اقتصادی

اقدام شورای رقابت خلاف شعار سال است/ در قیمت‌های اعلامی خودرو تجدید نظر شود

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: شورای رقابت قیمت خودروها را به صورت چشمگیر افزایش داده، در شرایطی که مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام بر ضرورت توجه بر معیشت مردم تاکید داشتند.

اسماعیل حسین زهی در گفت‌وگو با اخبار ایران من، با تاکید بر ضرورت بازنگری شورای رقابت در تعیین قیمت خودروهای داخلی، بیان کرد: مجلس با افزایش قیمت خودرو مخالف است. در همین راستا در بودجه سال ۱۴۰۲ نمایندگان مصوبه ای داشتند که واردات خودروهای سواری کارکرده صورت گیرد تا قیمت ها شکسته شود و این انحصار کنار رود اما اکنون شاهد هستیم که شورای رقابت قیمت خودرو را به صورت چشمگیر افزایش داده است. قیمت های تعیین شده به صرفه و صلاح مردم نیست.

افزایش قیمت خودرو شوکی به جامعه وارد کرد

وی در ادامه اظهار کرد: معاون اول رئیس جمهور نیز در نامه ای تاکید کرده که باید در قیمت های اعلامی تجدیدنظر صورت گیرد. ما انتظار داریم با توجه به تاکیدی که مقام معظم رهبری بر ضرورت توجه به وضعیت معیشت مردم در جلسه با کارگزاران نظام داشتند، در قیمت ها بازنگری صورت گیرد.

وی گفت: شورای رقابت بدون توجه به شعار سال که مهار تورم است دست به این اقدام زده است. این افزایش قیمت شوکی به جامعه وارد کرده است.

قرار نیست با حمایت از تولید داخلی خودرو به مردم ظلم مضاعف کنیم

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر این افزایش قیمت در فروردین ماه صورت گرفته است درحالی که ۱۱ ماه دیگر پیش رو بوده و قطعا با ادامه این روند ظرف چند ماه آینده افزایش قیمت دیگری را رقم خواهند زد. لازم است که دولت به صورت جدی به این موضوع ورود پیدا کند. 

این عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ضمن جلوگیری از افزایش قیمت ها باید رقابتی در بازار خودرو ایجاد شود تا قیمت ها بشکند. قرار نیست که با حمایت از تولیدات داخلی به مردم خود ظلم مضاعف کنیم. باید واردات خودرو صورت گیرد و مردم بتوانند از خودرو با کیفیت عالی استفاده کنند.

کاش با افزایش قیمت خودرو کیفیت آن نیز بالا می رفت

حسین زهی در پایان تاکید کرد: از سوی دیگر ای کاش با افزایش قیمت خودرو، کیفیت آن نیز افزایش پیدا می کرد. متاسفانه خودروهای تولید داخل نیز کیفیت چندان مناسبی ندارند. مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام تاکید داشتند که باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود. بهتر است سهام دو شرکت بزرگ خودروسازی در بورس به مردم عرضه شود تا کار در حوزه خودروسازی نیز به دست مردم سپرده شود آن گاه شاهد این مسائل نخواهیم بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا