اخبار استانی

اجرای ۴۰۰عنوان برنامه در هفته ارتش

به گزارش خبرگزاری اخبار ایران من از قزوین؛ امیر سرتیپ دوم حسین محمدشفیعی، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶زرهی قزوین دوشنبه شب در نشست خبری به مناسبت هفته ارتش در جمع خبرنگاران گفت: همبستگی نیروهای مسلح از ابتدای انقلاب شکل گرفته و امروز هم این اتحاد با قدرت برقرار است تا از سرحدات و مرزهای ایران اسلامی در برابر دشمنان دفاع شود.

وی افزود: ارتش در کنار ماموریت های ذاتی در حوادث غیر مترقبه نیز بی منت وارد مشارکت و امدادرسانی می شود و با نظم و پاکدستی و اقتدار و اتکا به ایمان در سیل و زلزله و سایر موارد به کمک مردم می شتابد.

این فرمانده نظامی بیان کرد: در ۲۲ فروردین سال قبل تعداد هزارو82 دستاورد نظامی بومی سازی شده ارتش رونمایی شد و امروز کشورهای منطقه در صف خرید تسلیحات نظامی از ایران هستند.

شفیعی با بیان اینکه رادارهای ما حرکت هر پهبادی را کنترل و رصد می کنند تصریح کرد: امروز به جای فقط مصرف کننده بودن سلاح و تجهیزات نظامی، وارد عرصه تولید و صادرات این امکانات مهم شده ایم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی اضافه کرد: ۲۹۵۰ شهید، تعداد ۱۲۰۶ جانباز و ۱۵۵۵ آزاده و جانباز از سوی لشکر تقدیم نظام شده که تعهد و عشق و ارادت این نیرو به ولایت و کشور را نشان می دهد.

وی افزود: لشکر ۱۶ زرهی قزوین یک نیروی پیش برنده است و داشتن قابلیت های نظامی با سلاح های دورزن، نقطه زن و شبکه بودن از ویژگی های ارتش است و امروز عمق راهبردی ارتش بسیار افزایش یافته و در صورت صدور دستور رهبری در کمترین زمان دشمن را در تیر راس داریم.

محمد شفیعی گفت: تجهیزات نیروی زمینی به روز و داخلی است و امروز به خودکفایی رسیده ایم و ۱۰۸۴ نوع سلاح که تولید و بازسازی شده در سال قبل رونمایی شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی درخصوص اراضی در اختیار این نیرو در قزوین گفت: قرارگاه لشگر ۱۶ زرهی هیچ برنامه‌ای برای جابه‌جایی و تغییر کاربری اراضی ندارد و هر اقدامی باید با فرمان مقام معظم رهبری صورت پذیرد.

وی با اشاره به برنامه های هفته ارتش اظهار کرد: از سوی لشکر ۱۶ زرهی در استانهای زنجان و قزوین ۴۰۰ عنوان برنامه فرهنگی، ورزشی، مسابقات قرآنی، علمی، ادبی و دینی در تیپ ها و یگانهای قزوین، زنجان و همدان اجرا می شود.

وی بیان کرد: در سفر فرمانده نیروی زمینی ارتش به قزوین در دهه فجر ۱۵۰۰متر زمین از اراضی ارتش برای ساخت یک کلینیک تخصصی و فوق تخصصی به صورت رایگان اهدا شد و در این هفته مراسم کلنگ زنی آن آغاز می شود که آن را به نام سرباز شهید «رجبعلی درویشوند» اهل چوبیندر نامگذاری خواهیم کرد.

فرمانده لشکر ۱۶ زرهی قزوین گفت: غبار روبی مزار شهدا، شرکت در نماز جمعه های شهرستانها و سخنرانی قبل از خطبه های نماز، مسابقه تیراندازی بین نیروهای مسلح و کارکنان ادارات، شرکت در نماز عید سعید فطر، دیدار با امام جمعه، خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان، ویزیت رایگان در مصلای نماز جمعه و بیمارستان ارتش در روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین از دیگر برنامه های این هفته است.

دکمه بازگشت به بالا