ایران کسب و کارعمومی

چگونه قفل ماشین لباسشویی دوو را باز کنیم

اکثرا شما دوستان با ماشین لباسشویی های دوو کارکرده اید، شاید شما  بعضی از نکات آن را به یاد نداشته باشید

ما در این مقاله قصد داریم که شمارا با دفتر چه راهنمای لباسشویی دوو آشنا کنیم، پس پیشنهاد میکنم ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

خطا یا ارور ماشین لباسشویی دوو پیغامی است که در دفترچه راهنمای لباسشویی دوو به آن پی میبریم.

پیغامی که بر روی صفحه نمایش یا همان پنل کاربری  که در جلوی دستگاه شما نشان داده می شود به  برخی از رایج ترین خطاها و ارورهای ماشین لباسشویی دوو را نشان می دهد که در ادامه  آن را بیان می کنیم.

لازم است گفته شود که نشان دادن  ارور های لباسشویی دوو تنها به منظور آگاهی بخشی بوده و  باید برای انجام تعمیرات ماشین لباسشویی دوو  یا رفع مشکلات و خطای ماشین لباسشویی دوو، می بایست از دانش فنی و تجربه کافی در زمینه تعمیرات ماشین لباسشویی برخوردار باشید.

چرا که ممکن است مشکلات بزرگتر و خسارات بیشتری به همراه داشته باشد، پس از تعمیرات انفرادی خودداری فرمایید.

لباسشویی دوو در  علت قفل شدن و خطا یا ارور که این خطا مربوط به اشکال باز بودن درب لباسشویی است.

بدین معنا که درب باز بوده و یا بطور کامل بسته نشده است.

سه علت می توانند در ظاهر شدن ارور le موثر باشند

فیلتر ماشین لباسشویی یا کوین تراپ مخزنی برای جمع شدن پرز لباس‌ها یا اجسام خارجی داخل لباس‌ها، مثل سوزن و سکه است. گیر کردن هر یک از این موارد می‌تواند علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی باشد. به همین دلیل حتماً باید به‌صورت دوره‌ای و مستمر این قطعه از ماشین لباسشویی را بررسی و تمیز کنید. گرفتگی فیلتر‌ها نیز در ماشین لباسشویی کنوود یکی از ارور‌های متداول در این برند است.

درب را بررسی کنید که محکم بسته شده باشد.

اگر اشکال از برد لباسشویی باشد،  باید تعمیرات تخصصی صورت گیرد که لازم بوده تکنسین دستگاه را بازرسی نمایید.

قفل شدن درب ماشین لباسشوی دوو

در ماشین لباسشویی های دوو در حالت عادی پس از به اتمام شست وشوی در ماشین لباسشویی، قفل درب آن بعد از ۲ الی 1  دقیقه باز می‌شود و شما باید بتوانید به راحتی  درب ماشین لباسشویی را باز کنید.

اکثر وقت ها بنا به دلایل مختلفی با وجود اینکه کار ماشین لباسشویی تمام شده است درب آن باز نمی‌شود و نباید آن را به سختی وا کرد در ادامه در  دفتر چه راهنمایی لباسشویی دوو به آن پی خواهیم برد .

در این دفترچه  تمام دلایل قفل شدن و باز نشدن درب ماشین لباسشویی را بیان می‌کنیم.

اگر این مشکل برایتان اتفاق افتاده، جای نگرانی نیست، با کمک این مطلب اکثر موارد را می‌توانید حل کنید

اگر هم مشکل ماشین لباسشویی شما بیشتر از چند مورد تخصصی بود، اقدامی برای درست کردن  کردن آن نکنید تا از آسیب‌های بیشتر به دستگاه جلوگیری کرده باشید.

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی،خرابی قفل درب ماشین لباسشویی، خرابی های لولای درآن، خرابی یاشکستگی دستگیره، مشکل سوئیچ فشار دکمه ماشیین لباس شویی و ….

ریست ماشین لباسشویی دوو

در این بخش قصد داریم که ریست ماشین لباسشویی دوو را به شما آموزش دهیم.

اکثر ماشین لباسشویی های دوو‌ قابلیت بازنشانی یا ریست دارند که به شما اجازه می‌دهد تا بعد از یک خطا، ماشین لباسشویی خود را دوباره از سر بگیرید.

عامل اصلی  که منجر به این مشکلات می‌شود شامل نیروهای ضربه، بارهای نامتعادل یا وقفه در قدرت است. بعضی از ماشین‌ها دکمه‌ای برای ریست مجدد موتور خود دارند.

چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی دوو را باز کنیم | چگونه قفل ماشین لباسشویی پاکشوما را باز کنیم

نحوه ریست ماشین لباسشویی دوو

در یک دستگاهی که دکمه تنظیم مجدد ندارد، می‌توانید کلید آن را از پریز برق جدا کنید و سپس آن را دوباره وصل کنید، این عمل به‌عنوان وسیله‌ای برای تنظیم مجدد آن به کار می‌رود.

ماشین‌های شستشو قابل‌برنامه‌ریزی ممکن است یک عملکرد تنظیم مجدد یا یک موقعیت برای پاک کردن مشکل برنامه شستشو داشته باشند.

به یاد داشته باشید دست‌های خود را قبل از لمس دکمه‌های شستشو، سیم برق یا قطع کننده مدار خشک‌کنید. برخی از مشکلات ماشین لباسشویی ممکن است نیاز به تکنسین خدمات مجاز داشته باشند.

اگر امکان دسترسی به پلاگین ماشین لباسشویی برای بازنشانی دستی شستشو وجود ندارد، برق راقطع کنید آن را به مدت 30 ثانیه تا 1 دقیقه خاموش‌کنید

ماشین لباسشویی دارای ولوم تنظیم صفحه مدرج را در جهت عقربه‌های ساعت به هر چرخه‌ای غیر از چرخش نهایی بچرخانید. همچنین بررسی کنید

که آیا آب ماشین لباسشویی برقرار است یا خیر. به‌وسیله دکمه‌های کنترل، هر چرخه‌ای غیر از چرخش» را انتخاب کنید. بررسی کنید که آب ماشین لباسشویی برقرار است.

ماشین لباسشویی را روشن کنید. پس از متصل کردن دستگاه به برق بعضی از ماشین‌ها نیاز به باز و بستن کردن 6 بار درب بعد از انجام تنظیم مجدد موتوردارند. پس احتیاط کنید.

تایمر ماشین لباسشویی دوو

تایمر ماشین لباسشویی دوو هم یکی قطعات مهم این وسیله کاربردی محسوب می شود، و گاهی اوقات شما مشاهده می کنید که تایمر ماشین لباسشویی ممکن است به هر دلیلی درست کار نکند.

که در ادامه دلایل عملکرد نادرست تایمر لباسشویی دوو را ذکر می کنیم.

علت کار نکردن تایمر ماشین لباسشویی دوو

علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی دوو یا همان دلیل کار نکردن این قطعه را همراه با نحوه عیب یابی و رفع عیب در ادامه به آن پی میبریم.

اﮔﺮ ﭘﺲ از چرخاندن وﻟﻮم تایمر ماشین لباسشویی، ﻫﯿﭻ عکس‌العمل ﺧﺎﺻﯽ یاصدایی  از ﻣﺎﺷﯿﻦ دﯾﺪه نشود، و حتی ﻻﻣﭗ ﺧﺒﺮ ﻧﯿﺰ روﺷﻦ نگردد  موارد زیر را بعنوان ﻋﻠﻞ احتمالی بروز چنین مشکلی در نظر داشته باشید :

ﭘﺮﯾﺰ ماشین لباسشویی دوو برق ندارد

دوﺷﺎﺧﻪ و ﯾﺎ ﮐﺎﺑﻞ راﺑﻂ ﻣﻌﯿﻮب ﺷﺪه است

نحوه رفع درحالی ‌که دوﺷﺎﺧﻪ ﺑﻪ ﭘﺮﯾﺰ ﻣﺘﺼﻞ اﺳﺖ، رﺳﯿﺪن ﺑﺮق ﺑﻪ ﺗﺮﻣﯿﻨﺎل ﻣﺎﺷﯿﻦ را ﺗﻮﺳﻂ ولت‌متر را بررسی ﮐﻨﯿﺪ.

اﮔﺮ ﺑﺮق از ﭘﺮﯾﺰ ﺑﻪ ﻣﺎﺷﯿﻦ نمی‌رسد، اﺑﺘﺪا دوشاخه را باز کنید

در مرحله اول احتیاط کنید، اﮔﺮ اﺗﺼﺎﻻت در دوشاخه ﺻﺤﯿﺢ اﺳﺖ، باید ﮐﺎﺑﻞ راﺑﻂ را ﺗﻌﻮﯾﺾ کنید.

ﺑﺮق از ﺗﺮﻣﯿﻨﺎل وارد ﮐﻠﯿﺪ اﺻﻠﯽ ﻧﺸﺪه است.

نحوه رفع مشکل، دوشاخه را از ﺑﺮق بکشید و به‌وسیله اهم‌متر، ارﺗﺒﺎط سیم‌ها را از ﺗﺮﻣﯿﻨﺎل ﺗﺎ ﮐﻠﯿﺪ اﺻﻠﯽ ﺗﺎﯾﻤﺮ ماشین لباسشویی چک کنید.

یکی از مسائل شایع، ﻗﻄﻊ شدن ﯾﮑﯽ از سیم‌ها است که سبب می شود، ﻣﺎﺷﯿﻦ لباسشویی روﺷﻦ نشود.

ﮐﻠﯿﺪ ماشین لباسشویی دوو ﺧﺮاب اﺳﺖ

نحوه رفع مشکل : ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻧﻘﺸﻪ ﺗﺎﯾﻤﺮ لباسشویی، ﮐﻨﺘﺎﮐﺖ ﻫﺎی ﮐﻠﯿﺪ را ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ کنید.

به‌وسیله اهم‌متر هرکدام از قطب‌های ﮐﻠﯿﺪ را ﺗﺴﺖ ﮐﻨﯿﺪ. در ﺻﻮرت ﺧﺮاب ﺑﻮدن ﮐﻠﯿﺪ می‌بایست ﺻﻔﺤﻪ ﮐﻨﺘﺎﮐﺖ ﻫﺎی ﺗﺎﯾﻤﺮ را باز کنید و ﭘﺲ از رﻓﻊ ﻋﯿﺐ، مجدداً ﺗﺎﯾﻤﺮ ماشین لباسشویی را به حالت اوﻟﯿﻪ برگردانید.

رابط‌ های ﻣﯿﮑﺮوﺳﻮﺋﯿﭻ ﻗﻄﻊ شده اند و ﯾﺎ ﻣﯿﮑﺮوﺳﻮﺋﯿﭻ ﺧﺮاب است

نحوه رفع مشکل : سیم‌های راﺑﻄﯽ ﮐﻪ از ﺗﺎﯾﻤﺮ به‌طرف درب لباسشویی (ﻣﯿﮑﺮوﺳﻮﺋﯿﭻ) کشیده شده و مجدداً بازگشته اند، را ﺑﯿﺎﺑﯿﺪ و درحالی‌که درب کاملاً ﺑﺴﺘﻪ اﺳﺖ.

اﯾﻦ دو ﺳﯿﻢ را ﺑﻪ اﻫﻢ ﻣﺘﺮ وصل کنید. اﮔﺮ ﻣﯿﮑﺮوﺳﻮﺋﯿﭻ ﺳﺎﻟﻢ ﺑﺎﺷﺪ، ﻋﻘﺮﺑﻪ اهم متر ﻣﻨﺤﺮف می‌شود.

در ﻏﯿﺮ اﯾﻦ ﺻﻮرت، می بایست ﻣﯿﮑﺮوﺳﻮﺋﯿﭻ را از ﻣﺤﻞ خود ﺧﺎرج کرده و به‌وسیله اهم‌متر آن را ﺗﺴﺖ ﻧﻤﺎﯾﯿﺪ. اﮔﺮ ﻣﯿﮑﺮوﺳﻮﺋﯿﭻ ﺳﺎﻟﻢ اﺳﺖ، ﮐﺎﻓﯿﺴﺖ سیم‌های راﺑﻄ آن را ﺗﻌﻮﯾﺾ کنید.

معیوب بودن هیدروستات ماشین لباسشویی دوو

هیدرواستات قطعه ای است که وظیفه کنترل میزان آب ورودی به لباسشویی را با باز و بسته کردن دریچه شیر ورودی برعهده دارد.

معیوب بودن هیدروستات لباسشویی می تواند یکی از دلایل کار نکردن تایمر باشد.

که در این صورت باید توسط تکنسین متخصص بررسی و تعمیر شود.

در صورتی که علت کار نکردن تایمر لباسشویی شما هیچ یک از موارد بالا نبود حتما موتور تایمر لباسشویی، معیوب بودن پمپ تخلیه آب، معیوب بودن سوئیچ کنترل درجه حرارت آب، معیوب بودن شیر برقی و ولوم تایمر را نیز کنترل کنید در صورت اشکال با مراجعه به تکنسین متخصص مشکل خود رابرطرف نمایید.

تذکر : در اﮐﺜﺮ ماشین‌های لباسشویی، ﻻﻣﭗ ﺧﺒﺮ مستقیماً ﺑﻪ ﮐﻠﯿﺪ ﺗﺎﯾﻤﺮ ماشین لباسشویی ﻣﺘﺼﻞ اﺳﺖ.

در اﯾﻦ مدل ها ﻧﯿﺎزی ﺑﻪ بررسی ﻣﯿﮑﺮوﺳﻮﺋﯿﭻ نیست.

 

دکمه بازگشت به بالا