اقتصادی

بالا و پایین بورس در هفته‌ای که گذشت

در هفته‌ای که گذشت، بازار سرمایه روند نوسانی را تجربه کرد و در روزهای نخست روند نزولی داشت اما روزهای پایانی روند صعودی داشت و شاخص از حدود دو میلیون و ۹۷ هزار واحد به دو میلیون و ۶۴ واحد رسید.

به گزارش اخبار ایران من، بورس هفته جاری را با روند نوسانی سپری کرد و در روزهای نخست شاخص بورس و فرابورس روند مثبت و در روزهای پایانی روند منفی را تجربه کرد.

شنبه هفته جاری (هشتم آنلاین ماه) شاخص با کاهش ۱۳ هزار و ۴۲۸ واحدی نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته روی دو میلیون و ۸۴ هزار واحد ایستاد. روز دوم این هفته هم روند کاهشی ادامه پیدا کرد و شاخص بورس حدود ۱۷ هزار واحد کاهش یافت.

دوشنبه هفته جاری این روند متوقف شد، چرا که شاخص کل در بازار سرمایه رشد لاکپشتی ۳۵۹ واحدی داشت و رقم دو میلیون و ۶۷ هزار واحد را به ثبت رساند.

در روز بعد بازار تعطیل بود و در روز چهارشنبه، این شاخص با بیش از ۲۰۰۰ واحد کاهش، روی دو میلیون و ۶۹ هزار واحد ایستاد اما بازار سرمایه نهایتا در هفته‌ای که گذشت شاخص بورس حدود ۳۳ هزار واحد کاهش پیدا کرده بود.

فرابورس نیز همین روند را تجربه کرد و در هفته‌ای که گذشت از ۲۶ هزار و ۱۰۶ واحد به ۲۵ هزار و ۹۲۹ واحد رسید.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت بندرعباس و غیره بیشترین تکرار را در میان نمادهای شاخص داشتند و بیشترین تاثیر را روی شاخص کل بورس گذاشتند.

پتروشیمی زاگرس، سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات، فولاد هرمزگان جنوب، پلیمر آریا ساسول، ایران خودرو دیزل و غیره نیز بیشترین تاثیر را روی شاخص فرابورس در هفته جاری گذاشتند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا