عمومی

۱۰ عادت بد که خوابتان را مختل می‌کند!

برای حفظ سلامتی و داشتن خواب کافی، باید از قبل برنامه ریزی کنید و اجازه ندهید عادات بد برنامه شما را مختل کند.

به گزارش اخبار ایران من، فاراد او نوشت: «یک خواب خوب باعث شادی، خوشحالی، تصمیم گیری عاقلانه و روشن فکر کردن انسان می شود. در واقع، تحقیقات ارتباط مستقیمی بین کمبود خواب و عملکرد ضعیف در محل کار نشان می دهد. برای حفظ سلامتی و داشتن خواب کافی، باید از قبل برنامه ریزی کنید و اجازه ندهید عادات بد برنامه شما را مختل کند.

موارد زیر خواب شما را مختل می کند:

تمرینات ورزشی را ادامه ندهید

تحقیقات نشان داده است که ورزش در صبح و عصر می تواند به خواب بهتر در شب کمک کند. طبق این مطالعات، ورزش حدود 45 دقیقه به خواب شبانه اضافه می کند.

آخر شب غذا خوردن

اگر یک وعده غذایی سنگین بخوریم و بعد فقط بخوابیم خوابمان خوب نمی شود زیرا معده به جای استراحت فردا مشغول هضم غذا است. خوردن غذا در طول روز به کاهش رفلاکس اسید که یکی از دلایل اصلی بی خوابی است، کمک می کند.

قبل از خواب استراحت نکنید

استرس در طول روز افزایش می یابد و خواب شبانه را دشوار می کند. چون آزاد کردن مغز سخت است. بدون صرف زمان قبل از خواب برای آرام کردن ذهن و دور کردن ذهن از کار، خوابیدن غیرممکن است زیرا هنوز به استرس فکر می کنید. یکی از راه ها این است که هر کاری را که فردا باید انجام دهید یادداشت کنید.

کار با گوشی هوشمند در رختخواب

صفحه نمایش‌های LED تلفن همراه چیزی به نام نور آبی را ساطع می‌کنند که تحقیقات نشان داده می‌تواند به بینایی آسیب برساند و تولید ملاتونین را کاهش دهد. ملاتونین هورمونی است که خواب را تنظیم می کند.

در رختخواب کار کنید

نور کامپیوتر همچنین از تولید ملاتونین جلوگیری می کند. کار در رختخواب به این معنی است که قبل از خواب به خودتان زمان کافی برای استراحت نمی دهید. همچنین کار در رختخواب این پیام را می دهد که اتاق جای کار است نه خواب. هر چه بیشتر در رختخواب کار کنید، بیشتر فکر می کنید و بیدار می مانید.

نوشیدن قهوه در عصر یا شب

به دلیل کمبود انرژی در محل کار، نوشیدن یک فنجان قهوه دیگر وسوسه انگیز است، اما می تواند بعدا از احساس خستگی شدید جلوگیری کند. شش ساعت طول می کشد تا اثرات کافئین از بین برود، که می تواند به طور جدی خواب را مختل کند.

خوابیدن در نور

در هر صورت نباید نوری در اتاق خواب وجود داشته باشد. چه نور چراغ خیابان باشد که از پرده عبور کرده و وارد اتاق شود، چه نور تلویزیون و تلفن. همه این نورها با خواب سالم تداخل دارند.

در تعطیلات آخر هفته بیشتر بخوابید

برای اکثر مردم، اغلب تفاوت زیادی بین میزان خوابی که در طول هفته و آخر هفته می‌خوابید وجود دارد، اما خواب بیشتر در آخر هفته باعث می‌شود ساعت بدن شما بخوابد و این چرخه نیز تغییر می‌کند. روز در میان بهترین راه برای خوب خوابیدن این است که هر روز هفته برنامه یکسانی داشته باشید.

اختلاف نظر

داشتن یک برنامه منظم قبل از خواب از جهات دیگر نیز مفید است. استرس روز کاری از افکار مسالمت آمیز جلوگیری می کند. شما باید این را درک کنید و برای خواب آماده شوید. حمام آب گرم قبل از خواب استرس روز را از بین می برد.

نادیده گرفتن احساسی که نسبت به کارتان دارید

خستگی اغلب با خستگی همراه است. یکی از علائم خستگی کم خوابی است. افرادی که سطح بالایی از اضطراب کار دارند، در خواب نیز نگران مسائل کاری هستند. اگر علائم خستگی ناشی از کار خود را نادیده بگیرید، با خواب گرانبهای خود هزینه خواهید کرد.

منبع: Business Insider

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا