار استفاده، به دور انداخته می‌شوند و مصرف دیگری ندارند.

با کمک یک دستگاه لیوان کاغذی در منزل می توان به راحتی به درآمدزایی رسید برای خرید اینجا کلیک کنید

مقایسه ظروف یکبار مصرف کاغذی و پلاستیکی

1- یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ظروف و لیوان‌های کاغذی یک‌بار مصرف قابلیت تجزیه است، ولی لیوان‌های پلاستیکی یکبار مصرف تجزیه پذیر نیستند و سال‌های بسیاری طول می‌کشد تا شاید تجزیه شوند. همین امر، نگرانی افراد مسئول را برای تولید انبوه محصولات پلاستیکی افزایش داده است.

2- محققان اعلام کرده اند که نوشیدن هر نوع نوشیدنی گرم و سرد در لیوان‌های کاغذی یکبار مصرف اشکالی ندارد. لیوان‌های کاغذی اغلب نوعی پوشش مومی شکل به دور خود دارند تا دوام آنها افزایش یابد و کیفیت موادی که داخل آنها ریخته می‌شوند تغییر نکند.

اگر به سلامتی خودتان اهمیت می‌دهید، به دلیل احتمال خطری که در اثر مصرف نوشیدنی یا غذای داغ در ظروف و لیوان‌های پلاستیکی ایجاد می‌شود، از این کار خودداری کنید

3- توصیه می‌شود که از مصرف نوشیدنی‌های داغ و گرم در ظروف و لیوان‌های پلاستیکی یکبار مصرف خودداری کنید .برخی از کارشناسان معتقدند که در اثر گرما ممکن است برخی از مواد شیمیایی و سمی و سرطان زا  از محصولات پلاستیکی وارد محتویات نوشیدنی شود و به بدن فرد وارد شود و زمینه مناسبی را برای ابتلا به انواع سرطان ها ایجاد کند. اما برخی کارشناسان این مطلب را قبول ندارند.

4- از لحاظ قیمت و هزینه، محصولات و ظروف ساخته شده از کاغذ به نسبت گران‌تر از محصولات پلاستیکی هستند اما باید در نظر داشت که با وجود گران تر بودن، حفظ سلامتی انسان ها از هر چیز مهم تر می‌باشد.

5- لیوان‌های کاغذی در مقایسه با لیوان‌های پلاستیکی گرما را کمتر از خود عبور می‌دهند. بنابراین هنگامی که نوشیدنی داغ در داخل لیوان کاغذی ریخته می‌شود، راحت‌تر می توان آن را در دست گرفت.

چرا استفاده از لیوان های کاغذی بهتر از پلاستیکی است علوم نهم

بسیاری از محققان استفاده همیشگی از ظروف شیشه‌ای را پیشنهاد می‌کنند. علت‌های مختلفی برای این پیشنهاد وجود دارد.

مهم‌ترین آن، قابل برگشت بودن شیشه به محیط زیست و تجزیه پذیری آن می‌باشد.

علت بعدی قابلیت بازیافت شیشه است. به طور گسترده در سراسر دنیا کارخانجات زیادی برای بازیافت و تبدیل شیشه به محصولات دیگر وجود دارند.

علت مهم دیگر آن، حفظ سلامتی انسان هنگام استفاده از آن می‌باشد. در لیوان‌های شیشه‌ای مجاز به استفاده از نوشیدنی‌های گرم و سرد می‌باشیم، بی‌آنکه کیفیت نوشیدنی کم شود.

نکته حائز اهمیت این است که کیفیت شیشه‌های بازیافتی نسبت به شیشه‌هایی که به طور مستقیم از مواد خام تولید می‌شوند، تغییر چندانی نمی‌کند و محصول نهایی کیفیت خود را حفظ می‌کند.

 

حفظ سلامتی هنگام مصرف ظروف یکبار مصرف

1- سعی کنید غذاهای خود را در ظروف پلاستیکی گرم نکنید. اگر ظروف پلاستیکی خود را برای گرم کردن غذا داخل ماکرویو قرار می‌دهید، حتما به قابلیت استفاده از آن در ماکروویو دقت کنید.

2- در موقع شستشوی ظروف پلاستیکی، از مواد شیمیایی قوی برای این کار استفاده نکنید ممکن است موادشیمیایی این ظروف آزادشده و وارد غذا شود و مشکلاتی را برای سلامتی افراد به وجود آورد.

3- هرگز به طور دائم و همیشگی از ظروف پلاستیکی و کاغذی استفاده نکنید. انتخاب ظروف شیشه‌ای برای استفاده مداوم در منزل بهترین گزینه می‌باشد.

4- برخی از ظروف پلاستیکی حاوی بیسفنول می‌باشند که ماده‌ای سمی است و ایجاد سرطان می‌کند و عوارض مختلفی را برای سلامت بدن دارد. بنابراین قبل از خرید ظروف پلاستیکی به این نکته توجه کنید.

برخی کارخانجات اسباب بازی نیز از بیسفنول در تولید عروسک و وسایل بازی برای کودکان استفاده می‌کنند که بسیار نگران کننده می‌باشد.

تجارت ماشین سال ۱۳۸۰ تأسیس شده است. اولین مجموعه که در ایران قطعات دستگاهای ظروف کاغذی را به صورت کاملا تخصصی میسازد.
در زمینه فروش و ساخت ماشین‌آلات ظروف کاغذی فعالیت دارد(دستگاه تولید لیوان کاغذی، پیش دستی کاغذی، لیوان چای دار و دسته زن)
شما با خرید دستگاه از این  دیگر نگران قطعات یدکی نخواهید بود (گارانتی قطعات تا زمانی که شما مالک دستگاه هستین) و یکسال گارانتی تعمیرات بدون هزینه برای خریدار.
برای اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

از عوارض و ناهنجاری هایی که به علت بیسفنول ایجاد می‌شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– بلوغ زودرس و رشد بیش از حد سینه‌ها در دختران

– بزرگ شدن غده پروستات در مردان

– کم شدن تعداد اسپرم و کاهش کیفیت اسپرم‌ها در مردان

– تغییر فعالیت سیستم ایمنی

– تغییر خلق و خوی و بروز پرخاشگری و تندخویی در افراد

– به وجودآمدن رفتارها و خلق‌وخوی جنس مخالف در فرد

– تغییر عملکرد هورمون‌ها و کاهش ترشح هورمون تستوسترون (هورمون مردانه)

 

دکمه بازگشت به بالا