اخبار استانی

فدراسیون شمشیربازی بدنبال برگزاری لیگ منطقه‌ای با حضور کشورهای همسایه است

به گزارش اخبار ایران من آذربایجان‌غربی، علیرضا پورسلمان رییس فدراسیون شمشیربازی در ارومیه و در حاشیه مجمع انتخاباتی هیات شمشیربازی استان آذربایجان‌غربی، گفت: استان آذربایجان‌غربی از استان‌ها باظرفیت و استعدادپرور کشور در رشته‌های مختلف ورزشی است و این استان را می‌توان پایتخت رویدادهای بین‌المللی ایران نام نهاد.

وی به جامعه ورزش بالنده استان آذربایجان‌غربی اشاره و اظهار کرد: در رشته شمشیربازی شاهد توانایی و استعدادهای بالا در این استان هستیم و براساس ارزیابی، آذربایجان‌غربی یکی از سه استان برتر در رشته شمشیربازی است ضمن اینکه زیرساخت‌های مناسبی نیز در این استان قراردارد.

رییس فدراسیون شمشیربازی درخصوص مسابقات پیش‌روی این رشته ورزشی گفت: مسابقات قهرمانی جوانان کشور از رقابت‌های پیش‌روی داخلی است ضمن اینکه تیم ملی اسلحه سابر هفته آینده برای شرکت در رقابت‌های انتخابی المپیک به گرجستان سفر خواهدکرد و امیدواریم با حضور در جمع ۸ تیم برتر جواز حضور تیم ملی را در المپیک آتی کسب کنیم.

وی اضافه کرد: بیش از ۲۰ شمشیرباز جوانان و نوجوانان کشورمان نیز ، اسفندماه به میزبانی بحرین برگزار خواهدشد و تیم کشورمان در حال آماده‌سازی جهت حضور قدرتمند در رقابت‌هاست و در بین شمشیربازان از استان آذربایجان‌غربی، «هاینه خوشخواهی» در ترکیب تیم حضور خواهدداشت.

انتقاد شمشیربازان از توجه فدراسیون به یک اسلحه خاص

پورسلمان درخصوص انتقاد برخی شمشیربازان به توجه فدراسیون به یک اسلحه خاص اظهار کرد: انتقاد درست است و آنرا قبول داریم با این حال فدراسیون بدلیل کوران مسابقات کسب سهمیه المپیک و شانس بالای اسلحه سابر برای کسب شانس و سهمیه المپیک این توجه را دارد با این حال امسال شاهد فعالیت، حضور در رویدادهای بین‌المللی، برگزاری اردوها و مسابقات داخلی برای سایر اسلحه‌ها بودیم بطوریکه در رده‌های سنی مختلف و در هر دو بخش آقایان و بانوان این فعالیت‌ها انجام گرفته است که نسبت به سالیان اخیر رشد قابل توجهی داشته است ضمن اینکه فدراسیون بدنبال بسترسازی و شناسایی استعدادها برای بهبود ظرفیت سایر اسلحه‌های شمشیربازی است تا با نسل‌سازی مناسب، شاهد درخشش بیشتر در سایر اسلحه‌ها باشیم.

رییس فدراسیون شمشیربازی درخصوص استفاده از مربیان خارجی نیز گفت: فدراسیون در تلاش برای استفاده از مربیان خارجی با دانش است تا هم از ظرفیت آن برای آموزش مربیان بهره گیرد و شاهد آموزش و فراگیری تکنیک‌ها و دانش روی برای تیم‌های ملی باشیم.

اعطای میزبانی به استان آذربایجان‌غربی

پورسلمان اظهار کرد: فدراسیون آماده حمایت از میزبانی مسابقات بین‌المللی در استان آذربایجان‌غربی است با این حال با توجه به سال المپیک و حضور و آمادگی کشورهای مختلف جهت حضور در رقابت‌های انتخابی و خود المپیک، سال آینده برنامه برگزاری لیگ منطقه‌ای در رشته شمشیربازی احتمالا با شرکت کشورهایی چون ترکیه و عراق باشیم و استان آذربایجان‌غربی از گزینه‌های میزبانی این رویداد خواهدبود ضمن اینکه امسال نیز عراق برای حضور در لیگ کشوری شمشیربازی اعلام آمادگی کرده‌بود.

در مجمع انتخاباتی هیات شمشیربازی آذربایجان‌غربی، آیدین رحمانی رضاییه برای دوره چهارساله به عنوان رییس چهارسال هیات انتخاب شد.

دکمه بازگشت به بالا