اقتصادی

جزییات از سرگیری سفرهای زمینی خارجی

جزئیات از سرگیری سفرهای خارجی

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جزئیات از سرگیری سفرهای خارجی و حمل و نقل عمومی را در پی گسترش واکسن و بهبود شیوع ویروس کرونا اعلام کرد.

به گزارش اخبار ایران من، داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سه روز پیش از سفرهای خارجی خبر داد که به زودی امکان سفر با وسایل نقلیه جاده ای و عمومی به کشورهای همسایه فراهم می شود. داریوش باقر جوان – مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در پی انتشار این مطالب که حاکی از موفقیت های اخیر سفرهای خارجی و ویروس کرونا است، به اخبار ایران من گفت: و قبل از شروع ویروس کرونا بالا بود. – سفرهای سریع و حمل و نقل عمومی و حمل و نقل عمومی به کشورهای همسایه و قبل از شیوع، ازدحام جمعیت تقریباً در همه کشورهای همسایه رخ می داد.
وی افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا به دلیل افزایش مقررات بهداشتی و محدودیت سفرهای طولانی مدت، سفرها به کشورهای همسایه محدود شد، اما با پایان واکسیناسیون در کشورهای مختلف و بهبود شیوع ویروس کرونا، این امر احیا شده است.

رئیس آژانس مسافرتی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: از سرگیری و از سرگیری سفرهای بین المللی منوط به توافقات بین المللی با کشورهای همسایه است و باید قوانین سلامت متقابل در این زمینه نوشته شود. بله، این وظیفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه است، اما هر توافقی که در این زمینه امضا شده باشد، با هر توافقی که انجام شود، اجرا خواهیم کرد.
باقرجوان می‌افزاید: در سال‌های قبل از کرونا سفرهای متعددی به کشورهای همسایه از جمله ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان، جمهوری نخجوان و … داشتیم. بدیهی است که در سوریه قبل از اینکه حوادث چند سال اخیر را ببینیم، همیشه مردم در میدان حضور دارند و به دلیل تغییرات کشور و برای بهبود شیوع ویروس کرونا، سفرهایی به سوریه انجام می دهیم. دوباره شروع خواهد شد به عنوان مثال، قبل از شیوع ویروس کرونا، اتوبوس های عراقی مسافرانی را به ایران می آوردند و برای زیارت مکرر به قم و مشهد سفر می کردند.
وی همچنین با اشاره به هزینه بلیت سفرهای بین المللی گفت: برای سفرهای بین المللی و وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، هزینه بلیت تعیین می شود و در صورت تخلف در این زمینه با آن برخورد می کنیم.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا