عمومی

کریدور راه آهن ترانزیتی شمال-جنوب

در تیرماه 1400 اطلاعات مهمی را از معلم راه و زیربنایی به وزیر راه و روستا نوشتم تا کار این وزارتخانه در اینترنت بهبود یابد. داستان اصلی اینجا،

چند پیشنهاد برای وزیر آینده راه و شهرسازی

بعد از 9 ماه بحث دوباره نوشتم:

پیشنهادی که 9 ماه پیش به وزیر راه و شهرسازی نوشتم

این موضوعات که ناشی از سلسله اظهارنظرهای قبلی است، قبل از انتصاب وزیر راه و شهرسازی در این سمت، تحت عنوان پیشنهادات آتی تهیه و نوشته شد. در مورد دوم آیا از تاخیر در ادای برخی از حقوق و حقوق خود شکایت کردم؟ در اینجا می‌خواهم به دو نکته مهم در این داستان‌ها اشاره کنم که تاکید کردم:

الف) خطوط راه آهن دروازه های بهشت ​​در جهان است

ب) سیاست های منطقه همیشه یکسان نیست

در گذشته بارها در مقالات خود تاکید کرده ام که با توجه به پیشرفت جنگ در اوکراین و اهمیت این سفر، باید همواره برای ایجاد این راه آهن و استفاده از مزایای آن تلاش کنیم. الحمدلله امروز در خبرها دیدم که بالاخره پس از پشت سر گذاشتن مشکلات سیاسی فراوان، به نظر می رسد امروز در جلسه 6 + 2 توافق نهایی برای افتتاح مهمترین و سودآورترین راه آهن کشور حاصل شده است. دلیلی برای شاد بودن من فقط می توانم امیدوار باشم که برنامه ریزی جامع برای عملیاتی شدن راه آهن مورد نظر دولت محترم باشد. همین مسائل:

توافق تهران، مسکو و باکو برای افتتاح کریدور شمال-جنوب

ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان در اجلاس سفرهای 6+2 ایران و کشورهای آسیای میانه بر سر ایجاد شاخه غربی کریدور شمال – جنوب به توافق رسیدند.

* کارشناس ارشد کشوری، مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران، بنیانگذار مرمت و مدیریت بحران در ایران و مؤسس انجمن زبدگان شهر در این کشور.

6565

دکمه بازگشت به بالا