اتفاقات

آسیا در ۲۰۲۳ بیشترین بلایای مرتبط با تغییرات اقلیمی را متحمل شد

سازمان جهانی هواشناسی (WMO) در گزارشی که روز گذشته (سه‌شنبه) منتشر شد، اعلام کرد آسیا در سال ۲۰۲۳ متحمل بیشترین بلایای مرتبط با تغییرات اقلیمی و بیشترین تلفات ناشی از این حوادث بوده است.

به گزارش اخبار ایران من، در این گزارش آمده است ۷۹ مورد بلایای طبیعی طی سال گذشته میلادی در این قاره گزارش شده است که طوفان و سیل ۸۰ درصد آنها را تشکیل می‌دهند. همچنین بیش از ۲۰۰۰ نفر بر اثر این فجایع جان باخته‌اند.

این گزارش می‌افزاید آسیا سریع‌تر از میانگین جهانی در حال گرم شدن است.

به گزارش یورونیوز، همچنین بالاترین دمای میانگین مناطق غرب سیبری تا مرکز آسیا و شرق چین تا ژاپن در سال گذشته به ثبت رسیده‌ است.

به گفته کارشناسان، میزان گرم شدن زمین در طولانی‌مدت اکنون در مقایسه با دوران پیشاصنعتی زمین، پیش از انقلاب صنعتی و دورانی که بشر هنوز استفاده از سوخت‌های فسیلی را شروع نکرده بود، حدود ۱.۱ تا ۱.۲ درجه سانتی‌گراد است.

هرچند جهان با وجود همه تلاش‌ها برای مهار گازهای گلخانه‌ای در مسیر رسیدن به میزان افزایش دمای حدود ۲.۵ درجه سانتی‌گراد تا سال ۲۱۰۰ است. سازمان ملل اعلام کرده است که حفظ حد ۱.۵ درجه سانتی‌گراد افزایش دما به سرعت در حال ناممکن شدن است.

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا