ایران کسب و کارعمومی

معرفی بهترین قرص برای ریزش مو

داروهای ضد ریزش مو تا چه اندازه باعث تقویت موها می‌شوند؟ برای زیبایی و خوب دیده‌شدن، داشتن پوست و موی سالم ضرورت زیادی دارد و یک اصل مهم محسوب می‌شود. اما در بسیاری از مواقع این امر به این راحتی‌ها محقق نمی‌شود. بسیاری از افراد همیشه به‌دنبال راه‌حلی برای درمان مشکلات پوست و موی خود هستند و همیشه هم در این راه موفق نخواهند بود. جهت آگاهی از قرص برای ریزش مو کلیک کنید.

پوست و موی سالم مستلزم مراقبت‌های مداوم است. مراقبت‌ از مو و داشتن یک برنامه روتین روزانه مراقبتی می‌تواند به داشتن موهایی سالم، خوش‌حالت و شاداب کمک کند. اما همان‌طور که آسیب به موها یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد، درمان و بهبودی موهای آسیب‌دیده هم به زمان نیاز دارد. یکی از مشکلات اصلی در‌رابطه‌با موها، مشکل ریزش مو در مردان و زنان است که به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد و همیشه هم یک معضل ناراحت‌کننده است. در این شرایط درمان‌های مناسب و دریافت داروهای ضد ریزش مو اهمیت می‌یابد.

Introducing the best pills for hair loss

در این مطلب از مجله سلامت دکترتو انواع داروهای ضد ریزش مو را به شما معرفی می‌کنیم اما دقت داشته باشید که بهتر است این داروها را با تجویز پزشک مصرف کنید، حتی آن دسته از داروها که بدون نسخه هم به فروش می‌رسند.  اگر در مورد داروهای ریزش مو نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می‌توانید از سرویس دکترتو استفاده کنید و با در دکترتو به صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و یا برای مشاوره حضوری نوبت بگیرید.

همه موهای خود را از دست می‌دهند. ریزش حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در روز طبیعی است. اما همیشه الگوی ریزش این‌طور نیست. درصورتی‌که روزانه دسته زیادی از موها را از دست می‌دهید یا موهای بسیار کم پشتی دارید و از همه مهم‌تر اگر لکه‌های طاسی و کم‌پشتی بیش‌ازحد موها را تجربه می‌کنید، به‌احتمال بسیار زیاد دچار مشکل ریزش مو شده‌اید و نیاز به درمان و دریافت داروهای ضد ریزش مو دارید.

بسیار متنوع است. این ریزش مو می‌تواند به‌دلیل استفاده از محصولات نامناسب باشد، یا به‌دلیل استرس و فشارهای زندگی. از دیگر علت‌های اصلی ریزش مو می‌توان به مشکلات هورمونی، مشکلات ژنتیکی، برخی مشکلات خودایمنی که باعث ریزش سکه‌ای موها می‌شود و ده‌ها دلیل دیگر. برای اینکه بتوانید مشکل ریزش موی خود را درمان کنید ابتدا باید علت ریزش مو به‌صورت دقیق مشخص شود و برای این کار باید به پزشک مراجعه کنید.

علل ریزش مو در مردان و زنان

دلایل زیادی برای ریزش مو وجود دارد. به خاطر ساختار بدنی و هورمونی متفاوت زنان و مردان علل ریزش مو در مردان و زنان هم تا حدودی با هم تفاوت دارند. برخی خانم‌ها ممکن است بعد از زایمان متوجه نازک‌شدن مو شوند. مشکلات هورمونی، استفاده از محصولات نامناسب، رنگ‌کردن و دکلره‌کردن دائمی موها، برخی داروهای ضدافسردگی و ضدبارداری و ده‌ها دلیل دیگر می‌تواند باشد.

افرادی که استرس زیادی دارند می‌توانند ریزش موی قابل‌توجهی را مشاهده کنند. برخی بیماری‌ها و درمان‌های پزشکی هم می‌توانند دلیل ریزش مو هم در مردان و هم در زنان باشند. حتی نحوه آرایش و مراقبت از موهایتان هم می‌تواند تأثیرگذار باشد. شایع‌ترین ، یک بیماری پزشکی به نام ریزش موی ارثی یا آلوپسی آندروژنیک است. حدود ۸۰ میلیون مرد و زن در ایالات متحده به این نوع ریزش مو مبتلا هستند. از دیگر علل ریزش مو در مردان می‌توان به بریخ عفونت‌ها و اختلالات جسمی اشاره کرد.

داروهای ضد ریزش مو گیاهی

دسته دیگر داروهای ضد ریزش مو، انواع داروها و درمان‌های گیاهی است که تأثیر بسیاری از آنها در تقویت رشد موها و جلوگیری از ریزش مو تأیید شده‌است. ترکیباتی مانند انواع روغن‌های گیاهی مفید می‌تواند به تقویت رشد موها و جلوگیری از ریزش آنها کمک زیادی کند.

از جمله مهمترین و مؤثرترین ترکیباتی که به‌عنوان داروهای ضد ریزش موی گیاهی از آنها استفاده می‌شود عبارت‌اند از:

  • روغن نارگیل، زیتون، آویشن، و نعنا
  • دانه‌های شنبلیله
  • گزنه
  • آب پیاز
  • ماسک جوانه گندم
  • چای سبز
  • آلوئه‌ورا
  • روغن درخت نخل اره‌ای
  • تخم‌مرغ
  • روغن اسطوخودوس.

بهترین دارو برای پرپشت شدن ریش

آلوپسی آره آتا یکی از انواع حالت‌های ریزش مو بوده که در بخش‌های مختلف بدن از جمله صورت ممکن است اتفاق بیفتد. درصورتی‌که آلوپسی در صورت باشد، موجب می‌شود. ازاین‌رو بخش مهمی از داروهای ضد ریزش مو، داروهایی است که برای درمان و جلوگیری از ریزش ریش تجویز می‌شوند.

داروها و روش‌های درمانی متفاوتی وجود دارد. برخی بهترین دارو برای درمان ریزش ریش را داروی ماینوکسیدیل می‌دانند. کورتیکواستروئیدها هم دسته دیگر داروهایی هستند که برای درمان ریزش ریش و تقویت رشد آنها تجویز می‌شود. از این داروهای تزریقی می‌توان برای پرپشت کردن ریش‌ها استفاده کرد. آنترالین و داروی دیفن سپیرون هم از دیگر داروهای مورداستفاده برای درمان ریزش ریش و پرپشت شدن آنها هستند.

مراقبت از مو

داروهای ضد ریزش مو می‌توانند هم به درمان ریزش موها کمک کنند و هم مانع ریزش مجدد آنها شوند. بااین‌حال در کنار درمان‌های تخصصی و داروهای موجود، به یک روتین مراقبت از مو خوب و دقیق هم نیاز است. روش‌های مختلفی برای وجود دارد و بهترین شیوه انتخاب یک روتین مراقبت روزانه از موها بر اساس جنس و ساختار آنهاست.

شست‌وشوی مداوم موها با یک شامپوی مناسب، عدم استفاده از ابزارهای حرارتی با دمای بالا و روی موهای خیس، استفاده از ماسک موی تقویتی مناسب موها، جلوگیری از موخوره در موها و کنترل چربی و شوره سر از مهم‌ترین روش‌های مراقبت از مو است که می‌توان از آنها برای تقویت رشد موها و افزایش سلامتی و استحکام تارهای مو استفاده کرد.

برای درمان ریزش مو به چه متخصصی مراجعه کنیم؟

برای بسیاری از درمان‌های ریزش مو مراجعه بهضرورت دارد. خصوصا مصرف بسیاری از داروهای ضد ریزش مو باید حتما تحت‌نظر پزشک متخصص باشد و مصرف سرخود آنها اصلا مجاز نیست. متخصص پوست و مو با بررسی نشانه‌های ریزش و بررسی شرایط فرد، بهترین روش درمانی را ارائه می‌دهد. تجویز برخی از داروها هم مانند قرص ضد استرس برای ریزش مو، ممکن است به مراجعه به سایر متخصصان نیاز داشته باشد. متخصص تغذیه، متخصص بیماری‌های غدد و روانشناسان هم می‌توانند در زمینه درمان ریزش مو کمک کنند.

تشخیص ریزش مو

  1. آزمایش خون. این مورد به شرایط پزشکی پوشش داده نشده مرتبط با ریزش مو مانند بیماری تیروئید کمک میکند.
  2. تست کشش. پزشک به آرامی مقداری از موهایتان را میکشد تا ببیند چه مقدار ریزش مو دارید. این مورد در تعیین مرحله ریزش کمک میکند.
  3. بیوپسی پوست سر. پزشک نمونه هایی از پوست یا چند تار موی کنده شده از پوست سر را برای بررسی ریشه های مو خراش میدهد که میتواند در تعیین عامل عفونی که باعث ریزش مو شده موثر باشد.
  4. میکروسکوپ نوری. پزشک از ابزار ویژه برای بررسی موهای کنده شده استفاده میکند. میکروسکوپ نوری اختلالات احتمالی پوشش داشته نشده از ساقه مو را تعیین میکند.
دکمه بازگشت به بالا